Hoi meiden, Ik heb vandaag een intake gehad bij het ziekenhuis. Ik ga bevallen in het ziekenhuis, omdat ik vorige week te horen heb gekregen dat mijn bloeddruk te hoog is dus kom ik onder behandeling van een gynecoloog! Nu vraag ik me af hoe jullie een ziekenhuis opname hebben ervaren en hoelang jullie moesten blijven na de bevalling!? Verhalen zijn welkom! Bedankt alvast...
Hoi Aatje, mij is het erg goed bevallen (letterlijk en figuurlijk dus ) Heb een normale bevalling gehad (zonder medisch ingrijpen o.i.d.), zoon is eind van de avond geboren waardoor we 1 nachtje moesten blijven. Volgende ochtend mochten we gelijk na hte ontbijt naar huis. Zowel met mij als met zoon ging alles goed.
Wij zijn poliklinisch gegaan, en werd uiteindelijk klinisch omdat onze dochter het moeilijk had. Hadden sowieso naar het ziekenhuis gemoeten..en was heel blij dat ik er al was. Ik ben in totaal nog geen 5 uurtjes in het ziekenhuis geweest.. Zou niet anders willen dan in het ziekenhuis bevallen omdat alles bij de hand is..
Van onze eerste moest ik een week in het ziekenhuis blijven maar dit kwam alleen doordat ik zwangerschapsvergiftiging bleek te hebben (hier kwamen ze tijdens te bevalling achter). Van d etweede ben ik rond 3.00 bevallen, om 10 uur zat ik al weer in de auto naar huis, heerlijk!!
Ik liep sowieso al bij de gyn, maar uiteindelijk is de bevalling begonnen met 36+6 en ben ik diezelfde dag opgenomen in het ziekenhuis. Met 37 ben ik ingeleid, met 37+1 is mijn dochter geboren. Heb van vrijdagmiddag tm dinsdagochtend in het ziekenhuis gelegen, en al die tijd eigenlijk bijna niet geslapen. Hoop ook dat ik bij een volgende kindje thuis kan bevallen.
Mijn bevalling begon ook poliklinisch en werd later medisch. Ik was erg blij dat ik al in het ziekenhuis was! Had ook juist voor het ziekenhuis gekozen omdat ik geen stress wilde van dat je wellicht alsnog met spoed naar het ziekenhuis moet, ondanks dat het hier om de hoek is. Anyway, ik ben om 7.15 uur bevallen en mocht na het hechten, ontbijten en plassen weg, zo rond 13.00 uur. Ben uiteindelijk nog tot 16.00 uur gebleven omdat ik me erg duizelig voelde.
Ik had een indicatie voor een ziekenhuisbevalling en vond dat eerst heel erg. Maar ik ben goed opgevangen en begeleid. Nu was het ook binnen een uurtje na aankomst gepiept Het duurde alleen wel lang voor ik gehecht kon worden, maar dat kwam omdat er die avond maar liefst 13 kinderen zijn geboren. Maar ik zou bij een eventuele volgende bevalling zeker niet meer opzien tegen het ziekenhuis.
