Vliezen breken en partner

Discussion in 'De bevalling' started by 123abc, Dec 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 123abc

123abc Actief lid

Dec 2, 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik kon er zo snel geen onderwerp over vinden, dus vandaar maar even een nieuwe.

Ik vroeg mij af hoe jullie het hebben aangepakt toen de vliezen braken. Stel nu dat de vliezen om 06.00 's morgens breken. Gaat/Ging jullie partner dan nog gewoon naar zijn werk of bleef hij thuis? Ik zou het liefst hebben dat hij thuis blijft, vooral omdat dit de eerste is en ik geen idee heb wat ik moet verwachten, maar het kan na het breken van de vliezen natuurlijk nog makkelijk een dag (of dagen) duren.. Ben benieuwd wat jullie deden of wat jullie gaan doen.

2. Rm90

Rm90 Lid

Jun 21, 2013
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij mij braken ze om 7 uur s ochtends en heb toen tegen mijn man gezegd dat hij niet hoefde te gaan werken dus gewoon thuis gebleven. Weeën kwamen eigenlijk ook meteen op gang. En nu in afwachting tot of mijn vliezen breken of dat er weeën komen, 5 december uitgerekend ;)

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Ik zou als partner zijnde, gewoon gaan werken. Eerst moeten de weeën op gang komen, voordat het echte werk gaan beginnen... Mocht t menis worden, is ie ook gauw genoeg weer thuis

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier blijft hij thuis. Luc was er best snel. Mijn vliezen braken echt zonder enig voorteken en ik had meteen weeën, als mijn vriend dan nog van zijn werk weg moet duurt dat gewoon lang.

5. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ze braken bij mij in avond, maar ben altijd (zeer) snel bevallen, dus mijn man was zeker weten thuis gebleven. En eerlijk? Hij zou op zijn werk toch als een kip zonder kop hebben rondgelopen ;), denk dat hij spannender vond dan ik :p.

6. 123abc

123abc Actief lid

Dec 2, 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    @Kache Haha, ja dat zie ik hier ook nog wel gebeuren. Hij is zo zenuwachtig!

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Hier braken m'n vliezen spontaan om 10u. Mijn vriend hoefde pas later weg maar is niet gegaan. Uiteindelijk werd ze om 3.43 geboren.

8. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    Als je vliezen breken :p.
    Hier beide keren vliezen in ziekenhuis gebroken bij volledige ontsluiting.
    Het is natuurlijk afhankelijk hoe ver je partner werkt, maar bij eerste gaat het meestal niet zo snel, ik zou hem rustig naar zijn werk laten gaan. Maar je kunt het beste inschatten op moment dat het gebeurt.

Bij mij begonnen de weeën op zondag avond, maandag is mijn man gewoon gaan werken. Uiteindelijk zijn we pas dinsdag ochtend naar ziekenhuis gegaan, ik ben dan een paar uur later bevallen

9. Brunette

Brunette Bekend lid

Aug 22, 2008
    690
    277
    63
    Female
    Veluwezoom
    Meestal begint de bevalling met weeën. De vliezen breken dan later, als de bevalling al bezig is. (Of ze worden door de verloskundige of gynaecoloog doorgeprikt.) Bij mijn eerste bevalling zijn de vliezen doorgeprikt bij 10 cm ontsluiting. Bij mijn laatste bevalling braken ze spontaan bij 3 cm ontsluiting. Toen mocht mijn man écht niet meer weg, ik was volop bezig met bevallen. :)

Maar ongeveer 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen. Dus waarschijnlijk kan je aan de intensiteit van je weeën wel inschatten of je man die dag nog mag gaan werken.

Succes met de laatste loodjes!

10. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier zijn om half 5 de vliezen gebroken in het ziekenhuis ik had toen 5 centimeter. Man zat op iets meer dan een halfuur rijden van het ziekenhuis maar door 2 grote ongelukken zaten beide snelwegen vast. Om iets over 6 uur kwam hij binnen rennen. Ik heb hem zelfs nog laten eten haha. Op de 1 of andere manier blokkeerde bij mij alles tot mijn man ook geïnstalleerd was en ertegen aan kon haha. Om half 7 was hij klaar met eten en vroeg ik of ik los mocht gaan. Om 21:00 uur had ik 10 cm en om half 11 savonds werd zoon geboren.

