Vorige heb ik hier nog een vraag gepost dat ik onveilige seks heb gehad op mijn vruchtbaarste dag (was niet de bedoeling natuurlijk maar mijn cyclus is van 25 dagen naar 21 dagen gegaan) en of ik zwanger zou kunnen zijn.. ondertussen zijn de rode duivels nog steeds niet opgekomen! Voor mijn zwangerschap had ik een exacte cyclus van 25 dagen, 3 maand geleden bevallen en ondertussen 2 maal een cyclus van 21 dagen! Zou ik een cyclus hebben van 21 dagen moest ik normaal donderdag - vrijdag ongesteld moeten worden.. maar dit is niet gebeurd! Heb vrijdagmorgen een clearblue gedaan en die gaf negatief aan, maar nu zijn we al een 3tal dagen verder en er is nog steeds niets! Hoe kan dit? Naar mijn gevoel kunnen twee dingen, maar wil even jullie mening en wat jullie ervan denken! 1. Oftewel krijg ik weer cyclus van ongeveer 25 dagen (maar zou het wel raar vinden want heb nu al 2 maand 21 dagen .. natuurlijk is een cyclus na een bevallling wel heel veranderbaar) 2. Oftewel zwanger en heb ik de test die vrijdag negatief uitkwam te vroeg gedaan waardoor er nog niet voldoende hcg in mijn urine zat! Wat denken jullie? Ps. mijn dochter is bijna 3 maand, waardoor ik dus wel nog extra vruchtbaar ben van de bevalling.. Als ik morgenochtend nog niet ongesteld ben, doe ik weer een testje Alvast bedankt!
Hoi Lisa, het kan alle kanten nog op denk ik. Ik had 3 regelmatige cycli na de bevalling en daarna varieerde het enorm (van 35 naar 52 naar 76...) Even blijven testen maar als je 14-16 dgn na je onveilige sex nega hebt getest is de kans klein dat je zwanger bent. Succes.
14 dagen na onveilige seks zit je juist op je nod hé!? Ik heb op mijn nod getest dus de kans is toch veel groter dat ik negatief test omdat er niet genoeg hcg-waarde in mijn urine zit? Er zijn toch zoveel vrouwen die pas een paar dagen na hun nod dag positief testen? Zou ik een cyclus hebben van 21 dagen, zou ik nu 4 dagen overtijd zijn.. maar heb 4 dagen geleden getest (dus op nod)! Groetjes
Ja dat kan wel Lisa, maar de meeste testen zijn zo gevoelig dat ze het wel oppikken. Maar ik zou zeker nog eens testen hoor!