Dag dames, Ben toch aan het denken een van dees mijn koffer en die van het beebje toch klaar te gaan maken voor als ik moet gaan bevallen. Het is nog vroeg maar ik wil die ruim een maand voor de uitgerekende datum zeker al in de auto hebben liggen... En dan heb ik nu nog alle tijd om ALLES wat ik nodig heb op het gemakje te kunnen gaan halen en klaarmaken. MAAAR: WAT MOET ER ALLEMAAL MEE?? Het grootste weet ik wel zoals extra kleren, pyjama, labello, druivensuiker, kleertjes baby, mutsje baby, fleece deken voor de baby enzovoort... Maar mss zijn er dingen die ik over het hoofd zie dus daarom dat ik het nog eens aan jullie vraag
Ik heb met dertig weken van de vk een lijstje gekregen.... maar ik moet bekennen dat ik de koffer nog steeds van achter het schot moet halen.... en aangezien ons bed ervoor staat is die klus voor mijn man ondertussen...
Badjas, slippers, camera, batterijen camera, verzekeringspasje, identiteitsbewijs van je man (indien nodig, mijne heeft alles zelf altijd op zak) voor de aangifte, ponspasje van het ziekenhuis, toiletspullen, nachtkleding voor jezelf, schone set kleding voor jezelf.
Ga die ook maar es verder klaarmaken Had toen ik opgenomen werd, er al een nieuw nachthemd inzitten, voor derest nog niets hihihi.. Nu ga ik m maar es opnieuw inpakken en vullen met de dingen die ik echt nodig zal hebben.... Aangezien het al een poosje rommelt is het ms wel handig om klaar te gaan maken. Morgen spoedintake kraamzorg, hoop dat zij ook nog tips/lijstjes voor me hebben.
Jeetje jij bent idd vroeg! hihi Maar ja heb je het in ieder geval klaar staan, toch. Ik heb kleren 1 pyjama, 2 setjes kleren, 3 setjes incl mutsje en sokjes voor de kleine en straks gaat de camera en de oplader erin. Mijn pasjes e.d. en deo e.d. doe ik op het laatste moment wel, want die gebruik ik nog gewoon dagelijks.
Haha, Titara, de rolstoelen werken net als winkelwagentjes.. dus je krijgt 'em wel weer terug hoor! Verder wordt nog iets als Dextro aangeraden, en misschien snickers oid voor manlief...
Lijstje heb ik van kraamzorg gekregen. Ik voeg hier zeker nog iets te eten voor mn man aan toe en een schoon shirt + doe voor hem. Bevalling van de 1e was een lange en hij was wel toe aan een schoon shirt. Verder pak ik pas vrij laat mn tas in, ik heb tenslotte mn spullen nog nodig? Huisbroek, slaapshirt, fototoestel, ponskaart ziekenhuis etc is allemaal nog in gebruik.
Hier niet, bij beide ziekenhuizen niet (UMCG en Martini). Je krijgt je muntje weer terug hoor, gelukkig Was de vorige keer blij dat we werkelijk overal muntjes hadden (broekzakken, tas, etc). Ik zat midden in zeer hevige weeen toen ik overhandigd moest worden aan de gyn, kon niet lopen van de pijn. Haha, ik herinner me nog de gezichten van de mensen waar ik allemaal langsgereden werd, die keken echt van 'ach arme meid'
gho Jezus ik kan me niet voorstellen dat als ik met grote spoed naar het ziekenhuis gevoerd wordt met een gebroken been ofzo dat ik dan nog eens moet zorgen dat ik een stuk van 2 euro op zak heb!!! HAHAHAHA! Ja ik doe het zo dat ik alles Dubbel koop: Een extra pyjama Een extra paar sloffen. Mijn gsm-lader en die van de vriend zijn dezelfde dus die van mij gaat de koffer al in en dan delen wij de gsm-lader ondertussen Ondergoed koop ik 7 stuks nieuw Sokken koop ik 7 stuks nieuw... Tandenborstel en pasta koop ik helemaal nieuw Zo kan ik zeker niks vergeten
Met echte spoed stop je neem ik aan bij de SEH en niet eerst de gangen naar de verlos afdeling door. Dus dat is natuurlijk nogal een verschil. Althans, bij het ziekenhuis hier kan je voor de deuren van de SEH stoppen en patiënt eruit helpen, dan auto parkeren. Verlosafdeling zit langs receptie, koffiecorner, lange gang en dan de verloskamers. Toen mn dochter kwam kon ik 't gewoon nog lopen want had nog geen weeën, rolstoel alleen op de terugweg gebruikt. Kan me voorstellen dat als je in de luxe positie zit alles dubbel en nieuw te kunnen kopen je je tas al ruim op tijd klaar kan zetten, ik vind 't een beetje zonde van mn geld om dingen dubbel te gaan kopen. Is snel genoeg bij elkaar geraapt straks.
Je kan ook gewoon een lijstje maken, dan kan je vriend die spullen bij elkaar zoeken terwijl jij weeen opvangt (heeft ie meteen wat te doen ). Ik ga op zich ook wel meerdere zaken nieuw kopen, vooral omdat wat ik heb aan pyjama's e.d. niet erg geschikt is (te oud/ lelijk/ wil ik niet mee op de foto ) en ik geen geschikt bevalshirt heb.
Ik ben vandaah ook aan het inpakken, en heb het volgende al in de koffer: Oma-onderbroeken, warme sokken, pyjama, tshirts, babykleertjes, erkenningsbewijs gemeente en onze paspoorten voor de aangifte, geboorteplan in tweevoud, 2 euromunt voor rolstoel, liga en pakjes drinken vor manlief (als t restaurant 's nachts dicht is), voor manlief shirt, deo en tandenborstel, voor.mezelf toilettas ( alles dubbel gekocht), fototoestel, videocamera, telefoonlader, ochtendjas, dossier van kraamzorg (moet de geboorteinfo in). Succes met inpakken!
7 stuks ondergoed? Why? Ik lag een weekje in het zh, maar mijn man heeft tussendoor gewoon thuis spullen gehaald. Ik vind het echt onzin om dingen nieuw te kopen voor in de tas die je mss niet eens nodig hebt. Bij een gewone zh bevalling zullen ze zoveel mogelijk hun best doen je zo snel mogelijk naar huis te sturen. Qua ondergoed droeg ik trouwens van die gazen broekjes van het ziekenhuis zelf, kreeg zelfs een klein stapeltje mee. In gewoon ondergoed passen die enorme kraamverbanden niet, en geloof me, die ga je waarschijnlijk hard nodig hebben
Ja vergat aan jullie dames te melden dat het hier in belgië de gewoonte is om 5 dagen te blijven.. En dan heb ik 2 extra onderbroeken voor als ik overvloedig moest vloeien ofzo... Heb er bij mijn zoontje gelukkig geen last van gehad maar je weet nooit. En alles wat ik dubbel koop, koop ik gewoon allemaal bij zeeman. Ik ga het mij echt niet onnodig duur maken hoor. Hier bij ons ist ook crisis. Hihi
Ja logisch ja, bij 5 dagen ziekenhuis is 7 stuks ondergoed geen overbodige luxe! Hier gaat er in een week meer doorheen ja