39+4 en hoofdje ligt niet vast in bekken? Iemand ervaring mee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nynke1980, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Daar was ik weer!
    Nou vrijdag om 7.30 uur moeten we ons melden voor de inleiding...
    Vanavond komt de verloskundige nog bij ons langs om te kijken of ze vanavond misschien nog kan strippen...

Denk dat bij ons het probleem is dat het hoofdje niet diep genoeg ligt en dat daardoor de bevalling niet begint....
    Dan zulllen we allebei helaas afhankelijk zijn van een kunstmatige bevalling.
    Maar ik wil nu toch echt graag mijn kindje in mijn armen!!!
    Mijn bloeddruk was ook weer iets verhoogd en moest dus ook nog bloed prikken en urine inleveren...
    Verer was er nog voldoende vruchtwater, doet de placenta het nog goed en de kleine doet het ook nog goed....

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wilde net de pc uitgooien toen ik je verhaal nog zag!!

Jou verhaal is echt prfecies hetzelfde als het mijne!!! Ook bij mij was de bloeddru iets omhoog, ben ik getest op mijn urine, en is mijn placenta en vruchtwater nog helemaal ok! Bijna om van te balen he??

Maar ze willen nog wel proberen te strippen? Ook daar heeft de vk bij mij weer niets over gezegd, toen ik vroeg naar de eventuele verdere mogelijkheden!

Ik moet morgen het oordeel van de gyn afwachten, maar wil eigenlijk nog perse deze week worden ingeleid! Voel me zo gaar doordat ik niet meer slaap, kan gewoon niet vrolijk meer zijn!!

Zou mooi zijn, als ik ook vrijdag word ingeleid!! ;) Zijn we gezellig samen aan de beurt!!

Nou, fijna avond nog en tot morgen!!!

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Vind je het trouwens niet heel spannend.... zo'n inleiding? Aan de ene kant heel fijn om een tijd en een plaats te weten, maar aan de andere kant dus ook tijd om je er zenuwachtig over te maken! Ik ben een beetje angstig voor een inleiding, omdat ik dan het idee heb wel veel weeën te gaan krijgen, maar vervolgens het kind er niet uitgeperst krijg.........
    Pfff, was het maar vast volgende week vrijdag ofzo.... dan weten we zeker dat we het achter de rug hebben en een mooi kindje in ons armen hebben!!! ;)

4. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Bij jou is het net als bij mij niet mogelijk om te strippen als het hoofdje niet ingedaald ligt.
    De vk komt hier vanavond wel langs, maar misschien kan het dus wel helemaal niet... Maar ze zeiden, als ze het nog wouden proberen dan moet het vanavond...

Ik moet zeggen dat ik niet tegen vrijdag op zie. Ben er echt wel aan toe! Als het lukt gaan ze eerst ook zonder medicijnen (dus met gel en vliezen breken) inleiden. Dat zou ik wel fijn vinden!
    Want ik zie ook op tegen een weeenstorm door de medicijnen.

Als ik jou was zou ik in het ziekenhuis meteen aangeven dat je een bepaalde tijdslimiet af wil spreken. Mocht er voor die tijd nog geen ingedaald hoofdje of persweeen ofzo zijn dat er dan actie ondernemen word. Moet je echt doen!

Wij konden er ook voor kiezen om morgen al ingeleid te worden. Dus ik denk dat jij zeker ook wel vrijdag ingeleid mag worden als je dat zelf wil! Gewoon aangeven dat je het helemaal zat bent!
    Zou natuurlijk super grappig zijn als we allebei op vrijdag bevallen!

5. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Vrijdag is het 11-03-11. Leuke datum toch ;)

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Lillibit maar vanwaar sprak ze nu al uit dat er wss een keizersnede plaats zal vinden terwijl je gyn daar niks van zei?

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Jawel, dat is ook al bij de gyn bekend.... ws omdat het kindje niet door het geboortekanaal gaat passen... dan wordt hier toch rekening mee gehouden!

8. LovelyDK

Maar ze hebben toch een echo gemaakt?

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ja, Nynke.... daar kwamen wij gister ook achter, die datum! Had ook al in gedachten dat ik dat wel een mooie dag zou vinden!!:D

ben heel benieuwd wat d ebedoeling is straks..... ik zit er in ieder geval klaar voor en ga dat ziekenhuis niet uit voor ik een datum weet!! ;)

Is de vk nog geweest bij jou? En?

