Bij mijn 2 andere kinderen geen pijnbestrijding gehad maar ik dacht toen wel toen ik aan het bevallen was als er een hel bestaat zit ik er nu in Dus bij deze hebben jullie bij je bevalling pijnbestrijding gehad en zoja hoe is dit "bevallen" /zijn jullie van plan om hier gebruik van te maken?
Ja, ik heb bij Julia eerst pethidine gehad en later een ruggeprik. De pethidine vond ik niets. Ik voelde me heel wazig en dronken, en de pijn voelde eigenlijk net zo pijnlijk als daarvoor, alleen was ik zelf erg van de wereld. Hielp dus niks. De ruggenprik vond ik heel fijn, alleen zat hij niet goed, waardoor ik na 1,5 uur de ene helft alweer helemaal voelde. Heeft bij mij goed uitgepakt, omdat ik toen persweeën kreeg en Julia er al aan kwam, maar voor een volgende keer zou ik me wel afvragen waar dat aan lag. Het heeft me wel veel ontspanning gegeven, waardoor de ontsluiting veel beter ging. Ik heb ook wat info gezocht laatst over zo'n morfine pomp, en dat lijkt me helemaal ideaal, omdat je geen kans hebt dat het slecht zit geprikt en je zelf kunt doseren. Ook geen verlamming ofzo van je benen!
Ik heb eerst pethidine gekregen en daarna een morfine pomp. Met pethidine heb ik dezelfde ervaring als Gentle: verschrikkelijk! Ik was super stoned, had het gevoel dat ik geen controle meer had over wat ik zei en deed (ik zei allemaal rare dingen) en de pijn werd niet echt minder. Morfine pompje was wel heeeeeerlijk. Ik heb zelfs nog even kunnen doezelen tussen de weeen door. Bij mn volgende bevalling wil ik graag een ruggenprik. Wilde ik de eerste keer ook al, maar het was s nachts en er was niemand aanwezig die me die prik kon geven (belachelijk vind ik dat trouwens!!!)
Voor mij geen pijnbestrijding! Heb je 2 heel langdurige pijnlijke bevallingen gehad? Mijn eerste was niet zo zeer langdurig maar wel veel pijn gehad, hijj wilde er niet goed uit etc. Maar de pijn bestrijding is ook vooral voor tijdens de ontsluitingsfase. Toen ik dacht dat ik het niet meer trok heb ik om pijnstilling gevraagd maar toen was ik al "te ver" en zouden zowel ik als mn kindje "stoned" ter wereld komen. Dit heb ik uiteraard geweigerd en idd: ik was er ook al bijna! Ik zie dat dit je derde kindje wordt? Doorgaans gaan de bevallingen dan wat sneller omdat de weg al is vrij gebaand. Van mijn tweede kind ben ik idd in nog geen anderhalf uur bevallen. En ja, het was de hel op aarde! Ik heb alles bij elkaar geschreeuwd, maar geen seconde aan pijnstilling gedacht! Ik wilde wel graag in et ziekenhuis bevallen, mede doordat je het dan wel bij de hand hebt mocht je het willen. Maar met ademhalingsoefeningen kom je al een heel eind. En vaak als je denkt dat je het niet meer redt ben je er al bijna. Het geeft zo'n kick als het achter de rug is en je hebt het zonder pijnstilling gedaan! Ik was er iig erg trots op. Dus ik zou zeggen: probeer het eerst zonder, maar kies wel voor een ziekenhuis waarbij het ten alle tijden zou kunnen als je wilt. Vaak is het idee van iets hand achter de hand hebben al zo'n geruststelling dat het niet meer nodig is.
hier 3 keer geen pijnbestrijding gehad ik was al die weeën wel kotsbeu en wist niet meer wat ik er mee moest doen . toen heb ik er wel om gevraagd en gesmeekt maar elke keer was ik al te ver met de ontsluiting dat het toch gen zin meer zou hebben .
wel pijnbestrijding gehad (ruggeprik) en ik zou het zo weer willen, ik had rugweeën en ik kon ze niet wegpuffen, enige nadeel was dat ik mijn persweeën niet meer goed kon voelen en er dus een vacuümpomp aan te pas moest komen.
Ik ben 2x thuis bevallen en dus geen pijnbestrijding gehad. Maar eerlijk gezegd heb ik het ook echt niet gemist. Op het moment dat ik dacht "het moet niet gekker worden met die f*cking weeën :x" mocht ik gaan persen.
Hier wel pijnbestrijding gehad. Had rugweeën en kreeg deze niet weggepuft. In het begin was het nog te doen doordat me man tijdens een wee terugdruk gaf op mijn rug. Maar door een auto ongeluk wat ik heb gehad ging dit op een gegeven moment niet meer. Bij een eventuele volgende bevalling zou ik het eerst weer wel zonder ruggeprik proberen.
Bij mijn oudste geen pijnbestrijding gehad en ondanks weeenstorm (ingeleid) ook niet nodig gehad. Bij de jongste was een KS en dus wel een ruggeprik, maar deze zat na 14 keer prikken niet goed, dus de linkerhelft was niet goed verdoofd tijdens de gehele operatie en dat was wel een beetje vervelend.
