als jij niet in acute nood bent zeggen wij hier op de ac gewoon dat er een taxi moet komen voor we een ggd auto sturen.of het moet heel erg rustig zijn.maar dat zijn landelijke regels van de ac
Ik zou het ook niet echt prettig vinden als hij met 38 weken nog een weekend weg zou gaan, gelukkig haalt hij het ook niet in zijn hoofd.
Mijn man zou het niet eens in zijn hoofd halen om een weekend weg te gaan! In dat termijn wil hij juist graag in mijn buurt zijn. En dat vind ik ook niet meer dan normaal. Wat nou als je man ontzettend in de file komt te staan als jij hem opbelt? Hij is nou niet bepaald in de buurt... En wat nou als de bevalling heel snel opeens op gang komt en jij al flinke weeen hebt terwijl hij er niet is? Hij kan je niet eens bijstaan op zo'n moment.
hoi, misschein niet wat je wilt horen mijn man heeft mijn bevalling gemist terwijl ie maar 20 min bij me vandaan was.. ik had al 2 weken voor weeen dus we dachten dat het weer loos alarm was dus ben met mn moeder naar het ziekenhuis gegaan omdat hij even weg was..nou ik kwam in het ziekenhuis met 9,5 cm ontsluiting nog geen kwartier later was mn zoon er en 3 min later kwam mn man heeft het dus gemist.. maar wil je geen schrik aan praten maar zou er toch nog es over nadenken liefs
ik zou het ook niet fijn vinden.. hij kan indderdaad in de file komen te staan, en je bevalling zou zomaar heel snel kunnen verlopen... ik zou er niet aan moeten denken als mijn mannetje niet bij de bevalling kon zijn
ja dan kan je man nergens meer naartoe natuurlijk , mijn man werkt een uur rijden hier vandaan, als het bij mij ook zo snel gaat mist hij het ook terwijl hij gewoon van zijn werk moet komen dan . Nee daar kun je zijn agenda onmogelijk op "vrijstellen" hij zal toch ook moeten werken tot het begint?
Ik zou het gewoon ook niet fijn vinden om de laatste loodjes alleen door te maken. Het is zo'n spannende tijd dat ik het echt slecht zou trekken als mijn vriend dan weg zou gaan. Volgend weekend gaat mijn vriend in Belgie werken maar dat is zijn laatste klus buiten NL. Toch heeft hij al met een collega geregeld dat hij ten alle tijde weg kan en door deze collega wordt overgenomen mocht er al wat eerder gebeuren... (lief!)
Als jij je er niet druk over maakt, is het geen probleem lijkt me zo! Ik moet er echt niet aan denken dat m'n vriend nog een nacht van huis gaat. Sterker nog, ik wil vanaf 37 weken ook niet meer dat hij drinkt... We hopen op een thuisbevalling maar als dat onverhoopt niet goed gaat, wil ik samen naar het ziekenhuis kunnen. We willen er niemand bij hebben (geen ouders ofzo) en ik zou het dus nogal stom vinden als ik die moet gaan bellen om naar het ziekenhuis te kunnen.
Het is nu dus een klein beetje aan het rommelen geslagen, dus ik houd mijn hart (Lees: buik) vast, en hoop maar dat het gewoon de voorween zijn waar ik al ruim 7 weken flink last van heb. Eigenlijk heb ik er helemaal niet aan gedacht om van mijn vriend te verlangen voorlopig niet meer te drinken. Deze week heeft hij eigenlijk elke avond wel een paar glazen gedronken, en ik heb er geen moment bij stil gestaan (op gisteravond door dit topic na) dat dat misschien helemaal niet zo handig is m.b.t. zijn handelen rondom een eventuele bevalling. Morgenavond toch maar eventjes over hebben samen... Ik heb er geen problemen mee om alleen thuis te zijn, maar merk wel dat ik het vannacht 'eng' vond om te gaan slapen. Voelde me heel onveilig, had het steeds benauwd en wist eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moest. Misschien hecht ik toch wel meer waarde aan zijn aanwezigheid dan ik op voorhand dacht, juist omdat het nu zo'n spannende tijd is. De weeen die ik nu heb zijn wel te doen, maar doen me wel beseffen dat mocht het doorzetten ik de eerste 2 uur het klusje toch in mijn eentje moet klaren. Want ook wij willen er eigenlijk geen ouders bij betrekken, misschien is mijn moeder inlichten toch niet zo'n heel slecht idee Bedankt voor de reacties!
ik snap je punt, maar bedenk wel dat je van je vriend niet kan eisen dat hij een hele maand of langer (3 weken voor de uitgerekende datum en 2 erna) binnen een straal van 20 km kan zijn). bedenk ook dat je eerst weeen zult krijgen en een gemiddelde bevalling tussen de 3 en 30 uur duurt. zeg je vriend dat hij zijn telefoon 24 uur per dag bij zich moet houden en als je weeen krijgt hij desnoods een taxi neemt om naar jouw woonplaats te gaan. hier zal hij echt wel in kunnen komen. zo te horen is zijn familie erg belangrijk voor hem, en leek het hem gewoon leuk om daar te zijn, en heeft niet echt het besef hoe belangrijk het is voor jou dat hij dichtbij of samen met jou is. door een boodschap/ snauw door de telefoon dat hij het lekker zelf moet weten, hoef je niet te verwachten dat je vriend jouw kant kiest, hij gaat liever naar zijn vrienden en familie dan naar gezeur te luisteren. laten we eerlijk zijn. je had beter rustig kunnen uitleggen dat je het er niet zo mee eens bent en liever hebt dat hij minder lang is weg is, dan had hij jou beter kunnen begrijpen en zou hij eerder zeggen, oke meid ik ga wel een dagje minder. vaak kun je je bevalling ophouden tot je man er is, en je je veilig voelt. het is deels psychisch. Net als poepen op de wc, kun je ook niet als je je ongemakkelijk voelt. ik denk trouwens dat de aanstaande opa van je kind (zijn vader) met liefde wakker wil worden gemaakt om zijn zoon naar de bevalling van vrouw te brengen! heel veel succes
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen zin heeft onze meningen te peilen, als nu je vliezen breken, brengt het hem echt niet eerder terug! Je moet dat met hem bespreken. En als jij gaat bevallen in 5 kwartier dan zou je heel snel zijn! Ik zou het mijn man gunnen, eerlijk, maar die zegt nu al: ik moet dan geen belangrijke besprekingen plannen! Die wil echt niks missen.
