Bij vk vanmorgen achtergekomen dan mijn baarmoeder ver op schema ligt, zo een 2 a 3 weken, me baarmoeder groeit in de hoogte/lengte maar niet in de breedte, verklaard wel waarom ik zo kortademig en opgeblazen aan voel, ik ben nu in mijn 27ste week. Over 2 weken een groei echo kunnen ze zien of de baby ook voor op groei ligt of dat er extra vruchtwater aanwezig is. Dinsdag een pretecho dus dan zal ik vast ook wel wat zien. Andere die dit misschien ook hebben?
Ik zat tot een week of 23/24 behoorlijk voor op schema. Baarmoeder groeide idd voornamelijk in de hoogte. onderin was het gewoon nog leeg. Rond week 25/26 werd ik ineens wakker met een gezakte buik en bij de laatste controle zat ik weer keurig op schema. Het kan dus nog veranderen ook. Nu scheelt het wel dat het al mijn derde kindje is. Bij jou is het je eerste?
nee bij mij ook al mijn derde! ik herken dit ook helemaal niet bij mijn vorige zwangerschappen, tis alsof ik al op zijn eind loop haha, hoop stiekem dat t straks ook weer gaat zakken
Met 24 weken gaven ze bij mij ook aan dat ik een lange smalle baarmoeder had, met 27 weken ook 2 weken voor, maar met 30 weken precies in het midden van het lijntje. Zegt dus niks. Wel fijn dat je een echo krijgt, kan je lekker ff spieken en weet je zeker hoe je kindje groeit.
Jep hier ook! Ligt vier weken voor op schema... Maar uit de groei echo kwam een mooi normaal kind naar voren Hihi. Een hele hoge en hele smalle baarmoeder. Heel anders dan mijn eerste zwangerschap..
Mijn verloskundige gaf aan dat dat komt omdat je lichaam herkent dat je zwanger bent en makkelijker ruimte maakt. Je baarmoeder heeft dus de ruimte om te groeien en doet dat dus ook. Ik herkende het ook helemaal niet van mijn vorige zwangerschappen. Op een gegeven moment word je kindje vanzelf zo groot dat je hele buik gevuld is, en dan zal je baarmoeder ook meer in de breedte ruimte innemen.