38wkn zwanger --> vriend een weekend weg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlerkje, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hoi,

In 1e instantie zou hij zaterdag een dagje op- en neer gaan met de trein richting familie & vrienden. Maar omdat hij dan zo vroeg op moest, besloot hij vrijdagochtend al te vertrekken. Vanmiddag belde hij me terwijl ik in het winkelcentrum stond... Wat ik ervan zou vinden als hij vanavond (donderdag) al zou vertrekken (hij is dan dus in totaal 3 dagen en 2 nachten van huis), want anders moest hij vrijdagochtend zo vroeg op. :( Hierop heb ik direct gezegd dat hij het vooral lekker zelf moest weten....

Ik vind het opzich prima dat hij nog een bezoekje brengt aan familie en vrienden, ruim 120 kilometer verderop. Maar hij is afhankelijk van het openbaar vervoer of zijn vader, die er met flink doorrijden zeker een 5 kwartier over doet om hem hierheen te brengen.

Nu belde er vanavond een paar vrienden en familieleden, die ik eigenlijk heel rustig vertelde dat mijn vriend voor een weekend 120km verderop zit. En ik kreeg echt dodelijke reacties... "Jezus is hij idioot geworden ofzo, straks mist hij de bevalling nog! Of gebeurt er iets met jou!".
    Ik heb hier zelf ook wel bij stil gestaan, en vind het idee van alleen thuis zijn (zeker met mijn benauwdheid) niet heel erg geslaagd... Maar het kwaad heb ik er niet echt van in gezien.

Wat zouden jullie ervan vinden wanneer jullie vriend/man in deze situatie een weekendje weg zou gaan, ruim 120 kilometer verderop zit en afhankelijk is van openbaar vervoer of iemand met een auto?

Ik ben nu best wel aan mezelf (en aan hem) gaan twijfelen namelijk. Ook omdat het onze laatste vrije dagen samen zijn, en hij hierna weer 12 dagen achter elkaar moet werken zonder vrij te zijn. En daarbij geldt nog steeds dat mijn kindje waarschijnlijk 10dgn ouder is (dat zou dus betekenen dat ik bijna 40weken zwanger ben nu, alleen mogen/willen d artsen de uitgerekende datum niet meer bijstellen)... Dat maakt de kans op een bevalling natuurlijk nog net wat groter. Straks komt hij echt te laat ofzo... :confused: :(

Ben benieuwd naar jullie mening!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou de bevalling duurt lang genoeg dus dat mist hij heus niet. Je moet ook even in zijn schoenen gaan staan. Jij bent niet de enige die zenuwachtig is. Voor hem is het ook spannend en de 1e keer neem ik aan, hij zoekt ook heel even ontspanning.

Misschien kan jij het weekend lekker een avond met vriendinnen op de bank gaan zitten en lekker "borrelen" en film kijken of wat dan ook.

Voor de bevalling is hij heus we op tijd, wees daar maar niet bang voor.

En 120 km kan met de auto makkelijk in 45 minuten :p

3. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Pfieuw, ben blij dat ik niet de enige ben die er relaxed tegenover staat... Begon me net echt idioot te voelen door de reacties van buitenstaanders. Speelt voor mij wel mee dat eigenlijk iedereen aan mijn kant van de familie vreselijk gemakkelijk en snel is bevallen (allemaal binnen 3 uur, zonder complicaties) en dat de gyneacoloog me van de week nog vertelde dat dit vaak erfelijk bepaald is en moeder-op-dochter word doorgegeven. Niet dat ik me daar volledig op vast pin, maar ik zou de 1e uitzondering zijn haha.

Ik vermaak me wel gedurende zo'n weekend, dat geeft geen enkel probleem. :) Het was meer dat de mensen uit mijn omgeving het vreselijk vreemd vonden dat je eigen ontspanning boven samen ontspannen stelt, vooral ook gezien de medische achtergrond. Wat mij dus aan het twijfelen bracht..

