eisprong tijdens kraamvloed?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mamabri, Apr 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

#1 mamabri, Apr 2, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 2, 2012
    Ik heb een hele rare vraag waarvan ik hoop dat jullie hem kunnen beantwoorden.
    Ik ben 3 weken geleden bevallen van een zoontje, hij is mijn 3e kindje.

Bij mijn 1e heb ik 6 weken kraamvloed gehad, daarna 2 dagen niks en toen begon mijn menstruatie.

De 2e heb ik 5 weken kraamvloed gehad en een week daarna begon mijn menstruatie.

Ik heb nu af en toe een beetje kraamvloed, ene dag meer als de andere.

Maar een ovulatie is zo'n 14 dagen voor je menstruatie, ovuleer je dan tijdens de kraamvloed, dus terwijl je bloed? En dan komt eigenlijk de volgende vraag naar boven: ben je ook vruchtbaarder na een bevalling? want dat wordt wel gezegd. Overigens hebben al mijn kinderen flesvoeding (gekregen) Bedankt voor het antwoorden

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het gaat bij elke vrouw anders en ook na elke zwangerschap anders. Je kunt een eisprong hebben tijdens je kraamvloed, maar dat is niet altijd zo. Je bent wel vruchtbaar maar niet vruchtbaarder dan anders. Het is wel verstandig om anticonceptie te gebruiken omdat je niet weet of en zo ja wanneer je een eisprong hebt. Je kunt het rustig afwachten wanneer je ongesteldheid weer doorkomt.

Mirjam

Share This Page