Zoals de titel al zegt: ik ben voor de tweede keer zwanger en ik begin opnieuw veel harde buiken te krijgen. Het doet geen pijn, maar voelt gewoon niet zo lekker. De eerste zwangerschap heb ik extra controles gehad hiervoor. Drie dagen volledige bedrust had geen invloed, ik bleef harde buiken houden. Als ik op de bank ging liggen bij de vk kreeg ik ook een harde buik. Conclusie: heel gevoelige baarmoeder, zolang het geen pijn gaat doen kan het geen kwaad. Mijn dochter is destijds op de uitgerekende datum gekomen dus het zal ook geen invloed hebben gehad. Maar het is wel oncomfortabel, dus ik vroeg mij af wie dit ook heeft (gehad) en of jullie tips hebben. Wellicht een ondersteunende buikband ofzo? Mijn bekkenband die ik voor de bekkenpijn heb maakt het juist erger, maar die is heel smal en zit onder mijn buik. Anders moet ik het toch maar accepteren
Bij mij komt het door bukken, buigen, tillen bepaalde zithouding of volle darmen. Ben nu gestopt met werk. Laat de kids heel veel zelf doen en ik moet zeggen dat het helpt. Zeker de helft minder. Het voelt naar inderdaad. Een buikband werkt hier niet, krijg er zelfs pijn van helaas. Ik kan het beste zo recht mogelijk blijven.
Beweging triggert het bij mij ook ja. Maar gisteravond deed ik echt al een tijdje niks, zat echt rustig op de bank, en toen kreeg ik ineens een aantal harde buiken achter elkaar. Misschien vermoeidheid? Ik vind het een soort kippenvel gevoel, maar dan plaatselijk.
Hier ook het zelfde al had ik dit niet tijdens mijn eerste zwangerschap. Heb ze zowel in rust als wanneer ik wel wat drukker ben. Werk niet op het moment heb alleen wel de zorg voor mijn kleine man van 21 maanden, hem tillen is pittig omdat hij ook echt heel zwaar is ( 15 kilo) Vk zei ook dat mijn baarmoeder extra gevoelig is, vind het wel een vervelend gevoel maar er is niks aan te doen.