Hallo iedereen, Ik lees en hoor de laatste tijd weleens wat over een jongens of meiden dieet. Dit wordt door de vrouw gevolgd, het liefst 2 maanden voor het zwanger worden. Je volgt het meiden dieet als je een meisje wilt en een jongens dieet als je jongen wilt. Nou gaan mij haren hier echt van over eind staan. Ik kan me best voorstellen dat je het wel heel leuk vindt om van beide geslachten een kindje te krijgen. Maar kom op zeg!!!! Wees blij dat je überhaupt kinderen kan krijgen en dat ze gezond zijn! Nu is dat laatste juist een reden waarom er, met hulp, selectie plaats vindt voor een bepaald geslacht. Dit omdat een bepaalde aandoening in een familie alleen over gegeven kan worden op een bepaald geslacht. Hier ben ik helemaal voor, maar verder dan dit ook niet! Moeten we echt alles in de hand hebben en manipuleren naar onze wensen? Dan is nog het grappigste van alles dat dit een dieet voor de vrouw is. Mits er geen evolutionaire verandering heeft plaats gevonden, is het volgens mij feit dat de man het geslacht bepaald. De timingadviezen die kloppen helemaal voor geen kant! Door mijn ervaring in de mmm weet ik vrij veel van zwanger worden af en van de processen die plaats vinden. Heb veel boeken en sites gelezen. Echt mensen dit is zulke onzin! En succes verhalen zijn echt overbodig, want je hebt sowieso 50/50 procent kans(in de meeste gevallen). Nouja ben in ieder geval heel erg benieuwd wat andere van dit wonderdieet vinden.
Ik vind zo'n dieet idd ook de grootste onzin. Men wil steeds meer zelf bepalen/regelen. Laten we dat maar aan God over en dankbaar zijn voor wat we mogen krijgen toch? En idd, ik kan niet begrijpen hoe een dieet van een vrouw het geslacht bepaald van de baby terwijl het x of y bij de man ligt
Loes inderdaad! Er worden gewoon boeken van verkocht en er stond een stukje in ouders van nu. Echt belachelijk, dat ze met deze grote onzin weg kunnen komen. En vooral dat mensen erin trappen. Halloooooo biologie lessen???!!!! op de meeste middelbare scholen behandelen ze het chromosomen verhaal van geslachtsbepaling. ecl
Denk dat het meer te maken heeft met het ideale klimaat verzorgen voor de juiste spermacellen doordat de vrouw dat dieet volgt. Dat de man het chromosoommateriaal voor het geslacht verzorgt, betekent niet dat je als vrouw geen invloed hebt. Anders zou er ook geen onvruchtbaarheid door een vijandige omgeving in de vagina bestaan... Heb er ook eea over gelezen en het wetenschappelijke bewijs is vrij overtuigend (ruim 80% krijgt het gewenste geslacht, zie hier Gender Consult - Adviesbureau voor natuurlijke geslachtsbenvloeding - Wetenschappelijk onderzoek en hier Gender Consult - Adviesbureau voor natuurlijke geslachtsbenvloeding - Meer over het onderzoek). Er wordt ook onderzoek gedaan omdat dit een methode zou kunnen zijn om mannen en vrouwen met genetische ziektes bij 1 van de geslachten te kunnen helpen. Ik denk dat de wens voor 1 van de 2 geslachten in bepaalde situaties best overweldigend kan zijn. Net als het uberhaupt willen van een kind heel sterk, overweldigend en onberedeneerbaar kan zijn. Dat we dat niet vaak horen komt denk ik ook doordat daar toch een bepaald taboe op rust. Wie zou ik zijn om die vrouwen te veroordelen, met een dergelijke methode doen ze toch niemand kwaad? Denk alleen wel dat er bepaalde begeleiding moet zijn ook om om te kunnen gaan met de situatie waarin de vrouw toch zwanger wordt van het andere geslacht.
