Wie kletst mee? Vandaag ben ik 40 weken en 6 dagen zwanger. Ik begin nu (pas) een beetje ongeduldiger te worden. Dit is vooral omdat ik er tegenop zie om eventueel ingeleid te moeten worden. Vandaag weer controle bij de verloskundige, echo (check placenta em vruchtwater) en strippen. Spannend!!
Kon je al gestript worden? Ik ben bijna 41 weken, maar gelaas zit bij mij alles nog potdicht! Ik zit echt te balen!
Nou das idd echt balen voor je! Ik kon wel gestript worden, 2cm ontsluiting. Vond het geen pretje, maar was wel te doen. Ik hoop echt dat het vanzelf op gang komt en ik niet ingeleid hoef te worden...
Wow 2 cm al? Dat gaat dan echt wel goed komen hoor! Bij mijn dochter was ik met 40.1 potdicht en 40.5 ben ik bevallen. Dus het kan ineens heel snel gaan, ik wacht het maar af!
Ooooh dus jij gaat gewoon binnen nu en een paar dagen bevallen Ik hoop maar dat dat ook voor mij geldt Succes met wachten!!!
Ik ben allang bevallen, maar kan me al haast niet meer voorstellen er ook zo bij te hebben gezeten haha.. Spannend hoor dames & leuk!! Veel succes! En ik ga niet zeggen: Geniet er nog van (oeps, zeg ik het eigenlijk toch).. Want alles wat erna kwam vond ik zoveel leuker dan het zwanger zijn!!
Oh maar ik geniet er ook nog wel van hoor, maar ben er nu ook wel klaar voor om ons kleintje in m'n armen te sluiten... Met hoeveel weken ben jij bevallen dan??
Haha ja dat snap ik! Gelukkig dat je er van geniet. Maar velen zeiden tegen mij: geniet er nog maar van. Maar de zwangerschap vond ik echt ellendig, en al wat er na kwam zo mooi!! Ik ben met 41+3 bevallen, ik was er al weeeeken klaar voor!
Haha! Ik ben er nog maar een weekje echt klaar voor!! Maar dat komt omdat ik echt geniet van de zwangerschap, ik vind het heerlijk om zwanger te zijn. Ik heb ook alleen maar last van maagzuur 's nachts en een paar x per week overgeven 's ochtends. Ik merk wel dat het nu allemaal wat zwaarder begint te worden. Omdraaien in bed bijvoorbeeld en het lopen gaat ook niet zo snel meer Ik heb in ieder geval nog een week voor ik naar de gyn moet.. Hopelijk begint het voor die tijd vanzelf!!
Hey Amy, Ik kom met je meekletsen!! Hier nu 40+5 en gisteren heeft de Vk mij ook gestript. Ik vond het alleen niet pijnlijk dus vraag me af of dat wel 'goed' is.... goh, waar kun je je druk om maken hihi. Maar goed, dat strippen was om 14.30 en we zijn nu 15u verder en er gebeurt nog steeds niets hier. Jammer! Het zwanger zijn is allemaal leuk en aardig , maar geef mij het kind maar hihi. Ik ben wel klaar met het wachten!! Vrijdag zal ik voor controle naar de gyn moeten: echo, ctg etc. En dan wordt een afspr gemaakt voor inleiding. Duurt nog wel even, want ik hoop dat ze gewoon lekker uit zichzelf komt een dezer dagen!!!! Mijn zoontje kwam trouwens met 40+6.... Wie weet deze dame ook wel !
Hey! Jij hebt toch toen in Frankrijk positief getest? Haha ik weet het nog. Spannende dag dus vandaag voor je! Ik zal voor je duimen dat je meisje ook op 40+6 wordt geboren Hier alles nog rustig. Wel beetje onrustige buik en rug gehad van het strippen, maar nu nix meer aan de hand... 1 heel groot voordeel van "te laat" bevallen: het verlof loopt aan het einde langer door Vannacht heb ik voor de tweede x in deze zwangerschap gedroomd over ons kindje. We weten het geslacht niet, maar in m'n droom was het een jongen. Maar mijn man had hem hele lelijke kleertjes aangetrokken en dat vond ik niet leuk. Hahaha! Slaat nergens op...
Haha, jep, that's me !! Bij jou dus ook nog steeds alles rustig.... Maar jij bent nog niet echt 'klaar' met zwanger zijn of wel? Tot afgelopen weekend had ik ook nog wel de rust, maar zo ineens was die rust weg.... En idd, dat is het voordeel van over tijd lopen: extra verlof hihi. Ik heb trouwens vanochtend om 8u mn slijmprop verloren!! Was niet te missen, hij hing in mn onderbroek (ieuwh, sorry!!). Dus ik kreeg ineens weer wat hoop, maar helaas.... er gebeurt nog steeds niets. Ik weet dat het dan nog dagen kan duren, maar ik hoopte op deze termijn dat dat misschien niet zo zou zijn . Spannend allemaal hoor!!! Wat grappig van die droom ! Droomde je de eerste keer ook over een jongetje? Dat maakt het allemaal nog spannender of niet?