Bij de eerste had ik een geplande keizersnee dus ik moest van de tweede wel bevallen in het ziekenhuis. Daarbij had ik net als jij aan het einde van de zwangerschap hoge bloeddruk. Toen ik me met weeen in het ziekenhuis meldde en ze mijn bloed onderzochten bleek ik beginnen Hellp-syndroom te hebben, en ze zeiden dat ik dan sowieso een nacht moest blijven. Ik ben bij de bevalling flink ingescheurd en ze hebben een behoorlijke knip moeten zetten. Daaruit kreeg ik een bloeding en verloor 2,5 liter bloed. Dat hakt er wel in! Uiteindelijk heb ik 4 nachten in het ziekenhuis moeten blijven. Mijn dochter moest vanwege haar lage gewicht twee nachtjes in de couveuse en de andere twee nachtjes mocht ze bij mij op de kamer, maar ik koos ervoor om haar 's nachts op de kinderafdeling te laten slapen zodat ik goed kon rusten. De ziekenhuisopname bij de eerste - vanwege de keizersnee - is mij niet goed bevallen en hierover ben ik later nog gaan praten met iemand in het ziekenhuis. Ik lag toen op een kamer met een meid met een tweeling en zij gaf volledige borstvoeding. Ze was alleen maar bezig met voeden, kolven en kreeg daarbij hulp van alle verpleegsters. Daarbij had zij het best moeilijk. Door alle consternatie kwam ik op die kamer totaal niet aan mijn rust toe en ik durfe dat toen niet te zeggen. Dit keer echter, lag ik met een meid op de kamer met één kindje en dat ging heel goed. Twee nachtjes heb ik zelfs alleen gelegen en was ik de enige kraamvrouw op de afdeling. Het is wel zo dat je in het ziekenhuis continue in de gaten wordt gehouden (bloeddruk, temperatuur, enz.) en ik had natuurlijk diverse infusen die ze steeds komen controleren dus echt veel rust krijg je niet. Toen de baby nog op de couveseafdeling lag, werd ik steeds met bed en al naar haar toe gereden, omdat ik nog te slap was om te lopen. Later in een rolstoel en de laatste dag kon ik zelf lopen. We mochten haar zelf in badje doen, heel fijn. De verplegers en artsen waren allemaal zeer vriendelijk. De eerste keer keek ik er echt met een naar gevoel op terug, maar dit keer juist helemaal niet. Veel succes!
Ik vond het erg prettig. Wij wilden eigenlijk al in het zkh bevallen maar omdat ik een hoge bloeddruk had ben ik ingeleid en werd het sowieso een zkh-bevalling. Ik ben 's middags gestrip en bleek toen al 1 cm te hebben. Ik mocht nog wel naar huis maar moest direct terug komen als het begonnen was en anders moest ik me de volgende ochtend melden. Ik was vroeg in de avond al terug met behoorlijk weeen hihi. Nachtje daar doorgebracht en de volgende dag om 11.24u is onze zoon geboren. Ik moest v.w de hoge bloeddruk een dagje blijven en mocht de dag nadat ik bevallen was naar huis Ik was al bekend bij de gyn's maar ik heb ze maar 2 keer gezien. 1 keer voor controle en 1 keer om m'n vliezen te breken. De rest is gewoon door een vk van het zkh gedaan.
Ik wilde graag thuis bevallen, maar dat mocht niet i.v.m. meconiumhoudend vruchtwater. Ik ben op zaterdag rond 4u 's middags naar het zkh gegaan, om 4.25u op zondagochtend is Lucas geboren en we waren rond een uur of 1 's middags weer thuis. Dat is heel snel, zeker aangezien het een vacuumverlossing is geweest. Normaal gesproken moet je dan minimaal 24 (of 48?) uur blijven, maar het was erg druk in het zkh en met mij en Lucas was alles goed. Het is me goed bevallen ondanks dat het een hele lange en pittige bevalling was! Dit keer 'moet' ik in het zkh bevallen i.v.m. teveel bloedverlies de vorige keer! Ca. 1,5 liter... In principe wél poliklinisch onder begeleiding van de verloskundige (noemen ze een medium-risk-bevalling, geloof ik).