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik zou het voor mijn eigen gevoel niet tof vinden, ik zou dan ook tegen mijn man zeggen dat ik het liever niet wil. maar goed hij kan inderdaad binnen een uur weer thuis zijn.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

klinkt als iets wat ook typisch iets voor mijn man zou zijn ;) die is altijd weg en heeft naast een fulltime baan ook een eigen zaak, maar dat neemt niet weg dat hij heel veel van me houdt en ook erg blij is met ons komende wondertje, als ik dat in mijn achterhoofd hou dan denk ik, ach, verder hebben we het zo goed saampies, en reken maar dat ie naar huis snelt als ik ga bevallen.

Dat geld vast ook voor jouw vriend, zodra je hem belt met de mededeling dat het is begonnen, snelt ie naar huis!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben in 6 uur tijd bevallen van mn zoontje. 4 uur vanaf de weeen.

Mijn broertje is in 50 minuten geboren, dus het zegt niet altijd wat, al was mijn bevalling ook snel.

Maar 3 uur red ie makkelijk, gewoon doorkarren, alle bonnen die je krijgt worden toch kwijtgescholden als hij aan kan tonen dat jij lag te bevallen.:p

Beetje overdreven reactie van de buitenstaanders, hij heeft nu nog de kans even een weekend weg te kunnen, straks niet meer.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou het ook echt niet tof vinden omdat hij waarscheinlijk de bevalling toch al gaat missen en dan ook nog een weekend weg zou gaan.nee ik zou het niet pikken maar dat is meer met de rede dat wij echt alleen maar de weekend mekaar echt zien

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Die van mij had dat ook wel gemogen hoor. De kans dat je net op één van die dagen bevalt is kleiner dan dat de baby nog even op zich laat wachten (al is dat natuurlijk geen garantie). Maar sowieso is 'ie snel genoeg thuis als jij meteen belt als je wat voelt. 3 kwartier is echt wel goed te doen voor 120 kilometer.

9. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik geloof dat ik het zelf ook niet zo super zou vinden. Mijn zit nog wel eens in het buitenland voor zijn werk maar vanaf half januari heeft hij zijn agenda alleen nog maar met afspr. in Nl gepland.
    Zelf ben ik met onze eerste met 35 wk en in 3.45u bevallen. Het idee dat het nu nog sneller kan gaan en stiekem toch de angst voor een vroeggeboorte maken dat ik echt liever zou hebben dat hij thuis is.
    Gelukkig denkt Lief daar zelf ook zo over :)

Maar je moet vooral doen wat je gevoel jezelf ingeeft. Hij kan idd wel in een goed uur weer bij je zijn! Als jij er geen last van hebt laat hem dan nog heerlijk genieten van zijn weekeind!

gr. Mayke

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Ik zou het zelf niet zo fijn vinden, maar als jullie er geen probleem mee hebben, tja, dan zou ik me van de rest niet zoveel aantrekken.

Mijn vader heeft overigens wel mijn geboorte gemist, maar dat was zo ongeveer ook het meest extreme weer wat er in een eeuw in Nederland is geweest (winter 1979 en dan in Friesland). De buurvrouw heeft het grootste gedeelte moeten helpen en op het nippertje kwam de dokter nog, die haast ook niet door de sneeuw heen kon komen.

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

Mijn vriend moet voor zijn werk regelmatig een eindje weg. Als ik as weekend 38 weken ben, dan moet hij zo, ma en di ergens op locatie zijn, wat wel dik een uur rijden is! Natuurlijk komt hij meteen naar huis als ik bel en dat is ook goed te doen, maar leuk vind ik het niet! Heb sowieso ineens heel erg de behoefte om zelf thuis te zijn en dat mijn vriend bij me is.... heel gek, maar het voelt niet lekker mee om weg te gaan. Maar tja, het kan geen kwaad en het moet, het is zijn werk! Maar echt fijn vind ik het niet hoor....

