38wkn zwanger --> vriend een weekend weg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlerkje, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik ben geen 38 weken zwanger, maar mijn man is voor 3 weekjes weg. Eerst vond ik dat ook prima, maar heel leuk, allemaal mensen die met allemaal doemscenario's kwamen (misschien komt ie niet terug en jullie kindje dan blabla)

Heel fijn ben nu harstikke zwaarmoedig. En die zwangerschapshormonen spelen daar volgens mij erg op in.

Laat je niet gek maken door anderen. Het kan heel goed zijn dat die kleine nog wel even blijf zitten en jezelf bij voorhand al druk lopen maken is ook vervelend voor jezelf. Luister naar je zelf en je eigen gevoel ipv anderen.

Hopelijk komt het allemaal goed meid!

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Dat denk jij dat de bevalling lang genoeg duurd

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik snap je gevoelens er wel over,ik zou het best eng vinden als mijn man zover weg zou zitten en ik zou al op het einde lopen,.het is niet gezegd dat er wat gebeurd,maar stel voor je was wel bevallen,en het was een snelle bevalling en hij was er niet bij,denk dat hij dat zelf ook niet leuk had gevonden,

4. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    @ Vonnie73: Hij is gisteravond laat al thuisgekomen, maar een spannend weekendje is het zeker geweest. Gisteravond was hij zelf ook wel weer blij om thuis te zijn, omdat de weeen aan bleven houden en we hoopten dat het nu na tientallen keren loos alarm eindelijk eens door zou zetten. Maar helaas, we lopen nog steeds :)

@ OemHudaifa: Die doemscenario's zijn echt funest, en maakte mij heel erg aan het twijfelen. Probeer het van je af te zetten, en gewoon het moment zelf af te wachten. Nu had ik net de pech het hele weekend met weeen te hebben gelopen... Maar zolang als dat er niets aan de hand is, er gewoon vanuit proberen te gaan dat het wel weer goed komt.

Die mening deel ik inderdaad. Al laten ze je hier vaak ook geen andere keuze... In mijn geval maakt het ook niet zo heel erg veel uit om met de taxi te gaan, omdat ik onder streng toezicht van een gyn sta en bij elke poep-of-scheet al richting ziekenhuis moet. Maar kan me voorstellen dat sommige vrouwen wel eens de wanhoop nabij zijn op het moment dat ze met 7cm ontsluiting/heftige weeen nog moeten wachten totdat er een taxi voor komt rijden.

Bedankt voor jullie reacties in iedergeval!

5. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Nee dat had hij ook absoluut niet leuk gevonden. Maar ik denk vooral dat ik het hem voor altijd kwalijk had genomen. Zeker omdat hij is vertrokken voor zijn eigen pleziertjes, en niet om een noodzakelijke reden zoals begrafenis/familie die slecht ligt of weet ik veel wat. En daarnaast hebben er gewoon een erg lange tijd relationele issues gespeeld die het er niet makkelijker op hadden gemaakt, om zijn afwezigheid goed te keuren.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat is landelijk vast gesteld en daar hebben wij ons aan te houden doen wij dit niet.hebben wij een probleem op de ac.

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hmz mijn vriend zou me nu al niet meer alleen laten voor langer dan 1 dagje. Ik ben dan misschien wel heel erg, want zelf niet-zwanger vind ik het niet leuk en gaat hij ook eigenlijk bijna niet zonder mij weg. Niet een nacht of langer in ieder geval.
    Maar goed, dan kan ik me er nog wel overheen zetten, maar nu wil hij gelukkig zelf niet eens! Hij zou op Texel gaan werken, maar dan moest hij wel eens daar overnachten, ik was toen nog amper zwanger, maar we zagen het beiden opeens echt niet meer zitten.
    We zijn het liefst gewoon elke dag bij elkaar... We hebben ook op 1 dag voor elkaar gekozen, al vrij snel, en zijn gewoon elke dag vanaf toen bij elkaar geweest, geen van ons wilde nog weg ;) Hoe romantisch eigenlijk haha.
    Dus nee kan me niet voorstellen hoe deze situatie zou zijn. Ik ga mee en als dat niet meer kan blijft ie maar lekker thuis :) Vooral als het voor zijn pleziertje is. Dan nodigt ie z'n vrienden en familie hier maar uit, wat ie dan ook wel regelmatig doet, veel gezelliger :) En hij vindt het dan ook veel leuker als ik er bij ben.

Maar iedereen is anders, dus denk niet dat je hiet heel veel aan hebt.

8. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Mijn vriend is de laatste 3 weken al op klus, anderhalf uur hier vandaan, normaal moet hij voor zn werk 20 minuten rijden. Aan de ene kant heb ik zoiets van ze hadden er toch wel even rekening mee kunnen houden? Maar aan de andere kant is hij toch in anderhalf uur thuis als er iets is (hem kennende nog wel sneller).
    Weekendje weg heb ik liever niet maar dat is ook omdat ik hem door de week vrij weinig zie en niet zoveel zelf kan, als ik gewoon fit zou zijn dan maakt het me ook niet zo veel uit.

9. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik ben HEEL blij dat ik niet vorig weekend ben bevallen... Dinsdagavond kreeg ik wat lichte krampjes, en 1 uur en 51 minuten later had ik mijn zoon al op mijn borst liggen :confused:

De kans dat vriendlief er anders bijtijds was geweest, had me vrij klein geleken.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    zo he, gefeliciteerd hoor!

11. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    ik had liever gehad dat hij thuis was gebleven in jou geval
    mijn familie woont ook erg ver weg meer dan een uur rijden. maar moest er niet aan denken dat me vriend daarheen ging aan het einde een weekend :p
    dan nam die maar mooi mee want alleeen thuis bleef ik dan niet

en gefeliciteerd

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wow, gelukkig niet dat weekend en wat was hij er snel; heerlijk!

Gefeliciteerd hoor! ;)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wow! Ik neem aan dat je vriend het nooit meer in zijn hoofd haalt om een weekend weg te gaan als je hoog zwanger bent ;) Gefeliciteerd met je kleine!

Wel heel toevallig dat juist jij, na het openen van dit topic, een super snelle bevalling hebt :p

14. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik snap sowieso niet dat je vriend met 38 weken nog lekker een weekend weggaat?

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ja, ik zou het persoonlijk niet prettig vinden en hem dat ook zeggen......maar mijn laatste bevalling duurde maar 2,5 uur, als dat weer gebeurt zou hij het zeker missen ;)

Maar dan nog, ik zou het niet geslaagd vinden, kan na de bevalling ook wel weer ijkt mij, maar ieder voor zich ;)

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ik zie dat je al bevallen bent en snel ook! gefeliciteerd!

17. hittepetitje

12 mei 2008
    36
    0
    0
    groepsleerkracht
    Ha meiden,

Mijn man gaat ook een weekendje weg met een vriend in een huissie. Ik zie het zelf niet meer zitten om een heel weekend weg te zijn,maar we hebben de kinderen onder dak en ik ga de 13e een slaapfeestje bijwonen bij 4 vriendinnen,zaaaalig. Je zit anders toch alleen maar te wachten. Laat em lekker genieten , hij krijgt het zwaar zat straks.
    Sterkte!

18. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Haha het klopt denk ik toch wat ze zeggen: Erfelijk bepaald. Al heb ik wel alle records gebroken binnen de familie. En dat zonder kleerscheuren :)

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

misschien heb je het onbewust wel aangevoeld en had je daarom best moeite met het weekendje weg van je vriend ;)

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wel lang genoeg om gewoon op tijd te zijn ja.

Deel Deze Pagina