Hallo allemaal, Ik ben nu 36 wk 3 dgn zwanger en vanaf 28 weken thuis ivm een dreigende vroeggeboorte. Mn baarmoedermond is al bijna helemaal verstreken en ik heb 1 cm ontsluiting sinds 28 weken. Gelukkig zit die kleine nog veilig binnen, maar ik word gek van de onzekerheid. Sinds gisterochtend heb ik continue last van mn buik; van een zeurend menstruatiegevoel tot best wel pijnlijke krampen. Alleen net als ik denk ja hoor, dit is het, zakt t weer af... Ik heb slecht geslapen en zit nu ook weer te zuchten op de bank. Ik heb t af en toe benauwd, soms heb k pijn. Maar echt bevallen, ik kan me niet voorstellen dat dat zo voelt; voor mn idee moet ik dan veel meer pijn hebben en moet er meer regelmaat zijn. Nu is t soms drie keer met maar een paar min er tussen en dan weer een half uur niks. Ik kijk het tot eind vd ochtend aan, anders bel ik de poli of ik vandaag gezien kan worden. Maar ik weet niet zo goed watze daar voor me kunnen doen. Herkent iemand dit?? Is dit gewoon indalen of voorwerk of zijn er ook meiden die toch al echt wel bezig waren met dit soort klachten??
Klinkt toch nog steeds als voorwerk meis, omdat het weer afzakt... Heb je geen verloskamers in het zh waar je naartoe kan bellen met dit soort vragen? Poli word je vaak niet veel wijzer van.
Ja, misch kan ik die beter bellen inderdaad... Maarja, baarmoedermond is al grotendeels verweekt en ik heb al weken 1 cm ontsluiting.. Dus ik weet niet zo goed hoeveel voorwerk er dan nog te doen is... Ik wil alleen ook geen zeur zijn, k zit veilig qua termijn... Maar aan de andere kant ben ik wel onrustig ervan, k ben er wakker van geworden een paar x vannacht.. Mr indd, t zakt wel weer af. Alleen gaat t niet helemaal weg, het blijft zeuren tussendoor. Waarom word je neus niet gewoon groen ofzo als je gaat bevallen das iig duidelijk
Juist daarom zou ik de verloskamers bellen, die kan je ook bellen voor advies . En misschien hebben zij een antwoord waar je wat mee kan. Zij hebben hier als het goed is wel ervaring mee. Sterkte ermee!
Gebeld en op controle geweest... Niks veranderd. Indalen, voorweeen, bandebpijn, zoiets. Jij weet er alles van :-D
Jup... Zwaar irritant en doodvermoeiend.. Is hier gelukkig al 1,5 week rustig, maar weet idd als geen ander hoe je je voelt!! Wel goed dat jullie uk nog even in je buik mag door groeien .
Jaaa! Al past t bijna niet meer hoor, hihi. K ben maar 1,60 m en die "kleine" loopt lekker voor op groei... Achja, nog max een paar weken!! Fijn dat t rustig is bij jou!
Ik heb precies het zelfde als jou gehad vanaf week 17 kans op vroeggeboorte versterken baarmoedermond en ontsluiting, heel de mij mak gehad... Longrijping weken in ziekenhuis zucht... Met 36 weken dacht ik ook ja t gaat beginnen, dit dacht ik regelmatig buikpijn en krampen en puffen... Als ik eraan denk begin ik weer met puffen! Ik was het zo ontzettend beu! Met 39 weken was hij er nog steeds niet, ik kon niet meer... Je wordt er zo moe van, continue die krampen 😔! Dus heeft ze met 39+2 gestript, nou kun je zeggen 3uur later begon "het echte werk" Het verschil is overduidelijk, de echte ontsluitingsween doen echt echt pijn, was niks met t voorwerk dat ik al weken had... Wel geef ik je goeie moed!! Ik was binnen 3,5uur bevallen omdat alles al verweekt was!
Hee Suzannr, jeetje met 17 weken al, dat is eng!! Wat goed dat je t hebt gehaald tot t einde maar ik heb precies t zelfde, hoe hou ik dit nog weken vol Maarja, komt als t komt... Ik hoop t ook, dat verdien ik wel vind ik na deze rottijd
En ik was gister weer de l*l... Elke 3 min. Pfff Gelukkig is het in de loop van de nacht weg gezakt maar na een dag voorweeen ben ik altijd helemaal stuk!
Herkenbaar, hoor. Ik had bij 35+3 een dreigende vroeggeboorte en ook heel veel van dit soort gerommel. Dat was steeds niks en ik werd er ook helemaal gek van. Echte weeen herken je als je ze voelt. Beetje cliche, maar het klopt wel Succes met wachten!!