hoofdje omhoog

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik vind het een beetje raar wat mijn meisje nu doet.
    Eerst kon ze goed op haar buikje liggen en ging haar hoofdje omhoog. Want ze zeggen bij het cd toch dat je moet oefenen. Maar sinds 3 dagen vertikt ze dit en gaat ze nu met haar kontje omhoog alsof ze wil kruipen. Maar haar hoofdje laat ze op de grond liggen. Hoe leuk ik het er ook voor haar maak om te kijken.

Nu heeft ze ook een tijdje stil gestaan in het praten. Ze deed dit 2 weken er weinig en nu kletst ze de oren van onze kop.
    Zou dit ook zo zijn met dit?
    Ze heeft verder een sterk nekje by the way.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is normaal volgens mij hoor. Was hier ook: dat oefenen richting kruipen en tijgeren is blijkbaar zo intensief, dat de aandacht helemaal naar de billen en de beentjes gaat ofzo, en dat ze hun koppie even vergeten. De volgende stap is dat ze dat tegelijk kunnen doen, maar dat zal nog wel even duren, :) Je kleintje is nog geen 4 mnd zag ik.

3. Sweetlakecity

ik ben zo bang dat als ik straks bij het cb komt en ze het weer testen...grrrrr...dat haar koppie weer niet omhoog komt en ze daar zo gaan zeiken.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, als jij voldoende oefent, dan zou ik me daar niet teveel van aantrekken. Je kunt dan hooguit vragen wat er verder aan te doen valt, maar dan ligt het niet aan jou toch?

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Is normaal hoor. Ze is er nu achter gekomen dat als ze op haar buikje ligt ze haar billetjes omhoog kan doen. Dus dat is nu even interessant. En idd, over een tijdje kan ze haar armen, beentjes en hoofdje allemaal tegelijk optillen als ze op haar buikje ligt (zwemmen..).
    Bij ons op het cb 'testen' ze dat soort dingen niet. Ze kijken alleen of ze lichamelijk in orde is. Zou me daar sowieso niet druk om maken!

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Onze dochter doet dit al vanaf het begin. Hoe vaak ik haar ook op haar buik leg, ze wil gewoon niet echt met haar hoofdje omhoog. Haar billen gaan echter wel direct de lucht in.
    OP cb hebben ze dit wel gecontroleerd en gaven ze aan dat ik haar dagelijks op de buik moet leggen. Heb toen heel duidelijk aangegeven dat ik dit wel degelijk doe maar dat als mijn meisje er geen zin in heeft, of het nog niet kan dit vanzelf wel een keer komt.
    Heb niet zoveel met die mensen die vertellen wat er allemaal wel niet moet...ik voed mijn kind zelf wel op
    (misschien een beetje negatief, maar hier vinden ze altijd wel iets om over te 'zeuren' en als je zelf een vraag hebt hebben ze het antwoord hier niet op)

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi SLC,..Evy doet dat ook hoor met d'r kont de lucht in. En wij oefenden eigenlijk niet veel, maar sinds ze omrolt kan ze wel ineens "uren" met haar hoofd omhoog. En sowieso moet je niet bang zijn voor het cb ;);).

8. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Anoek deed dat ook. Wel dr billen in de lucht, maar dr hoofd, ho maar. Op t cb legde de arts toen een hand op dr onderrug en jawel, daar ging dr hoofd omhoog.
    Zou me niet te druk maken iig.

Oh ja, wat een mooie dochter heb je.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Als je gezien hebt dat ze het kan is het toch goed?
    Niet zo druk maken over het CB. Jij kent je kind het beste en weet wat het nodig heeft, zij kunnen je advies geven.

10. Sweetlakecity

meow> dank je voor je compliment. ;)

Ik baal gewoon dat het Cb die testjes uitvoert. Mijn moeder zei dat ze bij ons nooit heeft geoefend. Wij deden het opeens bij het rollen.
    Ik ben blij dat er meerdere zijn met dit. Dus ze is niet raar. Hahaa

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Grappig, ons zoontje doet het ook de billen heel hoog in de lucht, en dan afzetten met zijn beentjes, hij doet dit en met hoofdje hoog en met hoofdje laag (hij kan 't allebei) vind het zo'n lief gezicht..

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat is inderdaad gewoon normaal.
    Maar waarom maak je je zo druk om het cb? Hun hebben alleen maar een adviserende rol, je MOET niks.
    Maar ik heb geloof ik geluk met mijn cb, tegen mij hebben ze nog nooit wat negatiefs gezegd.

13. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Ze hebben bij mij ook gezegd 6 keer per dag 10 minuten op de buik. Nou ik leg haar echt niet zo vaak op de buik. Ze vind het helemaal niet leuk.

Ze leert het vanzelf wel :) en ze zit vaak bij mij rechtop en ze ligt ook vaak op haar buik op mijn buik. Dan oefent ze het ook wel :)

Deel Deze Pagina