Hallo verloskundige, Ik zit met een naar gevoel, ik weet wel dat ik me eigen verloskundige ieder moment mag bellen. Maar wil dat niet doen voor ieder wissewasje. Op 1juni na 6weken en 4dagen zwangerschap begon ik helederrood bloed te vloeien en op 4juni ben k het vruchtje verloren. 5juni Ben k schoon verklaard in het zkh. 9juli werd ik weer ongesteld en ik weet sinds 8-8-12 dat ik weer voorzichtig mag zeggen dat ik in verwachting ben. Vandaag ben ik 5weken en 2dagen en heb af en toe weer pijntjes in me onderbuik zoals de vorige keer vlak voor me miskraam begon en behalve gevoelige borsten verder nog geen kwaaltjes. Nu heb ik op 23-8 me eerste vroege echo met 6weken en 3dagen. Maar wat we kunnen verwachten van de echo? En wat moet ik denken van die pijntjes in me onderbuik?
Hoi, Vaak komen de krampen/ pijltjes gewoon door het groeien van de baarmoeder. Dit hebben heel veel zwangeren vrouwen. Er kan zelfs soms wat komen zonder dat dit een miskraam betekend. De echo is natuurlijk om je wat minder onzeker te maken, maar biedt helaas nog geen garantie. Als je een positieve hartactie ziet is de kans op een miskraam een stuk kleiner, maar het blijft dat de eerste 12 weken spannend blijven. Het hebben van vertrouwen is moeilijk, dat snap ik. Maar probeer het een beetje los te laten. Als je geen bloed verliest zou ik me geen zorgen maken. Groeten evelien