Ik wil de mensen die ervoor kiezen ook niet veroordelen, met zo'n dieet doe je inderdaad in eerste instantie niemand kwaad. Maar wat gebeurt er als het kind toch het andere geslacht heeft? Hoe wordt dat kind dan behandeld? Daarmee wil ik niet zeggen dat dat altijd negatief zou zijn hoor. Dan vindt ik de vergelijking van een geslachts wens naast een kinder wens heeeeel erg verkeerd! Ik begrijp wel dat de wens bij sommige heel sterk is, maar niet net als een kinderwens. Sorry maar daar kan ik echt heel kwaad over worden en dat schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat! De vergelijking met mensen die vijandigslijm hebben, klopt mijn insiens ook niet. Tuurlijk kun je de omgevingsfactoren optimaliseren, maar ik denk niet dat dat heel veel uithaald qua geslacht. Wanneer er vijandigslijm is, wordt het zaad beschadigd of gedood. Dat heeft onder andere vaak met de zuurtegraad te maken. Dan is het bij ons bijvoorbeeld het geval dat mijn vriend weinig tot geen snelzaad heeft, wat volgens de theorie zou moeten betekenen dat wij alleen maar meisjes zullen krijgen. Omdat het mannelijkezaad het snellezaad is. Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd hoor, maar met wat ik van dit alles afweet klopt dit allemaal van geen kanten. Wil je het dieet volgen om de kans op een bepaald geslacht te vergroten, lekker doen! Als je er maar wel rekening mee houd dat niet vast staat dat het ook werkt. en dat je sowieso dankbaar moet zijn voor het feit dat je kinderen (gezond) krijgt!
Ik geloof er überhaupt niet in...en daar wil ik het eigenlijk bij houden. Sommige zaken zijn de discussie niet eens waard
Aangezien er onderzoek wordt gedaan in samenwerking met de universiteit van maastricht neem ik aan dat zij er ietsje meer vanaf weten dan jij, kan me vergissen hoor. De vergelijking met vijandig slijm heb ik aangehaald om aan te tonen dat er meer van invloed is op bevruchting en totstandkoming daarvan dan alleen maar een eitje en een spermacel. Verder zeg je dat je niemand wil veroordelen, maar met je eerste post doe je dat al wel. Je brengt het allemaal erg opruiend, vind ik. Dat vind ik jammer. Voor de vrouwen die een dergelijke wens hebben denk ik echt dat het heel sterk kan zijn en ik blijf erbij dat het misschien wel net zo sterk kan zijn als het willen van een kindje. Waarom zou jij daar kwaad over worden? Ik heb zelf jaren moeten wachten voor ik zwanger kon worden, maar heb daardoor juist meer het gevoel deze wens te kunnen begrijpen. De kinderwens was zo sterk en onberedeneerbaar dat ik me bijna een slachtoffer van mijn gevoel voelde. Toen ik eenmaal een kindje had was ik daar uiteraard erg blij mee, maar die enorme drang was weg. Ik denk dat als de gevoelens een meisje te willen na bijvoorbeeld 2 jongens net zo sterk zijn je daar heel ver in kunt gaan.
Wat ik nog vergeet te zeggen, maar wat eigenlijk het belangrijkste punt is waarom ik dit topic opende: De tips die gegeven worden kunnen ervoor zorgen dat je helemaal niet zwanger wordt of moeilijk zwanger wordt. Zolang je het dieet volgt. De onthouding, of juist zo vaak mogelijk sex hebben. beide kunnen de kansen op een zwangerschap juist verkleinen, omdat de zaad kwaliteit/hoeveelheid door beide minder goed wordt. Ik heb alles van dit dieet met verbazing gelezen, want het is gewoon echt zware onzin. Zo wordt er gezegd dat xx zaadcel langzamer is omdat deze groter is door de hoeveelheid genetisch materiaal, wat meer is dan bij een xy zaadcel. Ik heb gezien hoe geslachtsselectie werkt en dat wordt niet bepaald aan de hand van de grote en de snelheid van de zaadcel, omdat het verschil er vrijwel niet is. http://pregnancy.about.com/od/genderselection/a/shettlesmethod.htm Bovenstaande ter info voor mensen die het overwegen, omdat je nogal bedrogen uit kunt komen. Liesben eigenlijk heb je helemaal gelijk. Ik heb het onderwerp uit verbazing geopend om mensen te waarschuwen en eens te zien wat andere erover denken.
