voel me zoooo dik! (ff klagen hoor!)

Discussion in 'Zwangerschap' started by miekie82, Jan 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Sorry meiden maar ik moet even klagen!

Ik ben nu 20 weken zwanger en al 6 kilo aangekomen! Voor andere misschien weinig maar voor mijn zwangerschap ben ik ook al 4 kilo aangekomen ivm stoppen met roken! Dus nu in totaal 10 kilo zwaarder in een jaar tijd!
    Ik heb een aardig dikke zwangerschapsbuik al, dus opzich kan het meeste gewicht wel daarin zitten, maar mijn bovenbenen beginnen nu echt te blubberen! Whaaaa!
    Tuurlijk, tis voor een goed doel, maar heb er eigenlijk best wel moeite mee!
    Manlief zegt steeds, ja dat hoort bij zwanger zijn! Dat weet ik, maar dat betekend niet dat ik het leuk vind! Ik ben zo bang dat ik nog zo veel zwaarder ga worden, en dat ik na mijn zwangerschap tonnetje rond blijf! Dat ik met van die blubber benen blijf lopen!

Sorry, kweet dat het erbij hoort, maar voel me nu gewoon zo rot en dik!

Herkenbaar? Of heeft iedereen er nu echt zoveel vrede mee!Nog meer die bij 20 weken al 6 kilo zijn aangekomen en wat waren jullie uiteindelijk aangekomen?

kus even een onzekere miek

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    45 kg bij de eerste en bijna 30 kg bij de 2e.

Dus nee, je bent nog helemaal geen olifantje in wording ;)

Groet van Kiki

3. Niet meer actief

Ik ben na die 20 weken nog vier kilo aangekomen tot nu toe... valt mee dus ;)

4. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    bij me eerste 23kilo en me 2de 20kilo en me 3de 15 kilo dus jeeeeeeeeee wat is nu 6 kilo ?

meid je mag helemaal niet klagen :)

en idd kilootjes in je zwangerschap erbij tja dat hoort er nu eenmaal bij

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hahaha ja weet dat ik niet mag klagen want het hoort erbij! Maar toch vandaag..GGRRRrrrr! En zit pas op de helft en ik heb het idee(misschien verkeerd idee hoor!) dat je de 2e helft meer aankomt? (kindje wordt zwaarder, vocht vasthouden etc.?
    He maar meer dan 20 kilo, is het er ook weer vanaf gegaan?

Klingt voor sommige misschien als zeuren, maar voor mij frustratie, gewicht is altijd al een probleem geweest! (gevoels kwestie he...)

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben het wel weer kwijt, al valt het niet mee om van 130+ terug naar 75 te komen.
    En van de 2e heb ik nog 3 kg te gaan.

7. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik zalje vertellen meis :)

ik weeg nu 3 kilo minder dan dat ik zwanger raakte van me 1ste :) en dan heb ik 3 kindjes mogen baren

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hihih beiden klingt me goed in de oren!
    En weet je, tuurlijk hoef ik niet super slank/strak te worden (nooit geweest ook!) En ik weet ook dat je lijf veranderd na een zwangerschap, en ik weet ook dat ik het ideaal beeld uit mijn hoofd moet zetten, en dat heb ik er heel graag voor over, niks is meer waard dan een gezond kindje ter wereld brengen!
    Het gaat mij er gewoon om dat ik straks weer lekker in mijn vel kan zitten! Dat ik blij met mijzelf ben en niet 10 kilo zwaarder blijf dan ik was, en alles erbij hangt!

9. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik ben nu 30 weken zwanger. voor ik zwanger raakte woog ik 65. ik ben toen afgevallen in het begin van de zwangerschap tot 62 kilo. en inmiddels weeg ik nu 71 :oops:
    voor mijn gevoel is dit onwijs veel. en dan zeggen ze dat de kleine de groeispurt nog moet krijgen omdat die op het laatst juist veel aankomt.
    nou.. ik hoef niet nog meer aan te komen.. haha maar ja.. het hoort erbij he.

10. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Bij de eerste was ik in totaal 7 kg bijgekomen, bij de tweede 6 kg. Nu ben ik 15 weken en al 8 kg aangekomen... Baal er ontzettend van, het is allemaal water dat ik vasthou. M'n benen en billen zijn niet om aan te zien, je drukt erop en er blijft gedurende enkele minuten een put in staan, m'n kousen staan er ook steevast in (tot het figuurtje op de kousen aan toe!), m'n gezicht staat gezwollen en het is soms pijnlijk.
    Voordeel is wel dat het water vlak na de bevalling gelijk weer weg is, maar ondertussen zit ik er toch mee en voel ik me net een olifant.
    Net zoals bij Deb woog ik telkens na de bevallingen minder dan ervoor.
    Mijn gewicht was 56 kg voor de eerste zwangerschap, na de bevalling nog 53, na de tweede bevalling nog 51 kg. Ben beetje bang dat ik na deze bevalling onder de 50 ga geraken...

