Gekocht via Wehkamp, van het merk asus.. Ik was er blij mee toen ik hem uit pakte, lekker licht, mooi design. Maar eigenlijk maakt hij van begin af aan al heel veel geluid bij simpele dingen als word of internet openen en gebruiken. Je hoort hem gewoon ratelen van binnen. Ook geeft hij vaak zo'n draaiende cirkel als je iets wil doen. Bijvoorbeeld nieuw tabblad openen daar moet hij zo'n 40 seconden over denken. Zelfs mijn macbook van 8 jaar oud deed dat sneller... Nieuw document openen in word, ook daar doet hij even over. AL met al vind ik hem net zo snel/traag als mijn 8 jaar oude macbook. Ik durf niet eens online een film te kijken omdat ik bang ben dat hij het niet trekt. Wat hiermee te doen? Ik had wel de specificaties bekeken en gevoelt hoe hij qua toetsenbord en gewicht was in de winkel, maar qua prestaties valt hij nu al tegen terwijl ik hem pas sinds vrijdagavond heb en hem pas ongeveer 5 uurtjes gebruikt heb, alleen voor word, mail en wat fb/internetpgina's...
Als je em nog kan terug sturen zou ik dat doen. Ik heb dezelfde fout een tijdje geleden gemaakt. Van een MacBook naar een andere laptop die me wel goed leek. Dat hele ding is een bak ellende en van Windows 10 krijg ik onderhand moordneigingen. Het ding ligt nu ergens te verstoffen en na wat andere noodzakelijke aankopen ga ik weer een MacBook halen (air denk ik). Heb ondertussen wel geleerd dat ook bij laptops goedkoop duurkoop is. MacBook kost wat maar gaat jaren mee. En eenmaal MacBook gewend valt het al snel tegen.
Geld die zichttermijn ook als je er echt mee gewerkt hebt. Deze kunnen ze niet zo maar terug in de doos doen en opnieuw verkopen. Hij moet gereset worden naar fabrieksinstellingen en ik meen me te herinneren dat je ook altijd een zegel moet verbreken.
Je moet die Windows bagger ook niet kopen! 😅 Ik zou even contact opnemen met Wehkamp wat de voorwaarden zijn, misschien zijn ze wel coulant en valt er een regeling te treffen. Inderdaad als je eenmaal een MacBook gewend bent dan wil je niet anders meer! 😊
If you go Mac, you can't go back En verder: overleggen met wehkamp. Voor je volgende laptop: niet 'voelen', maar specificaties vergelijken qua processorsnelheid, RAM (intern geheugen) en opslagcapaciteit.
Had/heb ik ook met mijn nieuwe laptop en wij (= vooral mijn man ) hadden de specificaties wel vergeleken. Hij heeft er uiteindelijk een grotere harde schijf en ik geloof ook een snellere processor ingezet en nu is het acceptabel (al zijn er meer dingen irritant aan de laptop, maar goed). Ik doe er een paar jaar mee en dan mogen de kinderen hem hebben voor werkstukken ed ofzo.
Bij Wehkamp kun je een laptop helaas niet meer terugsturen zodra je de zegel van de doos verbroken hebt. Belachelijk, want ik vind ook dat je een laptop moet kunnen ervaren voor je een beslissing neemt, maar dit is zo bij alle (web)winkels. BCC, Mediamarkt, noem maar op.. Alleen Bol.com is hier echt een enorme uitzondering in; daar mag een laptop binnen 30 dagen terug, ongeacht of hij gebruikt is of niet. Ik bestel dus ook altijd maar daar, want ik durf het gewoon niet aan om ergens anders te kopen en het risico te lopen dat dan blijkt dat het niks voor mij is Ik ben bang dat jij in dit geval met een laptop zit opgescheept die je niet fijn vindt werken
Het klinkt wel alsof hier gewoon iets mis mee is. Ratelen is sowieso niet goed en zo traag klopt natuurlijk ook niet. Ik zou er even naar laten kijken door iemand die er verstand van heeft, of wehkamp inschakelen dat ie het niet goed doet. Waar je zelf naar kunt kijken is of je alle updates hebt geïnstalleerd en of je niet 2 virusscanners naast elkaar draait.
Hmmm ga toch maar Wehkamp bellen vandaag. Mijn mac was 8 jaar oud en die kreeg ik van mijn ex toen hij een nieuwe had, dus ook al tweedehands en oud maar echt 1000x sneller en stiller dan deze. Ja het zegel op de doos is natuurlijk verbroken dus terugsturen gaat niet lukken. @Shadixx: had ik maar geweten dat je bij bol.com wel mocht gebruiken, dan had ik zeker daar een laptop gekocht! Hopelijk odne e niet te moeilijk, hij is amper 2 dagen gebruikt en dan alleen voor het bezoeken van websites, nog niks gedownload oid.
@Hilly: Heb speciaal naar de speciifaties gekeken, en deze was in het soort laptop dat ik zocht de beste, had 2x zoveel geheugen en mogelijkheden en snellere processor, maar blijkbaar zijn die andere dus nog slechter..