Zwanger & trombose

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Krissiefeur, 28 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Goede middag!

Mijn vriend en ik willen vanaf Januari gaan proberen zwanger te worden. Nu heb ik in de voorgeschiedenis een trombosebeen gehad, hebben jullie ervaringen met zwangerschappen na een trombosebeen? Hoe verliep deze?
    Mijn internist heeft voorgesteld om de gehele zwangerschap anti stolling te spuiten. Wordt het hierdoor automatisch een ziekenhuisbevalling?

Ik hoor graag van jullie!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Afhankelijk van de ernst van de trombose en het advies van je behandelend arts is het soms nodig om anti stolling te gebruiken. Soms hoeft dit alleen in het kraambed, soms vanaf 34-36 wkn zwangerschap en soms de gehelde zwangerschap. Als je in je zwangerschap antistolling gebruikt moet je onder controle van de gyn en dus ook bevalling word door de gyn begeleid.

Imke

3. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Dank je wel voor de informatie!

Ik moet fraxiparine 0,3 gaan spuiten als profilaxe. In het kraambed dan 0,8 ml. Dan kom ik dus ook onder behandeling van een gyn?

Groetjes!

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Als je de fraxiparine in de zwangerschap moet gaan prikken wat waarschijnlijk zo is als ik het zo lees dan moet je inderdaad onder behandeling van gyn.

Suces en veel plezier met oefenen!;)

Imke

Deel Deze Pagina