Opnieuw zwanger na 5 maanden, bevallingservaringen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Moedersmooiste, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedersmooiste

17 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama's,

Even kort mijn verhaal:

Ik ben 5 maanden geleden bevallen van een prachtige meisje. Afgelopen week ben ik er achter gekomen dat ik opnieuw zwanger ben, shocking! :$
    Ik had het totaal niet zien aankomen! We zijn er wel blij mee ik zie het als een geschenk, maar je raadt het al ik was de eerste dagen super verdrietig en waarom? Door het terug denken aan mijn bevalling!!!!!!!!!!!! Ik ben zoooooo bang voor de bevalling! Ik ben pas bevallen en heb nu alleen maar Horror gedachtes dat mijn 2e nu nog erger zal zijn omdat mijn lichaam nog niet hersteld is, denk ik. En ga ik dit allemaal wel aankunnen met 2 kleine muisjes in huis straks ...

Zijn er mama's met positieve ervaringen :(

2. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier elf maanden tussen nummer één en twee.
    Tweede bevalling ging héél snel (twee uur totaal) en mij werd gezegd dat dat kwam door de korte tijd die ertussen zat. De zwangerschap zelf verliep soepeler dan de eerste keer.
    De eerste tijd met twee kleintjes vonden we topsport: waren/zijn slechte slapers, twee verschillende dwingende ritmes etc. Maar na een jaar of anderhalf werd het makkelijker en nu is het fantastisch, ze hebben het zó leuk samen!

Vergeet ik bijna het belangrijkste: gefeliciteerd!!

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik was na 6 maanden weer zwanger.
    Ik zag ook op tegen de bevalling. Ik had een vreselijke bevalling van de oudste.
    Maar de bevalling ging veel beter.
    En we waren heel blij met haar.
    Haar eerste jaar was heel pittig door veel ziekte.
    En dan nog de oudste die nog niet kon lopen en veel verzorging nodig had.
    Maar na een tijd werd het steeds leuker. Ze zijn best close met elkaar. Tuurlijk ook weleens ruzie.
    Maar het is vaak net een tweeling. Echt leuk!

Laat het bezinken, je hebt nog de tijd om aan het idee te wennen.
    En maak een bevallingsplan. Laat het de verloskundige en/of gynaecoloog je angsten weten.

En ga er van genieten.

4. Elise1990

Elise1990 Actief lid

8 mei 2015
    185
    1
    16
    Vrouw
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Allereerst gefeliciteerd!

Ik was 3 maanden na mn eerste bevalling weer zwanger, ik zag niet heel erg tegen de bevalling op eigenlijk .. Ik had/heb zoiets van het moet toch .. Dus kan me maar beter niet te druk maken !
    Bevalling van de 2e was (weer) een inleiding , duurde even voor de 1e cm ontsluiting er was , maar nadat ik 1 cm had ben ik toen héél snel bevallen ..

En wat betreft de 2 kleintjes in huis , dat is mij opzich positief meegevallen, had het zwaarder en heftiger verwacht ..
    Natuurlijk is het soms zwaar en ben ik gesloopt .. Maar het is wel erg leuk !
    Maar dat het is meegevallen is ook aan mn banner te zien haha ..

Iedereen staat er natuurlijk anders in ! Maar ook jij komt de "tropenjaren" vast door !
    Geniet van je zwangerschap , en pak genoeg rustmomentjes voor jezelf ! Als je kleine slaapt bijvoorbeeld en je hebt de mogenlijkheid ook even te gaan liggen .. Doen!!

5. hannah1

hannah1 Lid

11 jul 2014
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Gefeliciteerd!

5 maanden na de geboorte van de eerste kwam ik erachter weer zwanger te zijn. De zwangerschap vond ik iets zwaarder, mijn lijf was nog niet voldoende opgeknapt en kreeg te maken met bekkeninstabiliteit. Maar de bevalling zou ik zo weer over doen! Ongeveer 6 uurtjes over gedaan, niet te snel, niet te langzaam.
    Nu zijn die twee dikke vriendjes, heel leuk!

Succes!

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mag ik vragen hoe lang je eerste bevalling duurde? XD

7. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik was ma 6 maanden weer zwanger. Ben nu net 2 weken geleden bevallen. Vind het zwaar maar we komen er wel.

Mijn eerste bevalling duurde 22 uur, vanaf de eerste weeën om de 5 minuten gerekend.

Nummer 2 duurde 1.5 uur waarvan van 5 naar 10 cm en zijn geboorte in 5 minuutjes.

8. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Van 4 tot 10 cm 10 uur, bij nummer 2 van 4 tot 10 cm een half uur (duurde wel even voordat hij eruit kwam, dus uiteindelijk twee uur tot geboorte).

Deel Deze Pagina