Nou, ik hoop straks met nieuws te komen!!!

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ja? Hoe bedoel je dat?

11. LovelyDK

Ja met een echo kunnen ze direct zien of het gaat passen of niet...

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ja echt? tegen mij werd gezegd dat ze dit niet meer doen... dit omdat het nl niet altijd wat zegt.... het kan soms lijken dat het niet past, terwijl als het kind dan klein en flexibel is, en ik heel hard kan persen, het toch past, maar ook andersom. Dus volgens de gyn maar ook de vk meten ze het bekken tegenwoordig niet meer op, maar moet je het gewoon proberen. Wel wordt er dan wat extra rekening gehouden met een keizersnee.....

13. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    #93 nynke1980, 9 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
    Hoi Lillibit!

De vk is gister avond niet meer geweest, maar komt aan het eind van de ochtend.
    Vond het zelf ook wel snel als ze gister zou komen. Maandag had ze nog gevoeld en toen had ik nog geen ontsluiting en kon ik niet gestript. De kans is nu misschien iets groter.

Ik hoop echt dat je met een datum thuis komt straks!
    Ik hoor het wel!

14. LovelyDK

Lillibit dat is dus niet waar.. Daarom doen ze ook groeiecho's op het eind als ze twijfelen... En hoe hard jij ook kan persen, of hoe flexibel je kindje ook is, als het niet past dan past het niet.

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hier ben ik weer!!

En,.... eindelijk duidelijkheid!!! :D:D

Ik ga vanavond al het ziekenhuis in!!!!!!! Pfff... moet opeens wekl schakelen hoor, want het gaat nu wel heel snel!!!

Er is weer een echo gemaakt en kind groeit hard, werd nu op 3750 gr geschat. Daarna heeft hij inwendig onderzoek gedaan. Mijn bekkens zijn idd erg smal, maar theoretisch niet direct onmogelijk om er een kind doorheen te persen. Het komt aan op mijn perskracht, en op de schedel van de baby. Dit maakt samen of het gaat lukken of niet. Dit omdat het kind niet is ingedaald, wordt er meer kracht van mij verwacht. Op mijn dossier staat vervolgens de aantekening om wel sneller over te gaan tot ingrijpen, dwz een keizersnee. Daarom willen ze dit ook allemaal voor het weekend doen, zodat er voldoende artsen zijn.
    Omdat er van mij een hoop kracht en enrgie gevraagd gaat worden, willen ze me vanavond laten slapen daar met een injectie met slaapmiddel en pijnbestrijding (die laatste snap ik nog niet helemaal....) zodat ik morgen meer energie heb.

Morgen wordt ik dan geprimed, zodat de baarmoeder verstrijkt. Vervolgens kan ik worden ingeleid! Grote kans dat het bij mij dus ook 11-03-11 gaat worden!!

Hoe lang dit allemaal moet gaan duren... ik heb echt geen idee! het enige dat ik weet dat ik he wel heel spannend vind! gaat opeeens heel snel!!!!!!! :):)

Nynke, is bij jou de vk al geweest???? En???

16. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Jeetje Lillibit!
    Dat is even omschakelen!
    Je hebt dus duidelijk op je strepen gestaan! Heel goed!
    Is het niet zo dat als ze morgen gaan primen dat dan de bevalling ook dezelfde dag is?

Hier is het weer niet gelukt om te strippen... Heb geen ontsluiting. Wel kon de vk inwendig het hoofdje voelen. Ze had wel het idee dat deze dieper zat als maandag! Dat is weer goed!
    Als ik wil mag ik haar morgen nog een keer bellen om proberen te strippen... Maar als het vannacht niet echt gaat rommelen dan denk ik niet dat ik dat doe. En leef ik gewoon naar vrijdag toe!

Zou toch wel erg leuk zijn als we allebei op vrijdag bevallen! En ik hoop zo voor jou dat het natuurlijk gaat lukken!!

Denk je dat we een laptop mee mogen nemen naar het ziekenhuis? Is wel handig om de tijd te verdrijven....

Jij bent dus nu druk met het klaarmaken van je tas!! Hoe laat moet je je melden?

