Keelamandelen laten verwijderen als volwassene

Discussie in 'De lounge' gestart door Riverr, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Aanstaande maandag is het zo ver, mijn keelamandelen worden verwijderd.
    Ik weet dat t pijn gaat doen en dat t allemaal niet zo leuk gaat worden maar het is voor een goed doel zal ik maar zeggen 😁

Nu vraag ik alleen ervaringen met het herstel.. Van de arts en de anesthesioloog kreeg ik de standaard antwoorden; t kan een week duren maar ook 3 maar ga maar uit van 3

Dus ik vraag mij af.. Hoe lang hebben jullie nodig gehad voor jullie weer goed voor jullie kind(eren) konden zorgen?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik had geen kinderen toen het bij mij werd gedaan, maar het was behoorlijk pittig! Ik denk dat het twee weken duurde voor ik weer een beetje naar buiten kon en ik was zeker 5kg afgevallen (zat er daarna ook snel weer aan hoor haha) was daarna ook nog best een tijd snel moe. Ik zou zeker rekenen op 2 weken. Sterkte! Het is best pittig... Maar... Ik heb sindsdien nooit meer keelontsteking gehad en die had ik op het laatst zo'n 6x per jaar!

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Was ff pittig maar het zeker waard! Hier gedaan toen ik 19 was.
    Kon 2 weken alleen vla/yoghurt/soep/gepureerd eten. Erna begonnen met wit brod zonder korsten met boter en kaas en zo opgebouwd. Maar heb er geen seconde spijt van gehad.
    Heb pas vorig jaar weer een keelontsteking gehad, dus bijna 8 jaar zonder! Terwijl ik ze voor de operatie elke maand had.

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Dan is zaterdag een halve dag alleen zijn met mijn zoontje wel een beetje te veel ijdele hoop zeker?
    Ik vind t zo lastig inschatten 😂 Ik ben t type dat altijd maar door gaat maar zo te lezen vloert dit je wel echt.. 2 weken gepureerd eten man man man haha ik ga t nog zwaar krijgen..

5. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.049
    2.553
    113
    Limburg
    Ik vond 't meevallen, zeker na alle horror verhalen die ik had gelezen haha. Na een week kon ik alweer wat stukjes brood eten en stampot ed. en na 2 weken had ik nergens meer last van.

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    En ik schuif t overigens al 10 jaar voor mij uit, sinds m'n pubertijd ongeveer heb ik ze om de haverklap, ben ieder jaar van oktober tot mei aan t kwakkelen, aan de lopende band keelontsteking en daardoor altijd ziek of onderweg en daardoor weer heel moe.

De laatste keer dat ik keelontsteking had was eind juni en toen had ik zo veel pijn dat ik dacht en nu moet t gewoon. Nauwelijks kunnen slikken en met hoge koorts op bed, heb de dag er na gelijk de huisarts gebeld. Heb al s eerder een doorverwijzing gehad maar daar heb ik toen niks mee gedaan.
    Ik hoop echt dat ik over een maand of wat ook kan zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad en dat ik er van opgeknapt ben 😁

7. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    2,5 week geleden laten doen. Viel mij onwijs mee. Gebeurde op vrijdag, zaterdag kids ondergebracht, zondag man en kids en maandag 1 vd kinderen alleen. Vrijdag weer aan het werk. 1 week echt last gehad met praten, twee weekjes met eten. Nu voel ik dat het nog niet echt hersteld is, maar niet echt pijn meer.
    Advies: veeeeeeeel drinken

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    13 jaar geleden laten doen. Na twee weken was ik weer aan het werk.
    Nooit spijt van gehad. Nog maar 1 keer een bacteriële keelontsteking gehad.

9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Wow! Wat snel! Zo kan het dus ook haha!

Moesten jullie een nachtje blijven? Ik sta gepland voor 13.10, de arts kon er niet wat over zeggen. Ik moet morgen overigens bellen voor de definitieve tijd

10. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Ik moest blijven. Geloof dat je als volwassenen een grotere kans hebt op nabloeding.

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Ik moest nog een nachtje blijven maar dat is dus al 13 jaar terug.
    Je wordt steeds eerder naar huis gestuurd dus het verbaasd me niets als het nu net als bij kinderen een dagopname is.

Bij mijn dochter van toen 5 was het ook een enorme verbetering. Kind had echt ondergewicht en om de paar maanden keelontsteking.
    Is enorm opgeknapt ervan

12. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    2 jr terug laten doen. Moest ook 1 nachtje blijven. Na 3 weken aan het werk maar door lage weerstand andere klachten gekregen en was erg vermoeid. Uiteindelijk maanden uit de running geweest maar komt ook mede door zware jaren daarvoor. Gelukkig geen keelontsteking gehad maar af en toe nog wel last van mijn keel. Ik vermoed zelf als ik mijn amandelen niet had laten weghalen dan juist keelontsteking gehad te hebben.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik moest een nachtje blijven, maar dat is alweer 8 jaar geleden :)

14. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Nacht blijven.
    Oja sta niet raar te kijken dat je overgeeft dit is bloed in je maag.
    laat het vooral gebeurenn tegen werken doet pijn.
    en vraag medicijnen tegen misselijkheid.

binnen 1week ad ik normaal.
    daarvoor geprakte en veel sbbelen en kouwen.
    en de eerste dag thuis was knakworsten glee heerlijk naar binnen wel even kapot kouwen.

15. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb het vorig jaar laten doen.

Het heeft echt verschrikkelijk veel pijn gedaan (geloof me ik beviel nog liever dan dat) ik had de pech dat het ging ontsteken en ik langer onderweg was.
    Heb sterke pijnstillers gehad en daar was het redelijk mee te doen. Heb anderhalve week niet kunnen praten en eten. Zelfs ijs en koud water deed enorm veel zeer.

Maarrrrr ik heb sindsdien geen keelontsteking meer gehad! En te bedenken dat ik zo'n zes keer per jaar keelontsteking had.

Ondanks de pijn etcetera zou ik het zo nog een keer doen!

Ik mocht overigens dezelfde dag weer naar huis.

16. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    3 jaar geleden laten doen was 27 moest nachtje blijven
    Ben in totaal 6 weken uit de running geweest kon eerste 4 weken niks eten alleen zoutloze bouillon. Ijs deed ontzettend zeer maar geen spijt van gehad

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dik 3 weken ik vond het een verschrikking. Heb er veel last van gehad maar dat weegt niet op tegen de voordelen nu

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik moest ook een nacht blijven en ben er een week echt ziek van geweest. Dus ik zou voor zover mogelijk toch wel een week opvang regelen. Veel sterkte met de operatie!

19. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Pfff ik heb het nu zo'n 15 jaar terug laten doen, heb er ontzettend veel voordelen van maar wow wat heb ik last gehad. Bij mij is het ook gaan ontsteken dus ik heb echt weken niet kunnen eten, heel veel afgevallen maar enkele jaren terug voor het eerst pas weer een keelontsteking te pakken.

Mocht ook een nachtje blijven.

20. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Nacht blijven en dik 2 weken last van. Ben 3 weken thuis geweest maar werk dan ook in kov dus veel kans op infecties.
    Derde week last gehad van spierpijn in tong. Vond ik nog vervelender dan de keelpijn.

Deel Deze Pagina