Ja gaat goed hier. 6 weken inmiddels. Wel blijft het mega-onwerkelijk. Over 1,5 week naar de VK voor de 1e echo. Spannend hoor. Ten eerste of het goed is, hartje klopt enz. En sinds gisteren ineens de vrees zullen er toch geen 2 zijn???? Irreƫle gedachte maar toch......... Gisteren Moeders voor Moeders geweest en ben goedgekeurd dus weer volop aan het plassen in flessen de komende weken. Je had je 'ei' gevonden Mar? Wanneer is je NOD? Wachtbankje is mega-spannend vind ik Hoe gaat het met de rest van de dames?
hallo, hier een ouder oudje... 44 jaar... eerste kindje toen ik 43 jaar was, en we willen heeeel graag een 2de kindje. ons zoontje is 1 jaar en 3 weken, en we zijn, vanaf dat hij een maand of 5 is aant klussen voor een 2de kindje.. en ik ben bang dat het ons niet meer gegunt gaat worden een 2de kindje.. bedoel...ik heb niet heel veel tijd meer...denk ik.. of ja...eigenlijk ben ik al over mijn houdbaarheids-datum heen.. maar door omstandigheden(vorige vriend had kanker en is overleden) niet eerder aan kindjes mogen/kunnen denken en proberen.. zijn er meer boven de 40 dames? x
Heftig durske. Wat fijn dat je toch een kindje hebt mogen krijgen. Hopelijk komt er toch nog een tweede. Heb je nog wel een eisprong? Anjou, ik denk dat ik mijn NOD 7 juni zou hebben. Ik had 2 dagen een vette ovutest op donderdag en vrijdag. Dus ik denk dat ik dan zaterdag 2 weken later mijn NOD zou moeten hebben. Ik heb wel wat symptoompjes dus ik hoop dat het raak is. Soms zere borsten. Vollere borsten snachts veel dorst sinds gisteren. We gaan het zien van het weekend.
hallo mar77, jawel, na mijn eerste zwangerschap is mijn cyclus op de klok precies. voor mijn zwangerschap... geen pijl op te trekken. dus daar zit het hem niet in denk ik... en ik weet ik moet dankbaar zijn dat we uberhaupt een kindje hebben mogen krijgen, maar de wens op een 2de is er niet minder om, sterker nog, dat gevoel is nu sterker als voorheen. ik zou ongeveer rond de 9/10 juni ongi moeten worden.. en denk dat dat ook wel weer gaat gebeuren. koortsuitslag , moe, prikkelbaar, alle tekenen zijn er weer... jullie succes met de aankomende datum!
Anjou fijn dat het goed gaat. Die onzekerheid herken ik ook nog wel. Als je eerst de echo maar hebt gehad. En wie weet 2 is niet irreƫel.
Durske alles is dus mogelijk. En natuurlijk ben je dankbaar voor 1, maar als de wens nog groot is moet je er gewoon voor gaan.
mar77 Wat jammer!! Maar dan is je cyclus weer op gang gekomen dat is ook wel weer fijn. Het is een dooddoener ik weer het. Maar zelf vond ik dat toch ook wel weer fijn.
Je hebt helemaal gelijk Anjou. Zo zie ik het ook. Alles in mijn lijf doet het weer. Nu kijken of er een beetje regelmaat in gaat zitten. Op naar ronde 2.
Ik was net 35 toen onze dochter geboren werd, toen in de 8e ronde. Ik Ben zelf enig kind en we dachten daar housen we het bij. Maar met 39 heb ik toch de spiraal laten verwijderen om het tenminste nog wel een kans te geven. Ook deze keer in de 8e ronde weer zwanger, inmiddels ruim in de 40. Het was een tweeling - wel een eeneiige, had dus niets met mijn leeftijd te maken, dat is bij teeeiige tweeling. Helaas een miskraam gehad, MA. Tja, het kan dus wel door mijn leeftijd komen, maar ook doordat het er 2 waren, altijd grotere kans op complicaties. Inmiddels ben ik net 41 mAar we blijven ervoor gaan, misschien juist vanwege de miskraam. Ben nu in ronde 1, dus afwachten... Een collega van me is met net 42 bevallen van haar 2e. Ik zie het allemaal niet zo als probleem, vooral als er al een broer of zus is. We laten wel een NIPT test doen in Belgie of Duitsland om Down syndrome te kunnen uitsluiten. Maar ja, ik had toen met 34 ook de combinatie test gedaan om zeker te zijn (NIPT test bestond toen nog niet).
Wat naar zomersproet. Die nipt test kan sinds 1 april ook in Nederland. Dat Laren wij ook doen mocht het zover komen.
Ja, hier nog een! 45 jaar (net).Ik heb al 4 oudere kinderen uit een vorige relatie. Ik ben hertrouwd en mijn man heeft nog geen kinderen. Dus we wilden er nog voor gaan. Ik was toen al 41 jaar...ruim.Inmiddels 4 miskramen gehad en laatste zwangerschap was vorig jaar augustus die ook eindigde in een miskraam(er was ook een tweeling zwangerschap, vandaar de 5 sterretjes). Ik ben nu 45 jaar geworden en moet eerlijk zeggen dat ik het stiekem nog steeds wel wil,maar mezelf ook wel te oud vind worden....maar ik voel me nog zo jong .Wij gebruiken nog steeds geen voorbehoedsmiddelen,dus de kans is er nog steeds(amh was laatste keer 4,5) Ik ben dus echt een oudje
Hey Hoop, Een vriendin van een collega is net met 45 bevallen van een gezond kindje. Het kan dus wel maar wordt idd steeds moeilijker. Wat vinden je kindereren ervan? Die zijn vast al ouder? Succes en sterkte!!
Dat klopt idd, de test kan nu ook hier, alleen moet je dan wel al een combinatie test hebben gedaan die dan twijfelachtig uitvalt. En dan ben je al ruim 13 weken zwanger, En als je dan de NIPT doet moet je nog eens 2 weken wachten, ben je dus bij 15 weken. De NIPT kun je al met 9+ weken doen. Hoe langer je zwanger bent des te moeilijker de beslissing wordt, mocht het negatief zijn.
De kinderen vonden het echt geweldig toen ik zwanger was. Ze vonden het echt heel erg leuk. Waren ook erg verdrietig toen het iedere keer mis ging. Mijn kinderen zijn nu 14,16,19 en 20. De jongste 2 wonen nog thuis. Leuk om te horen van de vriendin van je collega...geeft toch nog hoop!
Het is gelukt!! Vandaag NOD, inderdaad NIET ongesteld dag want zonet positief getest!! Hopen dat alles goed gaat deze keer, dan ben ik nog 3 maanden voor mijn 42e weer mama Duimen maar!!