Hoi meiden, Bedankt voor de reacties! Wat fijn om te lezen dat de meeste bevallingen goed zijn bevallen in het ziekenhuis. Ik wou heel graag thuis bevallen omdat ik een beetje tegen een ziekenhuis opzie (zal niet weten waarom, nooit geen nare ervaring mee gehad). Ik moet sowieso 24 uur blijven na de bevalling ivm mijn hoge bloeddruk, maar kreeg vandaag al te horen als alles er goed uitziet ik ook eerder weg mag! Ach, ik moet alles maar op me af laten komen... Meer verhalen zijn ook nog welkom
Bij de eerste ben ik bevallen met vacuumverlossing om half 11 s avonds. Moest minimaal 12 uur bljven ivm de vacuum en dat kwam mooi uit omdat ik toch de nacht in ging. Volgende ochtend om een uur of 11 naar huis. Bij de tweede (ook ingeleid) ben ik om kwart over 3 smiddags bevallen en zat ik lekker 2,5 uur later weer in mn eigen huisje. Bij beide was ook mijn bloeddruk te hoog, maar nog niet heel erg verontrustend zeg maar (150/95 ofzo). Oh ja vlak na de bevalling zakte de onderdruk al naar 80.
Ik ben bevallen in het ziekenhuis in Tiel en vond het TOP daar!!! Wilde uberhaupt al bevallen in het ziekenhuis, en uiteindelijk is het een keizersnee geroden, dus dat had sowieso niet thuis gekund! In Tiel heb je een eigen kraamsuite, wat errug goed beviel..... had er rustig nog een week kunnen liggen hihi!! Voor de volgende zeg ik zeker weten weer het ziekenhuis in, en dat echt wel in Tiel!
Ik wilden heel graag thuis bevallen, maar omdat de weeën begonnen met 36+5 moest ik naar het ziekenhuis toe. Ik heb staan huilen en stampvoeten dat ik niet naar het ziekenhuis wilden gaan. Met een zachte maar dwingende hand van VK en man lief toch naar het ziekenhuis gegaan. Nou het is me 10000000% meegevallen. Ik had een eigen kraamsuite met badkamer erbij. Verder ook niet te veel gepluk of verschillende mensen aan mijn bed. Tijdens de bevalling zelf stonden er alleen een zuster en de VK van het ziekenhuis in de kamer. Ook kwam toevallig de dame van de koffie en thee binnen vallen. Die kwam het avond eten brengen Ik ben om 18.10 bevallen, maar moest wel een nachtje blijven omdat mijn dochter even in de couveuse heeft gelegen, en ze moeite had met haar suiker op pijl te houden. Ook 's nachts prima verzorgt, en de volgende dag ben ik 's middags naar huis gegaan.
Ik moest bij de eerste verplicht poliklinisch bevallen. Wij woonden toen net in Duitsland en ik wilde graag met NLe begeleiding bevallen. En aangezien een een NLe VK geen medische handeling mag verrichten in het buitenland... werd het verplicht poliklinisch. OP zich geen problemen mee omdat ventje een "licht trauma" heeft overgehouden van de bevalling van zn oudste (na 18 uur weëen alsnog ZH) Ook onze HA was niet zo van het thuisbevallen, had helaas wat vervelende/verdrietige ervaringen opgedaan. Muoh smorgens om een uur of zes zette alles lekker door, half 11 waren we in het ZH. Rond 18 uur mocht ik persen, maar na anderhalf uur was ze er nog niet... dus vacuumverlossing met knip. Dus uiteindelijk alsnog bevalling met medische indicatie. Omdat ons meisje met vacuumpomp is gekomen en het inmiddels al 19.45 was moesten we een nachtje blijven. Volgende ochtend om 10 uur kwam de kinderarts langs... en om half 1 waren we onderweg naar huis. Goede zorg gehad, bevalling is voor het grootste deel begeleid door de VK en ivm drukte op de afdeling heeft zij ook het hechten enzo op zich genomen (normaliter doet de gyn dat kennelijk) Nu zal ik in Duitsland gaan bevallen, ook in het ziekenhuis. Hier is het gebruikelijk dat je een paar dagen in het ZH blijft, maar er zijn er ook die al de volgende dag naar huis gaan. Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan mede ivm zwangerschapsdiabetes.
ik wilde juist graag in het ziekenhuis bevallen. Eigenlijk poliklinisch, maar het werd uiteindelijk medische indicatie, omdat er poep in het vruchtwater zat. ik heb het ziekenhuis juist erg prettig ervaren: allemaal mensen die er verstand van hebben en alles bij de hand, mocht er iets fout zijn. Ik ben woensdagochtend om 2:08 bevallen en vrijdagochtend mochten wij naar huis. We moesten namelijk langer blijven, omdat er poep in vruchtwater zat en mijn vliezen langer dan 24 uur gebroken zijn geweest. Onze dochter, mijn man en ik hebben tot die tijd een eigen kraamsuite gehad, waar we erg goed verzorgd zijn en dus ook fijn dat mijn man ook mocht blijven.