Je hebt gelijk dat ik in mijn eerste bericht wel veroordelend over kom, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik wordt er kwaad van omdat je een in mijn ogen hele onredelijke vergelijking maakt. Helemaal geen kind hebben en wel een wens voor een kind hebben is iets heel anders dan wel kinderen hebben maar het geslacht anders willen. Nogmaals ik begrijp zeker wel dat deze geslachts wens heel erg sterk kan zijn. Een wens is een wens. Ik blijf erbij dat ik vindt dat je blij moet zijn met wat je krijgt. We willen van alles en altijd meer, waardoor het geen wat we hebben soms niet meer als een geschenk wordt gezien. Ik hoop dat ik strx kan zeggen dat ik 2 jongetjes, 2 meisjes, 1 jongen 1 meisje heb gekregen. Ondanks dat ik een kind van beide geslacht best wel zou "willen" omdat beide gewoon wat heeft. Het krijgen van een kind is een wonder en is niet vanzelfsprekend. Laat de natuur of god waar je ook in geloofd gewoon zijn werk gaan. En pas op wat voor dieten en dingen je gaat doen, omdat deze ook kwaad kunnen. Mijn ecxusses voor mijn eerst geplaatse bericht. Ik heb deze uit verbazing geplaatst, maar ben daarmee helemaal voorbij mij punt gegaan. Die vooral in het bericht hiervoor duidelijk wordt gemaakt. Op je opmerking van die universiteit en mijn kennis ga ik verder niet in. Lijkt me overbodig! Dat er meer nodig is dan een ei een zaadcel, meen je deze opmerking nou echt serieus. Voor veel mensen die gelukkig zonder medische hulp zwanger worden is dat misschien iets nieuws. Maar dan kan je nog een hele was lijst plaatsen, want er zijn heeeeel veeeel dingen nodig voor het ontstaan van een uit te dragen zwangerschap.
Idd, net zoals er ook meer invloeden zijn die er voor zorgen dat je uiteindelijk een meisje of een jongen krijgt. En blijkbaar kun je bepaalde dingen zo beinvloeden dat je de kansen kunt veranderen en het niet zo eenvoudig is als je hieronder zegt:
Ik heb er heel wat over gelezen. De sites die jij hier geplaatst hebt en een aantal amerikaanse sites, waar dit veel onderzocht is. Jij hebt het idee dat je met zo'n dieet wel kan sturen qua geslacht en ik heb het tegenovergestelde idee, door alles wat ik gelezen heb en wat ik zelf weet over chromosomen, DNA, geslachtsbepaling enz. Dit dieet is in mijn ogen gewoon onzin. Alleen punten bij de mannelijke versie van het dieet sluit aan bij de dieet adviezen die gegeven worden bij vijandigslijm. Dus die zorgen voor een betere kwaliteit slijm. Voor de man zijn er dieten die de zaadkwaliteit en hoeveelheid kunnen verbeteren en daarmee misschien ook wel lichtelijk de kans op en bepaald geslacht, maar ook daar heb ik sterk mijn twijfels over. Ik denk dat het uiteindelijk wel zo "simpel" is, dat de man het geslacht bepaald en niet de vrouw! Maargoed, wij verschillen dus overduidelijk van mening!
