Ik kan je reactie heel goed begrijpen! Bij de eerste ben ik ook ingeleid ivm weinig vruchtwater. Op dinsdag werd dat geconstateerd, en ik ben op vrijdag ingeleid. Nu zou ik dat denk ik idd niet meer zo makkelijk afwachten als ik toen gedaan heb. Het zal wel verantwoord zijn (anders doen ze het niet denk ik), maar je word er immers wel gestresst van. Ik hoop dus dat ze niet te lang meer gaan wachten. Een goede bevalling gewenst in ieder geval!!!
De gyns zijn niet zo begripvol als verloskundigen he.. Niet gaan googlen nu hoor, dan lees je alleen de slechte en enge verhalen en raak je helemaal overstuur.. Probeer vanmiddag jezelf (ik neem een hap lucht en gooi dan met het zweet over mijn rug, mijn zorgen eruit) voor te nemen alles te zeggen wat je denkt. Hoop echt voor je dat je nu een begripvoller iemand treft hoor. In het ziekenhuis waar ik zit doet de verlos alles, maar de gyn heeft de eindverantwoordelijkheid en doet de dingen die de verlos niet mag.. Nou die meiden kan ik wel omhelzen..zo lief en begripvol ze allemaal zijn. Daar kan en durf ik wel mijn zorgen te uiten.. Maar de gyns...pffff..krijg ook zulke reacties hoor.. Toen ik vroeg of je bij zw diabetes (heb ik incl insuline) dan ook altijd eerder moet bevallen, was zijn reactie 'Wie zegt dat'?, " de diabetesverpleegkundige'?? Ik meteen nee nee nee..dat weet ik niet meer...was zo flabbergasted van zijn reactie..(moet dus wel ingeleid worden omdat beeb 4 weken voor loopt op groei met buikje) Toen ik zoveel harde buiken had moest ik van de verlos smiddags verplicht gaan rusten. Vraag ik aan de gyn of dat kwaad kon zoveel harde buiken (was vanaf 20 weken), doet ie echt of ik achterlijk ben en dat een harde buik niets voorstelt. Hij wilde ook geen echo doen om vruchtwater te meten omdat je dat aanmaakt (onderschrift) en de baby in mijn geval als kurk werkte met zijn hoofdje...en hij kon zien aan mijn buik dat alles goed groeide Hij was meer gericht op t vochtverlies en evt koorts die ik wel of niet zou hebben. Je durft dan helemaal niets meer te vragen. Hij vroeg dan ook voel je leven, jawel maar veel minder, hij noteerd dan al een plusje.....terwijl ik me zorgen maak.. Bij de verlos kwam dan meteen het ctg apparaat de kamer binnen en lag je dan 3 kwartier aan. MOest na mijn ontslag afgelopen vrijdag een week later terugkomen op controle van de gyn. Was ik gisteren weer in t ziekenhuis ivm ctg (voelde de kleine minder) en zij (verlos) zei dat ze een week te lang vond en me woensdag weer terug wil zien voro ctg.......
Had nu dezelfde als vorige week do.dag, zij is wel aardig. Vruchtwater was hetzelfde, dus net boven de grens. Donderdag weer terug. Idd, ukoldaatje, de gyns zijn over het algemeen erg kort en bot. Dat is mijn ervaring althans (uitzonderingen zijn er natuurlijk!). Was je ctg gister wel goed? En dan a.s. woensdag weer een ctg? Idd is een week gewoon te lang dan, vind dat je zoiets niet zomaar moet laten gaan toch! Sterkte in ieder geval!
Das in elk geval goed nieuws, er is nog voldoende vruchtwater. De kleine ook nog alles in orde? Ja ctg was bij ons goed gister, idd woedag weer.
Spannend bij jou dus! Zit er idd een scheurtje in je vliezen dan of weten ze dat niet? Sterkte ermee! Zal niet makkelijk wezen, telkens die onzekerheid. ja de kleine was nu in orde, bewoog goed, hartje klopte goed en het reageerde goed op de harde buiken
Kijk dan ben je nu vast een stuk geruster van je controle thuisgekomen? Das dubieus. Ze hebben er et 2 verloskundigen bovenop gestaan toen er een plonsje vrij kwam, ze wilden net die test gaan doen, ze zagen aan de kleur/samenstelling en de geur dat het vruchtwater was... ....maar sindsdien verlies ik geen plonsjes meer..drupsjes hooguit..en vorige week een test gehad,maar toen had ik geen vochtverlies, die was neg, maar als je geen vocht verliest op dat moment kan de test vals negatief zijn. Toen heeft de gyn nog een test gedaan: ik keihard hoesten en hij de beeb omhoog duwen uit mijn bekken (ik heb bi..auuww) omdat het al ingedaald is en dan als kurk werkt. Er kwam niets mee....maar zei hij een scheurtje boven in kan dat ook zijn... Dus ze behandelen me als iemand met een scheurtje hoog bovenin, voor het geval dat.. we weten t dus niet.
Pff Ukoldaatje, wat een onzekerheid! En je mag nu wel gewoon weer thuis zijn.. Vind het maar dapper hoor! Maar ja, aan de andere kant, je kunt moeilijk tot aan de bevalling in het ziekenhuis blijven. Daar word je ook niet blij van! Nou hopelijk valt alles mee en kun je het 'uitzingen' tot aan de bevalling! Al zul je vast wel veel controles nog krijgen. Ben idd wel iets gerustgesteld, maar toch.. zolang ik het kindje maar goed voel, maak ik me minder zorgen. Maar als ik het niet voel, zit ik wel direct in de stress. Gelukkig mag je altijd bellen, scheelt wel!
ik heb dan een uitzondering als gyn! hij leefde ontzettend met ons mee en was ook in mij geinteresseerd. cocko, fijn dat het goed was en als je echt niet meer kan aandringen he. laat ze wel de groei van de baby goed in de gaten houden. ukolaatje, wat naar allemaal wat je moet meemaken. hoop dat je gyn wat aardiger tegen jou gaat doen.
Ook ik heb een fijne gyn hoor! (als ze niet ziek is want de laatste x had ik een worst van een gynaceoloog :s ) Fijn dat het nu hetzelfde is gebleven maar stel dat je twijfelt of het nog goed gaat: gewoon weer bellen! Beter te vaak dan te weinig!