Bij mijn 1e een keizersnede en vier verzorgde, goede dagen in het ziekenhuis... Bij mijn 2e om 09:15 uur naar binnen en om 18:00 uur dezelfde dag weer thuis. Prima, een ziekenhuis. Ook ik wilde bij mijn 1e thuis bevallen, maar nu zeg ik: het ziekenhuis is meer dan goed. Zou het voor een 3e keer ook weer willen. Succes, meid! Laat het maar gewoon gebeuren, het komt zoals het komt.
Ik moest sowieso in het zh bevallen omdat het om een tweeling ging. Maar uiteindelijk braken mn vliezen met 34+6 weken. De ontsluiting vlotte niet zo tot ik een weeenstorm kreeg en in 10 min van 4 cm naar 8 cm. Toen zakte de hartslag van 1 van de mannen weg en ben ik met spoed naar de OK gebracht voor een spoedks... De mannen werden opgenomen op de kinderafdeling en hebben daar nog 14 dagen gelegen, ikzelf heb nog 10 dagen in het zh vertoefd maar zie er achteraf toch met een goed gevoel op terug!
Ik ben ook bevallen in het ziekenhuis. Ik kwam al in het ziekenhuis voor mijn controles en wilde daar sowieso bevallen, maar het had ook gemoeten i.v.m. hoge bloeddruk (en bij het breken van de vliezen kwamen we er ook nog achter dat mijn dochter in het vruchtwater had gepoept). Dus maar goed dat we er al waren Ik vond het erg prettig, maar ik wilde het ook. Dus dat zal vast wel iets uitmaken. Heb er een goed gevoel aan over gehouden en bij een evt. tweede ga ik zeker weer in het ziekenhuis bevallen. Zowel mijn dochter als ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven. Ik vanwege mijn hoge bloeddruk en zij voor extra controles. De volgende dag mocht ik naar huis met haar. Mijn bloeddruk was weer normaal en de uitslagen van de controles bij mijn dochter waren ook goed. Ik moet zeggen dat ik een nachtje in het ziekenhuis wel lekker was Vooral het zitje in de douche
Hier ook 2 bevallingen in het ziekenhuis. Eerste keer Hellp-syndroom, ingeleid met 36+3 en 4 dagen moeten blijven omdat ze Amy niet voor 37 weken oud mee naar huis wilde geven. Bevalling werd ingeleid door 3x gel en is prima gegaan. 21.30 braken mijn vliezen (spontaan) en 00.40 is ze geboren. In totaal 8 dagen in het ziekenhuis gelegen. Tweede bevalling ook weer Pre-eclampsie en in totaal 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Ook ingeleid met 37 weken, maar 1 x gel nodig. Vliezen om 14.30 doorgeprikt en om 17.20 is Lizzy geboren. Daarna nog 48 uur moeten blijven (ok, 43 uur) om mijzelf en Lizzy in de gaten te houden. Ook weer een super bevalling trouwens. Ik wil echt niet anders meer dan in het ziekenhuis. Ik vind het zo'n fijne gedachte dat alles daar bij de hand is en als alles ok is sta je zo weer buiten. Na de bevalling moeten blijven blijven klinkt verre van ideaal, maar geeft jou wel de verplichte rust waardoor je echt al lekker bij kunt komen. Ik kon daarna thuis al weer vrolijk door het hele huis hobbelen en mijn gangetje gaan.