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, ja gaat snel opeens he? Vind het wel echt heel spannend allemaal nu hoor!!! Opeens hier alles schoon achterlaten, tas inpakken, regelen..... jeweet maar nooit...... als het een keziersnee wordt kan het zomaar een week duren eer ik hier weer ben! Maar dan wel met baby!!!! :D

Dat primen.... ik heb eens rondgevraagd bij vrienden en hier op het forum..... dan kan van enkele uren tot enkele weken:)$) duren!! In het boekje van het ziekenhuis staat dat je niet moet verwachten de dag erna al met een baby naar huis te gaan... kan wel even duren dus! Bij sommige mensen slaat het ook niet aan en moet er weer verder gekeken worden!! Dus ik ga er niet vanuit dat ik morgenbeval.... ik denk zelf vrijdag pas op zijn vroegst.... maar je weet maar nooit he?

Lijkt mij wel dat je je laptop mee mag nemen, ik pak hem in ieder geval wel in voor de zekerheid. Heel veel ziekenhuizen geven je er zelfs een voor op je kamer, mijn zusje had dat pas ook! Of ik tijd en zin heb weet ik niet, voor hetzelfde geld niet, maar dan heb ik hem wel bij me hahaha! Hoe bedoel je, verslaafd??? ;):D

Verder vind ik het erg lastig hoor, wat allemaal mee te nemen!

Ik moet me om negen uur melden, krijg dan mijn eigen kraamkamer..... met slaapbank voor vriend, dus die kan al die tijd blijven als hij wil! Om acht uur eerst nog even bellen of de kamer er nog steeds is en er geen spoedje tussen is gekomen!

Ik vind het wel bijna onwerkelijk nu hoor!
    Nou, ik probeer je op de hoogte te houden en ga er vanuit dat we samen vrijdag bevallen!!!!!!!!!
    En dat we maar twee hele mooie, gezonde, perfect afgewerkte (dat mag wel na zo lang in de buik,......) babies mogen krijgen!!!! :D

18. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Oh die kraamkamer klinkt goed! In ieder geval fijn als hij kan blijven slapen als de kleine er eenmaal is.

Ja, jeetje dan moet je echt voor een week spullen mee!
    Ik vind het al lastig wat ik mee moet en ik ga er vanuit dat ik hooguit 1 nachtje moet blijven!

Je baarmoedermond was verder ook helemaal nog niet week? Hopen dat je lichaam snel op het primen reageert!

Een laptop van het ziekenhuis! Nou dat zal in Heerneveen vast niet zo zijn.. Ik neem mijn eigen mee, ben wel echt pc verslaafd. Maar ik zet er ff wat series op (gooische vrouwen seizoen 1 t/m 4) hihihi. Wie weet heb ik helemaal geen zin om te kijken maar goed.
    Neem ook oordopjes voor mijn iphone mee, kan ik lekker muziek luisteren. Moet er nog ff wat rustige muziek op zetten.
    En heb net nog ff wat tijdschriften gekocht.
    Weet niet of je borstvoeding gaat geven, maar las een goed tip over het kopen van een nachthemd met knoopjes!
    Daar heb ik er net ook nog maar even 1 van gekocht..

19. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Helemaal mee eens!!!!!

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Oh, jij bent goed bezig! Muziek.... daar had ik niet eens aan gedacht!! Snel nog mijn Ipod inpakken haha! Verder ook belangrijk.... oplader van mijn mobiel....... stel je voor dat ik niet kan sms-en hahaha! Zowel laptop als mobiel verslaafd hier.......:):) je moet wat he.... als je al zo lang thuis zit.......;)

heb geen schone pyama voor elke dag mee hoor... dat zie ik dan wel weer....... lastig allemaal.... heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen... denk dat het er op neer komt dat mijn vriend nog 20x op en neer kan hahaha!

Zo heb ik tijdens de zw schap die goedkope onderbroeken gedragen van de Hema (die van 3 voor 3 euro.... in zo'n pakje). Die heb je in de hipster variant en zitten lekker slobberig,..... heerlijk voor nu! Nu gaf mijn zusje net als tip om deze in een grotere maat te kopen voor na de bevalling, die waren perfect met het kraamverband erin volgens haar... kost niks, kan je ze erna zo weer weg gooien! Dus ook dat is een tip hahaha!

Deel Deze Pagina