Wakker liggen in bed (zonder huilen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sukkie, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik kom er dus sinds een paar dagen achter dat onze dochter niet altijd slaapt als ik denk dat ze slaapt. Wij hebben het volgende ritme: wakker worden, schone luier, voeden, spelen, even alleen spelen, bij de eerste moeheidstekenen weer naar bed. Ze huilt dan vaak zichzelf in slaap (dacht ik) maar ik kom er dus ook achter dat ze na 20 minuten (dit hou ik als maximum aan om te huilen) wel stil word maar dan lekker in haar bedje ligt te kijken. Dit doet ze soms wel een uur lang!
    Van de ene kant denk ik, ja, dan kan ze ook in de boks liggen. Van de andere kant is het ook wel goed dat ze zichzelf in haar bedje kan vermaken.
    Wie heeft dit ook en heeft tips voor mij?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    lekker in bed laten liggen, ook al slaapt ze niet de rust is heel goed voor haar.

groetjes, Miranda

3. Madelieff

Madelieff Lid

3 nov 2008
    37
    0
    0
    Dit deed ons zoontje ook altijd, nu nog wel eens. Ik heb hier ook al eens een vraag over gesteld, moet je even terugbladeren. Ik heb het maar zo gelaten en hem gewoon wakker in bed laten liggen. Zo kan je tenminste toch dat ritme een beetje aanhouden en als hij niet brult zal hij het ook wel niet erg vinden. Slaap je niet, dan rust je toch, zei mijn moeder altijd :)

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Haha! Mijn moeder zei hetzelfde. Bedankt voor jullie tips!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.815
    3.343
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Idd in bed zijn ook niet de prikkels die er in de box wel zijn, dus bed is toch wel beter denk ik. Ook om het gewoon aangewend te houden.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het is hier nog steeds een gewoonte om Sven pas uit bed te halen een half uur nadat hij wakker is geworden. Hij heeft geleerd dat het helemaal niet erg is om wakker te zijn in zijn bedje, gaat nu gewoon lief spelen in z'n bedje met z'n knuffels. Dit scheelt voor mij, ik hoef niet bij elk kikje te rennen. Andersom met het inslapen werkt het ook. en inderdaad, op bed krijgen ze toch iets van rust, wakker of slapen. ze zijn even alleen, geen prikkelingen. lekker laten liggen zou ik zeggen, zolang het niet een hele middag wordt haha

7. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Zoƫ doet dit vaak als ze wakker word... Ik kom dan bij haar kijken en dan ligt ze heerlijk in haar bedje te frummelen met haar knuffel aapje! Ik laat haar dan meestal een kwartier liggen en dan haal ik haar eruit(meestal fles tijd)

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Bij Yelena idem en dan eigenlijk alleen overdag. Ik laat haar ook liggen. Ze is nu eenmaal een kindje dat heel graag om zich heen kijkt en tja ik kan haar niet dwingen om in slaap te vallen. Ze ligt verder wel in een rustige kamer. Rolgordijnen naar boven of naar beneden maakt niet uit, ze doet het toch wel. Ik heb me er maar bij neergelegd en als ze na de fles nog even 'speelt' is ze waarsch. eerder moe dan andere kindjes. Maar daar schik ik me dan wel in.

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Jelina heeft dat ook altijd gedaan, en doet dat nu nnog steeds. Ze gaat dan lekker spelen in bed. Maar idd rust is al genoeg.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier blijven ze dan ook gewoon liggen ook als ik Daan al hoor rommmelen in bed ik haal ze er pas uit als ze jengelen ze zullen het wel lekker vinden nog even te rommelen en te liggen. Vind ik zelf ook . al kan ik me dat niet meer echt herinneren wanneer dat was :)

11. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Lana doet dat ook, die is lekker alleen aan t spelen in bed.
    Het is zelfs zo, dat als ze dus alleen is, ze veel meer kletst dan als ze beneden in de box ligt, daar heeft ze meer afleiding en gilt ze alleen maar van plezier. In bed voert ze hele 'gesprekken' met haar knuffels.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm daarom hebben wij inmiddels de babyfoon in ere herstelt...

gebeurde vaak zat dat we zaten te wachten met weggaan voor ze wakker werd
    en als je dan toch besloot omdr uiteindelijk maar gewoon wakker te maken.. bleek ze allang wakker te zijn :)

dus nu als we weg willen.. gaat de babyfoon aan zodat we horen wanneer ze wakker word
    en verder... tja ze moppert vanzelf als ze eruit wil :)

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hahaha dat vind ik wel een mooie. geef d'r groot gelijk hoor, ik vind eht ook altijd heerlijk als het zondag is en het 'mijn beurt' is om lekker lang te blijven liggen ;)

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Lekker in bed laten als ze niet huilt.

Mijn vader zegt altijd: slaap je niet dan rust je toch.

En dat is ook zo, weinig prikkels, meestal vrij stil/rustig, daar rust ze ook van uit.

Deel Deze Pagina