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik ben nu bijna 32 weken 13 kilo aangekomen. De eerste 10 zijn heel snel gegaan. Sinds de 28 weken gaat het bij mij wat langzamer.

Ik voelde me ook net een nijlpaard hoor. En ja het hoort erbij, maar niet voor iedereen he ;)
    Meid haal jezelf niet te veel neer en probeer het te accpeteren, het is zo zonde als dit gevoel het genieten van je 'buik' in de weg zit!

12. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Ik ben 29,5 week zwanger en ben 10-11 kilo aangekomen...Tis elke keer weer schrikken op die weegschaal haha maar het hoort erbij :)
    We krijgen er iets moois voor terug!

13. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Waar maken jullie je toch druk om zeg.
    Zwaarder worden hoort er nou eenmaal bij.
    En de een komt er 50 aan en de ander maar 5.
    So be it ..
    Er gaat echt wel weer een hoop vanaf als je straks bevallen bent, en ja mss moet je er je best voor doen ..

14. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Kan het me goed voorstellen dat je je een olifantje voelt hoor.
    Ik vind het ook heel erg dat aankomen. Gelukkig weet ik nu uit ervaring dat het meeste er wel weer afgaat. Maar helaas is het toch ook even flink je best doen om je oude gewicht weer te bereiken.
    Ik had er in iedergeval veel moeite mee ne bij heel lang 5 kilo zwaarder geweest als voor de zwangerschap.

Ik ben nu 2,5 kilo aangekomen en ik ben pas 11 weken zwanger. En dat terwijl ik ook nog eens elke dag moet overgeven.

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Thx voor de reacties! Ja tis verschillend, de 1 komt veel aan en de ander weinig, de 1 hoeft er na de bevalling niks aan te doen, en de bij de ander gaat het er niet meer af!
    Zoals ik al had gezegt: ik weet dat het erbij hoort, maar heb het er nu gewoon even moeilijk mee!
    Ik vind het nogal wat, dat lichaam wat in zo een korte tijd eventjes een stuk veranderd!
    Fijn om te horen dat meer mensen daar moeite mee hebben!

kus miek

16. chanisse

chanisse Lid

Mar 12, 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen
    oo hier nog 1,ik vond het echt verschrikkelijk om zoveel aan te komen hoor.ik voelde me op een gegeven moment net een olifant..maar sorry om je t te zeggen..t word alleen maar erger,ik ben nu bijna 38 weken en ben in totaal 16 kilo zwaarder,ik heb ook wel heel erg opgelet en 2 liter water per dag gedronken..maar vanaf 30 weken gaat t echt hard hoor en vooral als je verlof hebt..heb je meer trek in wat lekker..ik tenminste wel!
    ben blij dat ik er zo vanaf ben,want ik voel me net een opgeblazen bal hihihi.
    ik woog voorheen ook 60,maar mijn sonja bakker boek ligt al klaar en ik heb zelfs al een broek gekocht voor als ik weer slank ben,dat geeft me nog meer doorzettingsvermogen om weer af te vallen.
    succes meid!

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ben nu pas 8 weken en al 6 kilo aangekomen.. Ook omdat ik ben gestopt met roken dus dat komt er ook nog extra aan. En dan ben ik pas 8 weken dus nog een hele lange weg te gaan!

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik ben in totaal nu ongeveer 13 kilo aangekomen en kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken.

Het hoort er nu eenmaal bij en na de bevalling (en na de borstvoeding) ga ik lekker Sonja Bakkeren ;)

19. Dapi

Dapi Lid

May 22, 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Hier nog een dikkertje, ben inmiddels 21 kilootjes aangekomen. En tja ik vind het ook niet echt leuk.
    Heb een behoorlijke kont en benen gekregen.
    Maar goed het hoord er inderdaad bij. Gelukkig gaat er straks een hoop vanzelf af en de rest zien wel dan wel. Zal wel wat moeite kosten.
    Maar ook dat zal voor de een anders zijn dan bij de ander.

20. Niet meer actief

Tsja belangrijk of niet, ik vind het ook echt niet leuk om zwaarder te worden. Ben in het verleden een heel stuk dikker geweest en was heel bang om dat er allemaal weer bij te krijgen, maar dat valt mee gelukkig. Ben nu zo'n 7 kilo aangekomen en ik kan niet wachten om na de bevalling weer lekker te gaan shoppen :)

Share This Page