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Mijn beide bevallingen begonnen met het breken van de vliezen. De eerste keer om 23:00 uur, de tweede keer om 23:50 uur. In beide gevallen begonnen de weeën binnen 10 minuten, en namen ze ook snel in kracht toe. Dus we wisten gelijk dat het serieus was. Nou was het natuurlijk nacht, dus manlief hoefde niet naar zijn werk. Maar ik denk dat hij anders ook thuis was gebleven, het ging veel te hard!
    Je hoort ook wel eens dat de weeën na het breken van de vliezen nog een tijd op zich laten wachten. In dat geval kan je man natuurlijk best nog even naar zijn werk. Als ie dat zelf trekt tenminste ;)

12. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

Feb 3, 2015
    2,607
    1,538
    113
    Female
    Mijn vriend zou dan niet eens naar zijn werk willen aangezien hij met het openbaar vervoer naar zijn werk moet

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Woont hij ver van zijn werk? Ik zou hem gewoon laten gaan en bellen als de weeën beginnen.

14. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    2,899
    584
    113
    huismus
    Half uur tot drie kwartier moet mijn rijden dus ik ga het er niet op gokken.. Op het moment dat het gebeurd mag die thuis blijven maar dat zou die zelf ook willen...

Bij de 1e ingeleid en dag ervoor een ballonkatheter en toen wou ik al niet meer dat hij naar huis ging 😂😂 ik weet heel goed nog en was boos dat ie wel ging... Echt hormonen en kansloos want we wonen 5 min van het ziekenhuis af haha😂😂

15. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    Ik zou zelf toch niet zo gelukkig zijn als mijn man gewoon naar zijn werk zou gaan. :D

Zal eens overleggen hoe hij dit ziet maar ik denk dat hij hier hetzelfde over denkt. Desalniettemin weet ik zeker dat hij thuis blijft als ik me er niet prettig bij voel dat hij weg gaat. In het ergste geval is hij dan maar een dagje voor niets thuis gebleven. Wat hier al werd gezegd, echt veel werken zal hij dan toch niet doen i.v.m. concetratie problemen. Ik denk dat ml hier ook gewoon wil starten met het opzetten van het bad dan. (badbevalling)

16. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Ligt eraan wat zijn reistijd is. Man werkt op ruim een uur rijden en kan ook prima vanuit huis werken. Ik zou het zelf niet prettig vinden dat hij dan weggaat, maar denk ook niet dat hij zelf weg wil.
    Vorige keer ben ik binnen 4 uur bevallen, dus ik hoop nu dat hij weer thuis is al het begint omdat ik bang ben dat het weleens snel zou kunnen gaan.

17. 123abc

123abc Actief lid

Dec 2, 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Manlief heeft aangegeven echt niet te gaan werken als er wat begint, haha. Hij vindt het veel te spannend! Hij hoeft op zich niet zo heel ver te rijden, 20-30 minuutjes over een binnendoor weg, maar ik denk dat ik hem de deur toch niet uit krijg (gelukkig;))

18. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

Mar 4, 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Hier braken ze om 5 uur s morgens, vk gebeld ivm niet indalen en dus gebroken vlies, die kwam en heeft het zkh gebeld en daar moesten we gelijk naartoe. Ruim 22 ur na breken van vliezen is de kleine geboren. Manlief heeft direct nadat hij de vk gebeld heeft het werk gebeld dat hij niet kwam! En was blij, want een half uur na het breken van de vliezen zou hij uit bed moeten voor zijn werk, was dus blij dat hij nog thuis was :-D

19. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Mijn vriend werkt in het ziekenhuis dus ik kan ook gewoon naar hem toe gaan :D. Het ziekenhuis en dus zijn werk zijn hier 5 min vandaan.

Als mijn vliezen breken zou hij van mij wel mogen gaan werken maar ik denk dat hij zelf liever bij mij blijft.
    Hij vraagt nu al steeds: 'voel je al wat?' :p

Maar ik heb momenteel holteontsteking, keelontsteking, 100kg snot dus ik hoop dat de bevalling nog een paar dagen uitblijft. Dinsdag gaan ze sowieso inleiden.

20. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Als het de eerste was geweest dan was mijn man gewoon gaan werken. Alleen bij de derde braken mijn vliezen en ik voelde me dusdanig 'ellendig' dat hij thuis is gebleven om de middelste te entertainen en de oudste naar en van school te kunnen brengen/halen. Uiteindelijk is hij pas halverwege de avond geboren maar overdag heb ik nog wel lekker kunnen rusten, wel zo fijn.

Share This Page