Ingeleid ivm meconium houdend vruchtwater, tot 6 cm alles weggepuft, toen pethidine gekregen, net als de ervaringen die hieronder omschreven zijn; tijdens de 2 minuten die ik kon bijkomen tussen de weeën door was ik suf en slaperig, de pijn was hetzelfde! Oxytocine werd verhoogd bij 7 cm omdat het te lang duurde... Weeën storm, toen een ruggenprik gekregen; wat een verademing! Nog 6 uurtjes kunnen 'genieten' ..... Toen ging het infuus uit, 10 cm ontsluiting, geen persweeen (baarmoeder was moe, bekkenbodemspieren te gespanne + ruggenprik combi werkt weeën vertragend aldus de gyn.) vacuüm, nog twee keer vanuit het 'niets' persen en onze kleine meid was er.
Bij alle drie mijn bevallingen geen pijnbestrijding gehad. Mijn eerste bevalling was echt een hel...de tweede bevalling viel in het niets vergeleken bij mijn eerste bevalling. Het deed eigenlijk alleen pijn op het einde en de derde bevalling was voorbij voordat ik het door had. Deze bevalling ook geen pijnbestrijding voor mij.
Ik heb geen pijnbestrijding gehad en ik zou het volgende keer ook niet willen. Bedenk je ook dat pijnbestrijding ook invloed heeft op je kindje hè? Er zijn een heleboel risico's en nadelen. Verdiep je daar goed in! Ik ben van mening dat als een bevalling normaal verloopt, je dat prima zelf kunt als vrouw. Ik zou me eerder verdiepen in bijv. hypnobirthing etc. dan in pijnbestrijding.
Ik heb de eerste met ruggenprik gedaan, de 2e zonder en na de 2e gezworen NOOIT meer te zullen bevallen zonder ruggenprik...
Ik wilde eigenlijk ook geen pijnbestrijding maar heb er op een gegeven moment toch om gevraagd.... ben ingeleid en ik trok het op een gegeven moment niet meer. Heb een spuit in m'n been gekregen, viel tussen de ween door ook in slaap, dat was maar een halve minuut want ween kwamen snel op elkaar. Heb een prettige bevalling gehad, alleen een beetje suf. Dat was weg toen ik mocht persen
Twee keer zonder en hopelijk een derde keer ook zonder. Mijn bevallingen vond ik niet pijnlijk. De eerste duurde lang maar heb nauwelijks voelbare weeën gehad en geen persweeën. Uiteindelijk na 2 uur persen op eigen kracht was ie daar! Van dochterlief thuis bevallen en dat was in 4 uur gepiept. Weeën waren er nu wel maar niet pijnlijk. Persweeën waren er ook en het was zo gepiept. Alleen maar goeie ervaringen hier die bevallingen dus hopelijk een volgende keer weer! (maar ik sta wel open voor pijnstilling. Gewoon niet nodig gehad)
Ik doe het ook liever zonder pijnbestrijding maar ik weet gewoon dat bevallen pijn doet Had ook dat ik bij elke wee moest overgeven toen ben ik onder de douche gaan zitten en zolang ik daar zat met die warme straal op mijn buik hoefde ik ook niet over te geven
Voor mij geen pijnbestrijding. Maar ik snap wel dat mensen die een extreem zware en lange bevalling hebben ervoor kiezen. Zelf zou ik het nooit doen want ik vind dat die pijn er gewoon bij hoort het is heel natuurlijk en je moet het gewoon over hebben voor je kindje. Ook zitten er veel risico's aan de ruggenprik dus voor mij is het geen optie bij een evt tweede kindje. Overigens heb ik wel het laatste uur voordat ik mocht persen een weeenstorm gehad en dat was wel echt pijnlijk maar ik kon het aan en zou het zo weer over doen.
Ik wilde ook geen pijnbestrijding. Maar omdat ik op een gegeven moment al zo lang bezig was, vonden ze het beter dat ik wel wat nam. Ik durfde absoluut geen ruggeprik , dus het werd pethidine. Na een paar uur was dat ook uitgewerkt en zeiden ze dat ik toch echt een ruggeprik moest doen, omdat het nog wel lang kon duren (had toen 7 cm). Omdat ik ook niet wist hoe ik het nog vol moest houden (had beenweeen) en al paar keer gedouched had, heb ik gezegd: doe maar. Ik was als 2e aan de beurt, dus moest nog even wachten, Maar toen hield ik het niet meer. Bleek ik in 10 a 20 minuten van 7 naar 10 cm te zijn gegaan en was die ruggeprik gelukkig niet meer nodig!
bij de eerste een ruggeprik gekregen (was verplicht andars wilde ze mij niet inleiden) verkeer gezet meer pijn met ruggeprik als zonder ruggeprik hahaha. de tweede had ik zonder het te weten 6 cm ontsluiting. iok kreeg weer een nfuus en heb gevraag om een remifantil (oid) pompje die is aan gesloten maar heb ik niet gebruikt. omdat ik er geen tijd voor had de hele bevaling heeft 2,5 uur geduurd.