Wij kunnen (nog) niet kiezen. Voor degene die het andere topic hebben gelezen “Sophie maar nichtje heet Sofia”. Mijn zus vindt het idee van twee “Jut&Jul” nichtjes juist heel leuk Wij zijn benieuwd welke naam jullie mooier vinden.
Ik vind Sophie een hele lieve naam, maar wel jammer dat het een naam is die al jarenlang ontzettend populair is, dus ik zou hier kiezen voor Veerle. Origineler en een lieve, zachte klank.
Beide niet zo mijn ding....Sophie vind ik leuker dan Veerle. Veerle vind ik echt niks . Maar Sophie is weer zo mega populair. Ik zou als ik moest kiezen voor Sophie gaan.
Sophie! Is de tweede naam van mijn dochter. Bij haar in de klas geen meisjes met de naam Sophie, ook vorig jaar niet. Met de naam Veerle heb ik geen goede associatie....buiten dat vind ik de naam ook niet zo vrolijk klinken als Sophie. De ie-klank maakt een naam naar mijn idee vrolijk.
Beiden erg mooie namen! Onze dochter had bijna Sophie geheten! Veerle is ook voorbij gekomen maar voor ons iets te liefelijk!
Sorry, ik maak er 50/50 van. Heb gestemd voor Sophie maar dat komt omdat ik een negatieve associatie heb met Veerle. En ondanks dat Sophie een populaire naam is blijft hij mooi, vind ik.