Ooooh spannend dat je je slijmprop bent verloren! Kan het begin zijn!!! Wie weet. Ik kan voor m'n gevoel nog wel twee maanden doorlopen, vind het zwanger zijn zo fijn! Haha, gek hè? Begin nu geestelijk wel wat ongeduldiger te worden (sinds gisteren), maar dat komt omdat iedereen iedere dag vraagt of het nog rustig is hier... En ik ben de laatste van de zwangerschapsgym en de andere zwangeren in mijn omgeving. En mijn man begint nu ook echt ongeduldig te worden. Iedere dag zegt ie wel een paar x tegen de baby dat we op m wachten en er klaar voor zijn. Haha! Ja, de eerste x dat ik droomde over ons kindje was het ook een jongen, maar toen was ie veeeel te vroeg geboren (26 wk ofzo) en was ie zo klein en zielig en had ik m zonder kleertjes zo op de bank gelegd, zo koud!! Vond dat echt heel stom om te dromen. Maar ik denk dat ik droom over een jongen omdat iedereen om ons heen denkt dat we een jongen krijgen (zelfs mijn man is ervan overtuigd). Ik heb geen voorgevoel. We zullen het zien binnen nu en een week denk ik (volgens mij word ik iig met 42 wk ingeleid). Hoop dat die slijmprop het begin is voor je Lily!!
Gister middag zei de vk dat alles dichrzat en gister avond om 11 uur zijn de weeen begonnen en vannacht om kwwart over 4 is mijn zoon bas geboren. Zo zie je maar! Je weet het nooit. Hij is ook met 40 weken en 5 dagen geboren
Wat goed Manon!! Van harte gefeliciteerd met je zoon Bas!! Lekker genieten nu! Alles voorspoedig verlopen?
Amy: fijn toch, dat je het nog niet echt zat bent?? Ik zou zeggen: hou dat gevoel vast hihi. Beter dan er helemaal doorheen zitten (wat ik op deze termijn zoooo veel hoor)! Nou, ben benieuwd of jullie idd een zoontje krijgen . Ik had aan het begin van deze zwangerschap heel sterk het gevoel dat wij ook een zoontje zouden krijgen, maar de echo's wijzen toch echt op een meisje haha. Dus een voorgevoel zegt zelfs bij de moeder niet veel (bij mij tenminste niet ). Lalalamanon: zoo, dat is vlot gegaan, super! Gefeliciteerd!! Je geeft ons goede hoop haha. Geniet van je zoon!! Hier nog steeds geen gerommel of iets dergelijks. Vanochtend had ik wel weer flink wat slijm en wat sliertjes bloed, maar daar vestig ik mn hoop niet meer op. Voor morgen staat om 13u afspraak voor controle in het zh. En dan maandag op zn vroegst inleiding. Ben heel erg benieuwd! Ga natuurlijk wel even vragen of de gyn mij nog even goed wil strippen haha. Amy: bij jou ook geen gerommel verder??
Ik verlies ook steeds slijm, hele bergen haha! Vanmorgen zaten er ook een paar sliertjes bloed door. Verder helemaal nix... Vannacht wel weer steeds krampjes gevoeld (als ik wakker werd om te plassen), maar verder blijft het hier rustig. Ik hoef pas maandag naar de gyn (mocht ook morgen, maar wacht het toch liever even af) en dan wordt het beleid besproken... Zou toch jammer zijn als het niet vanzelf op gang komt. Fijn dat het strippen bij jou geen pijn deed! Ik vond het niet echt prettig, maar het duurt maar zo kort dat ik het wel heel goed kan hebben. Tja, dat voorgevoel over het geslacht zegt ook nix, dat weet ik. Heb wel dat ik ook steeds van een jongen uitga omdat iedereen het over een jongen heeft. Maar houd natuurlijk wel de reserve voor mezelf zodat het niet zo'n schok is als het toch een meisje blijkt te zijn. Haha! Ben benieuwd!! Succes morgen bij de gyn!!
ik heb echt een topbevalling gehad! de weeen begonnen om 11 uur savonds en waren meteen sterk! de vk kwam rond half 1 en toen had ik al 4 cm, ik ben steeds blijven staan, lopen en rechtop zitten om alles te blijven stimuleren. zelfs in het ziekenhuis zelf naar boven gelopen en tot 9cm staand en rechtop zittend de weeen opgevangen. ik zat helemaal in mezelf gekeerd dankzij de hypnobirhting technieken en daardoor kon ik de weeen goed opvangen. ik heb geen enkel moment aan pijnstilling gedacht. toen begonnen de persweeen ( 8 a 9 cm) en ben ik uiteindelijk in 3 x persen op de baarkruk bevallen, met spiegel waardoor ik goed kon zien wat er gebeurde en ik heb zelf mijn zoon aangepakt toen hij eruit kwam, totaal duurde 5 uur! ik heb 4 hechtingen vanwege scheurtjes maar daar heb ik heel weinig last van. dezelfde ochtend mochten we naar huis met onze gezonde jongen! goed verhaal he dames! ik had het zelf nooit gedacht en ik ben blij met deze positieve plotselinge bevalling nu jullie nog! succes dames!
spannend hoor dames... ik hoop toch echt niet dat ik over een aantal dagen hier mag aansluiten, maar ben bang voor van wel... heb namelijk sinds 2 dagen een beste verkoudheid te pakken... de vk zegt thja zolang je niet fit bent, zal je lichaam de bevalling uitstellen... hmmm
Ik lig ondertussen in het zh, word ingeleid. Er was een plekje vrijgekomen, even over nagedacht maar we wilden dus wel! Heb al 3 cm ontsluiting en we kijken nog even aan of de weeën uit zichzelf gaan komen. Anders aan het infuus! Ik ga vandaag ons meisje vast houden hihi *stuiterdestuiter*!!!!!