Hi dames! Sinds een paar dagen heb ik het idee of ik de baby voel. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Ik twijfel heel erg of het toch niet stiekem de darmen zijn, die zijn af en toe ook weleens van slag. Ik ben gister de 17e week in gegaan (16+ dus). Het "gevoel" zit nog vrij hoog. En ik denk dat de baby misschien nog wat lager ligt. Het voelt een beetje af en toe als een "kloppende ader". Soms een paar seconden, soms ietsje langer. Het voelt nog niet echt als plopjes, kriebels, bubbels enz zoals je vaak leest. Ik vind het een lastig gevoel om te omschrijven. Het zal vast bij iedereen verschillend zijn. Hoe ging dat bij jullie? Wisten jullie op een dag, dit is de baby! Of ging dat geleidelijk aan? En wat voor gevoel ervaren jullie? Mijn placenta ligt overigens redelijk aan de achterkant. Dus heb begrepen dat je het dan eerder kan voelen.
Hoi, het verschilt bij iedereen, bij mij begon het als een vlinder gevoel, vergelijkbaar met een telefoon op trilstand en ten ging het over in plopjes, nu voel ik hem echt trappen maar ben bijna 23 weken. Ik heb nu de placenta aan de voorkant dus voelde het pas bij 19 weken. Omdat je zegt dat de placenta bij jou aan de achterkant ligt zou het heel goed de baby kunnen zijn, dit kan ook hoger zijn omdat de baby zich ook kan uitstrekken etc. Als het de baby is voel je het waarschijnlijk de komende dagen vaker en zul je het gaan herkennen.
Ik voelde haar met 16 weken, maar in het begin twijfelde ik ook heel erg. Pas toen het een paar dagen later weer precies hetzelfde voelde wist ik het zeker.
Kan hoor dat je je baby'tje voelt. Dit is de derde dus ik herkende het gevoel gelijk. Het kan inderdaad voelen als een even kloppende ader. Lastig te omschrijven hoe het nou precies voelt want zoals je al zegt..iedereen ervaart het anders maar het is zeker niet onmogelijk dat jij je kindje voelt. Geniet ervan
Ja hoor dat is vast de baby. Ben ruim 19 wk en kreeg vanaf 16 wk zelfde gevoel. Vroeg me ook af of ik het verwarde maar nu het gevoel een stuk sterker is en overduidelijk de baby is, weet ik dat dat met 16 weken ook het geval was. Bij mij ook placenta achterkant en werd inderdaad gezegd dat ik de baby al vroeg zou kunnen voelen.
Ik voelde onze kleine ook rond 18wkn pas. Bij mij waren het plopjes/knettertjes in mijn buik. Nu met 28+5 wkn zijn dat echt schoppen en af en toe een "bouncebuik"
Kan heel goed hoor! De eerste voelde ik met 13 weken, de tweede met 12 en deze ook rond die periode. Geniet ervan, het is zo bijzonder.
Ik voel haar pas een week en mijn placenta zit gewoon achter. Ik heb ook spastisch darm syndroom en vond het heel erg lastig wat nou de baby was en wat mijn darm. Je baby zit onder je navel (tussen schaambeen en navel) dus daar zou je het ongeveer moeten voelen. Ik kreeg ook stress van vragen als; voel je de baby nog niet? Of het moet zo en zo voelen plus iemand zei als het je baby is dan herken je het wel hoor! Nou nee dus. Heeft best even geduurd en nu herken ik het omdat het vooral gebeurd als ik even rustig ga liggen of zitten.