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou het ook niet zo fijn vinden. Mijn man werkt door het hele land, en heeft deze maand heel veel bezoeken ver weg ingepland, zodat hij het de komende maand wat rustiger heeft, en dicht bij huis.
    Maar ja, mijn man vindt het al niks als ik nu nog een nachtje bij mn ouders ga slapen, die wonen 100 km verder op haha :) Hij is super bang dat hij me niet kan steunen ofzo, terwijl ik al 100 keer gezegd heb, dat die 1 of 2 uurtjes die hij nodig heeft om naar huis te rijden echt niet uitmaken :)

13. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hij KAN relatief snel thuis zijn, maar aangezien hij vooral veel bij vrienden rondhangt in alle uithoeken van de stad, kan dat nog wel eens voor vertraging zorgen... Hij moet eerst nog naar een centraal punt toe om te kunnen vertrekken met de auto zegmaar. En ik weet dat hij tijdens dit soort weekendjes nog wel eens op zijn mannelijkst wil doorhalen ;) Wat dat betreft ben ik er al iets minder gerust op geworden dan een paar uur geleden... Maar hoe groot is de kans dat ik precies dit weekend beval? Oh zucht... niet druk over maken, niet druk over maken... Komt goed :oops:

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh dat zou ik niet fijn vinden, als hij echt gaat doorhalen zeg maar. Weekendje weg zou ik niet zo fijn vinden, maar als hij graag wil moet hij lekker gaan, maar als hij niet naar huis kan rijden zou ik wel een bitje boos zijn ;)

15. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Ik zou er ook zo makkelijk over denken hoor. Als het begint is hij binnen no time bij je! Als je bang bent dat hij er niet bij is zou hij helemaal niet meer weg kunnen! Nou toch een fijn weekend in je eentje en als je je niet fijn voelt dan zeg je dat toch gewoon tegen hem?

16. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hij rijdt sowieso al niet zelf, want hij heeft geen rijbewijs en kan uberhaupt geen auto rijden. Op het moment dat ik hem bel, moet hij dus eerst zijn ouders (wakker) bellen... Afspreken op een centraal punt... Van daaruit vertrekken en dan deze kant op komen. En ik moet in dat geval dus in mijn eentje met de taxi naar het ziekenhuis, en de spulletjes meenemen (I.v.m. medische complicaties moet ik bij het minste geringste en het kleinste krampje direct het ziekenhuis bellen, en me in hun richting begeven).
    Zolang hij zich maar inhoud met drank e.d. Een bezopen katje naast m'n bedje ga ik niet heel erg op prijs stellen denk ik haha.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh oke, ik had het verkeerd begrepen :)
    Wel een gedoe allemaal, hopelijk blijft je kindje gewoon nog even binnen dat weekend!

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben er ook heel relaxt in. Mijn vriend ging ook een weekend weg toen 38 weken zwanger was. Het was 2 uur rijden hier vandaag. Uiteraard heb je kans op een stortbevalling maar die kans is zo klein dat ik er echt niet overin zat. Ik had er absoluut geen problemen mee.

Mijn bevalling heeft 2,5 dag geduurd dus hij had het meer dan prima gered

19. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    Nou, ik dacht er ook niet zo zwaar over. Ga maar lekker, dacht ik.....
    Mijn vriend ging maar 1 avondje weg naar een feest (150 km). Vrijdagmiddag vertrokken, gelukkig was mijn moeder bij me in huis.
    Want toen hij daar de auto uitstapte, belde mijn moeder hem op dat de bevalling begonnen was en dat hij terug moest komen!

De bevalling verliep supervlot, maar de terugreis niet (FILE!) en hij was op het nippertje..... 15 min later is ons meisje bevallen, na 39 weken zwangerschap). En pas dagen later werd mij verteld dat hij hartstikke in de file heeft gezeten. Hij heeft nog nooit zo gestresst in de autp en ik tijdens de bevalling..... :( :)

Dus naar mijn ervaring........bij een volgende zwangerschap: hij mag niet verder van me vandaan dan 30 min met de auto! :D :p

Maar ik wil je geen enge verhalen aanpraten.
    :D
    Maar als je hem laat gaan :) 8) , zorg dan voor:
    Dat je moeder/schoonmoeder/vriendin bij je is.
    Dat ie ten alle tijden telefonisch beschikbaar is en meteen weg kan
    en dat hij kan autorijden of iemand bij zich heeft die kan autorijden (BOB)

tsjaaa.........dit is mijn verhaal...

maar ga niet stressen, geniet nog ff van je zwangerschap....

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sorry hoor maar je kan toch beter een ambulance bellen als je gaat bevallen dan een taxi hoor?

Plus dat hij ook een taxi ken bellen, kost een paar centen maar dan is ie er wel.

Deel Deze Pagina