Wiens probleem is het als ze het dieet volgen en vervolgens helemaal niet zwanger raken of toch bevallen van het andere geslacht? Denk je echt dat die kindjes anders behandeld worden? ECHT? Dit is de grootste onzin. En wat denk je dat die mensen doen die het dieet gevolgd hebben en vervolgens het andere geslacht krijgen? Die proberen het nog een keer Dus wie heeft er de stress van? Juist, de mensen die blij zijn dat ze zwanger KUNNEN worden maar er nog een schepje bovenop willen doen door het geslacht te proberen bepalen. Ze doen er niemand anders dan hunzelf "kwaad" mee. Een kindje zal toch hoe dan ook geliefd zijn. Ik zou ook niks liever hebben dan een dochter nadat ik al een zoon heb. Maar betekend dat dan dat ik mijn 2e zoon anders moet behandelen dan de eerste omdat ik een meid wou? Idioterei... Verder ga ik me er ook niet over uitlaten. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan me druk maken om iemand anders zijn voorkeur voor geslacht.
ik wilde 2x een meid en kreeg 2x een jongen, maar denken jullie nou serieus dat ik mijn kinderen minder welkom vind of anders behandel omdat ik de voorkeur had voor een meisje?? natuurlijk niet!! en ik denk dat dat voor de meesten geldt. Toen mijn 2e zoon werd geboren (en ik erachter kwam dat het een jongen is) was ik gelijk verliefd op hem en verdween die hele voorkeur volledig. en zelfs al was dat niet gebeurd dan nog was ik knettergek op hem geweest. de liefde voor een kind is intenser dan wat dan ook!!! ik denk niet dat het dieet onzin is, anders was het slagingspercentage niet zo hoog. zelf zou ik het nooit doen maar wie ben ik om mensen die het wél doen te veroordelen? en ik heb het al eens eerder gezegd: als wij geen voorkeur mogen hebben omdat anderen moeilijk zwanger raken, mogen we ook nooit meer klagen over spierpijn omdat er mensen zijn die verlamd zijn
Conclusie van deze discussie: er zijn mensen die het onzin vinden en mensen die het geen onzin vinden. Of is dat weer te simplistisch?
Door mijn werk zie ik mensen die niet tevrede zijn met het geslacht van hun kind en die daardoor erg afstandelijk tegen dat kind zijn. Dan zijn er in mijn omgeving echt kinderen die anders behandeld werden/worden door de geslachts wens van de ouders. Omdat dit niet zo zou moeten gebeuren, betekend het niet dat het niet gebeurt! Juist doordat ik het wel eens zie, heb ik dat in het eerste bericht geplaatst. Dat jullie beide dat niet doen of zouden doen, beter, gelukkig! Ik zou dat zelf ook absoluut niet doen! Net zoals ik al aangaf heb ik ook een "voorkeur", meer een ideaal beeld van een jongen en een meisje. Dus ik heb absoluut niet gezegd dat je dat niet mag of zou moeten hebben. Ik vindt wel dat je uiteindelijk blij moet zijn met wat je krijgt! En ik vindt zeker dat veel mensen kinder krijgen als iets vanzelfsprekend zien, terwijl het dat helemaal niet is. Mensen in mijn omgeving hebben uitgesproken kinderen krijgen meer als een absoluut wonder te zien, het minder als vanzelfsprekend te zien door mijn vruchtbaarheids problemen. en mijn openheid daarover. En even voor de duidelijkheid staat dat los van hun gevoel tegenover hun kinderen. Maargoed ik merk duidelijk dat ik dit topic verkeerd begonnen ben, waardoor er nu wordt gereageert op punten waar het niet om gaat. Ik wilde duidelijk maken dat de adviezen die gegeven worden, het zwanger worden kunnen bemoeilijke. Dus pas op!! En dat ik van mening ben door alles wat ik hierover gelezen heb, dus niet één site waar wat cijfers opstaan, dat dit dieet niet klopt! Van mij mag dit topic gesloten worden, aangezien het zijn doel volledig mist.
Zoiets dacht ik ook net Sorry, maar ik lach echt om zulke dingen. Zou pas echt mooi zijn als degene die dat doet hiervoor maandenlang dingen eet die ze smerig vindt omdat ze een meisje wil en dan een jongen krijgt Overigens sluit ik niet uit dat een bepaald dieet invloed kan hebben op allerlei aspecten van je gezondheid en lichaam. Dus ik zeg niet dat elk dieet direct belachelijk is, integendeel! Maar een dieet als dit vind ik een beetje vallen in dezelfde categorie als een gelukspoppetje onder je kussen.