Mijn dochtertje is sinds twee dagen erg verkouden. Ze had gister ook wat verhoging (37,8). Ze eet en slaapt op zich wel goed (alleen ongeveer een fles minder dan normaal, maar wel wat meer diksap) en was vandaag ook alweer wat vrolijker. Op vrijdag gaan we altijd babyzwemmen. Maar is dat wel verstandig als ze verkouden is? Uiteraard pak ik haar goed in als we naar buiten gaan, maar hoe is de invloed van het chloorwater op de verkoudheid?
Ik ga zelf deze week niet babyzwemmen omdat onze zoon ook snip en snip verkouden is. Volgende week maar weer. Nu moet ik erbij vermelden dat hij wrs ook een oorontsteking heeft.
Hoi, ik ga altijd zwemmen. Me kindje is regelmatig verkouden, maar ik ga wel zwemmen. Maar ik ben er makkelijk in, me kindje is namelijk regelmatig verkouden. Succes met je keuze
Hier komt het neusje altijd lekker los van al dat water met chloor... Als ik iedere keer niet kan zwemmen als meneer verkouden is dan zwemmen we nooit meer... Gewoon na het zwemmen goed inpakken en niet uren in het zwembad hangen...
Hier zwem ik niet als hij verkouden is, maar hij heeft al eens astmatische bronchitis gehad en bij iedere verkoudheid begint hij het weer benauwd te krijgen en moeten we vernevelen. Dan is chloor niet zo best. Als je kindje "alleen maar" verkouden is, geen koorts heeft en pittig is, dan zou ik lekker gaan!
zolang ze geen koorts heeft gaan wij ook zwemmen. Maandag nog.. van het weekend nog koortsig (verhoging tot max 38.7) , puur door de flinke verkoudheid, maar maandag koortsvrij. Ze heeft echt zo'n akelig hoestje, wat volgens mij meer mensen momenteel hebben. Maar ze geniet ontzettend van het zwemmen en door het water en de warmte, komt alles lekker los. Verder wordt ze er op een prettige manier moe van en slaapt ze nadien ook lekker, zonder dat ze wakker wordt van het hoesten.
Hmm ik lees dus zulke tegenstrijdige dingen! De één zegt dat het gerust kan, maar ik las net op een site dat je bij neusverkoudheid beter niet kan gaan zwemmen omdat ze dan een verhoogde kans hebben op bijholte of middenoorontsteking... wat mij ook wel logisch in de oren klinkt.. Ik zou eerst wel gaan vanmorgen, maar ik doe het toch maar niet. Het snot loopt er gewoon uit af en toe (op zich is dat goed) en ze had 37,6 vanmorgen. Niet schokkend, maar toch ietsje verhoging tov normaal. Verder is ze wel vrolijk en actief, maar als ze moe wordt is het een drama..... ze heeft nu ook standaard 's avonds een huilbui/driftbui, maar slaapt daarna lekker de hele nacht door. Alleen is het zwemmen net op haar slaaptijd dus moet ze dan even langer volhouden. Normaal lukt dat wel, slaapt ze gewoon daarna wat langer, maar ik vrees dat het nu wel eens lastig kan worden. Al met al.... gaan we maar even niet. Jammer want het is zo leuk
ik ga ook niet als ze heel erg verkouden is, met gewoon een snotneusje wil ik wel gaan maar hier was ze afgelopen week zo verkouden en benauwd dat het me niet verstandig leek. zeker niet met deze temperaturen buiten, met een natte kop naar buiten hebben ze er zo iets overheen! en chloor is nou ik niet heel gezond dus nee, ik sla dan gewoon een keertje over...
Ik ga alleen niet als ze echt heel erg verkouden is en er zelf dus echt last van heeft. En als we wel gaan zwemmen en ze is verkouden kijken ik even in welke mate en dan doet ze wel mee alleen laat ik haar niet onder water gaan. Bij een lichte verkoudheid doen we gewoon alles mee.