Ik zou het denk ik niet gewaardeerd hebben. Voor de 37 weken, oké, maar daarna liever niet hoor. Gelukkig dacht hij er ook zo over, hij heeft zelfs de laatste 6 weken geen druppel gedronken zodat hij zou kunnen rijden als de beeb zich aandiende.... Maar bij mij ging het dus zo: lekker slapen, vliezen braken, binnen 10 minuten weeënstorm met rugweeën. Had hem echt heel erg hard nodig meteen, had het niet alleen gekund. Het was wel pas met 41 weken, dus niet met 38 zoals bij jou. En bij de meeste mensen gaat het inderdaad ook niet zo snel en heeft hij nog tijd genoeg om terug te komen. Succes!
natuurlijk wel. Als jij belt en je zegt: "ik ga bevallen,ik ben alleen thuis en ik heb geen vervoer en ik moet naar het ziekenhuis" Denk je dat ze dan gaan zeggen: "ja mevrouw dan moet u maar een taxi bellen" Dat zou ff lekker worden.
asociaal dus. Dat mag niet eens want een zwanger moet gewoon met een ambu naar het ziekenhuis, aangezien een bevalling reden is voor optische en geluidsignalen die dus gevoerd mogen worden en het ook om je gezondheid gaat. Je gaat iemand die aan het bevallen is en erge weeen heeft toch niet vertellen dat ze maar een taxi moet gaan bellen. Toen mijn vliezen braken had ik gelijk erge weeen en ik kon amper nog lopen van de weeen, lekker dan, als iemand zegt: Ja we komen niet hoor, bel maar een taxi ofzo. je betaald in je verzekering zelfs voor ambulancevervoer en als jij een ambulance wilt dan komt die er ook.
bij mijn verzekering betaal ik 150 euro als ik naar t ziekenhuis wil maar das volgens mij alleen als je voor een thuisbevalling kiest, als je al in het ziekenhuis wil/moet bevallen komt ie volgens mij gewoon... Denk eerder dat de taxi je zal laten staan!
Nee, hier in Rotterdam laten ze je echt heel vaak staan, tenzij het zo rustig is dat ze toch niets beters te doen hebben. Mijn ene buurvrouw moest met spoed naar het ziekenhuis vanwege complicaties tijdens haar thuisbevalling, de verloskundige belde hiervoor de ambulance, maar die zei doodleuk "Heeft u een auto ter beschikking? Ja? Mooi, we verwachten u over een kwartier in het EMC". Andere buurvrouw had na een thuisbevalling een totaal reptuur opgelopen, en al meer dan een liter bloed verloren... Ook voor haar werd de ambulance direct gebeld toen de kleine eruit was: "Leg maar wat celstofmatjes over de autostoel heen, want hiervoor mag ik helaas geen ambulance sturen. U kunt zich melden bij de afdeling spoedeisende hulp". En zo vertrok ze dus nog geen 10 minuten na haar bevalling, liggend op de achterbank, richting ziekenhuis... En mijn achternichtje was zwanger van de 2de, belandde in een weeenstorm, belde direct het ziekenhuis 'Ik ben 37 weken zwanger, mijn man is nog niet thuis en ik heb persdrang... Stuur astublieft iemand langs, want ik kan dit niet alleen' waarop ze te horen kreeg dat ze rustig moest proberen te blijven en het beste kon wachten tot haar man arriveerde om haar naar het ziekenhuis te brengen. 5 minuten later heeft ze 112 gebeld, omdat ze voelde dat dat kind er gewoon echt uit MOEST. "Mevrouw, dat is onmogelijk in zo'n korte tijd. Belt u gewoon rustig de taxi, om u richting het ziekenhuis te laten vervoeren.' Toen ze als reactie hierop kwaad werd, was de boodschap eindelijk duidelijk en werd er alsnog een ambulance gestuurd. Tegen de tijd dat die er was, was haar man dus al gearriveerd en had zij de baby al in handen. Nu heb ik dit weekend gelukkig geen medisch toezicht nodig gehad, maar ik heb er dus maar weinig vertrouwen in dat ambulancepersoneel me vanwege een beginnende bevalling uit de brand komt helpen.
Ik lees dat je nog niet bevallen bent, gelukkig voor je. Als het goed is komt hij straks toch thuis? Hopelijk kun jij je rust weer terug vinden, ik kan me indenken dat je een spannend weekend achter de rug hebt. Sterkte en veel geluk met de geboorte van jullie kindje!
Ik vind dat zolang er geen complicaties zijn en je poliklinisch wilt bevallen, je echt wel een taxi kunt bellen ipv een ambulance. Die ambulances zijn echt vreselijk duur hoor en daarbij dus helemaal niet nodig. Een taxi volstaat dan ook prima.