Ik heb het nu ook zeer regelmatig. Omdat ik ook delen van de slijmprop verlies steeds heb ik zelf het idee dat het te maken heeft met eventueel de verweking enzo van de baarmoedermond. Dus een voorbereiding op de bevalling (al kan die nog weken op zich laten wachten bij wijze van spreken).
Ik heb ook die steken mijn kindje ligt in stuit en nog niet vast...wat ik zo lees op internet zijn het indalingsweeen... En weeen voelde bij mij aan als ongesteldheidskrampen.... Mijn bevalling bij mijn zoontje (35 weken) begon gewoon ineens met de vliezen die braken...
@ Amytje: Ja, ik voel me verder helemaal prima, dat is het 'rare'. Al is m'n stoelgang wel compleet tot stilstand gekomen (sorry...), dat is minder leuk. @ Vica: Ik verlies ook niet eens slijm of iets dergelijks... verloor ik maar wat! Ben nu wel een beetje bang dat ik over de uitgerekende datum heen ga en dat er dan nog steeds niks gebeurt. Hoe lang laten ze je eigenlijk overtijd gaan vanuit de verloskundige zorg? Of is dat ook overal verschillend? @ Lynn: Hm, als jouw baby in een stuit ligt kan het inderdaad niet de pijn zijn van het hoofdje in het bekken. Ik heb 's nachts en 's ochtends ook af en toe harde buiken, maar die zijn verder niet pijnlijk ofzo. Bovendien lijken ze eerder minder te zijn dan een paar weken geleden... Toch raar hoe je je zo kunt verheugen op het voelen van de eerste pijn .
Haha Nuk, ik herken het zo goed! Ik zit me ook te verheugen op de pijn, vááág! Elke keer als ik een pijntje voel denk ik, jippie! Het is wel duidelijk dat m'n hormonen spelletjes met me spelen, want tot voor kort zag ik de bevalling nog helemaal niet zitten Hopelijk mogen we er snel tegenaan! Ben er ook bang voor dat ik flink overtijd ga lopen, heb ook nog helemaal geen klachten die een begin aanduiden zoals regelmatig voorweeën of slijmprop verliezen. Af en toe harde buiken, maar niet veel en niet pijnlijk. Wel als ik in beweging ben trouwens, bij het afwassen en lopen krijg ik constant harde buiken, heb jij dat ook?
Ik heb dat ook bij dingen doen dat ik dan harde buiken krijg.. Ben blij dat ik weer ff zit! En heb af en toe zo'n ongesteldheidsgevoel/buikpijn onder in mijn buik (wat is dat dan??!!) Merk ook dat mijn energie level nu helemaal laag is! En meer last van afscheiding (sorry) denk niet dat dit delen van de slijmprop zijn, want deze is dan toch beetje rozig? Bij mij is het gewoon wit, maar soms best veel... (Getver!!) @Nuk, ow minder dat je stoelgang helemaal stil ligt! Vervelend!
Voor je stoelgang misschien wat roosvicee laxo gebruiken? Hier doe ik het standaard door mn yoghurt anders is het (sowieso) altijd een ramp!
@ Caithlin: Ha, ik zie dat we ook op precies dezelfde dag zijn uitgerekend! Ik heb trouwens vooral 's nachts last van harde buiken. En ook wel als ik gewoon rustig zit. Als ik in beweging ben merk ik het denk ik gewoon niet. Maar vanochtend ging ik bij de vk op de tafel liggen en toen trok de boel ook meteen samen. Is verder geen vervelend gevoel ofzo, wás dat het maar (inderdaad, de hormonen spelen spelletjes met ons!). @ Amytje: Die afscheiding heb ik ook. Maar ongesteldheidspijn/buikpijn... dat kunnen toch wel echt de eerste tekenen van weeën zijn, hoor! Tenminste, ik lees steeds dat weeën daarop lijken, dus wie weet! (you go, girl!!) @ Siepie: Sinds een paar dagen gebruik ik ook Roosvicee Laxo. Heeft een beetje geholpen, maar ik ben normaalgesproken zo iemand die 2 keer per dag naar het toilet kan, dus het is mentaal gewoon heel raar dat dat nu niet lukt . @ Vica: Hm, twee weken overtijd... hopelijk gaat het zover niet komen. Misschien leuk om elkaar hier op de hoogte te houden. En de eerste symptomen te delen.
Op zich wel een goed teken als ze in rust ook komen, dan is er iig iets aan de gang! Alleen jammer idd dat ze nog geen pijn doen voor je hihi. Ik kreeg vandaag weer van de verloskundige te horen dat het waarschijnlijk nog wel even duurt omdat m'n baarmoeder niet genoeg reageerde op haar aanrakingen Heb wel al meerdere keren menstruatie achtige krampen gehad trouwens, de afgelopen 2 weken. Alleen zegt dat helaas helemaal niets.
Hahaha, nee ik vind dit geen zinloze topic hoor. Ik herken het helemaal, zit me hier toch maar te vervelen (als ik niet achter een stoute dreumes aan ren) en lees per dag wel 100x op internet topics over bevallen en de start van de bevalling. Het is dan wel de tweede hier maar er is zo slecht een peil op te trekken hoe elke bevalling gaat dat het toch weer net zo onduidelijk is als toen.. De pijn die je omschrijft klinkt mij in de oren als 'gewone' steken doordat de kleine ingedaald is en de boel zich toch klaar maakt voor de bevalling. Ik ben gisternacht ook al wakker geworden omdat het een beetje een ritme leek te krijgen (joepie!) maar helaas, dat zette mooi niet door. Bij m'n zoontje heb ik wel echt een paar dagen flink pijnlijke voorweeen gehad waar ik zelfs niet van kon slapen of eten maar niks geen ontsluiting, de vk dacht eerder dat ik blaasontsteking had. Na een nachtje (nou ja, 3,5 uur) onder verdoving in het ziekenhuis slapen zette de bevalling in een razend tempo door en was ons mannetje er! De voorweeen heb ik nooit van de 'echte' weeen kunnen onderscheiden, dat deed allemaal evenveel pijn. Ze kwamen alleen steeds sneller op elkaar. Ze waren wel aardig wat heftiger dan menstruatiepijn hoor. Nu hoop ik dat als de boel begint het allemaal wat sneller gaat wat voorweeen betreft, kennelijk gaat het verstrijken van de baarmoedermond bij de tweede beter. Maar ja, tot die tijd maar afwachten.. Bij m'n zoontje zaten we nog flink in de verbouwing en had dus genoeg afleiding, ik ging er ook vanuit dat hij na de datum zou komen. Maar uiteindelijk kwam hij met 39+3! Echt een verrassing voor me. Nu is het huis (vrijwel) klaar en zit ik dus duimen te draaien met de stiekeme hoop dat zusje zich ook wat eerder aankondigt.. Alleen dus nog geen enkel voorteken, grrr..
Hier een beetje vage buikpijn af en toe en wat misselijk. Maar wat mij betreft mag het daarbij blijven vandaag, want de tweeling is jarig! En 2 op dezelfde dag vind ik wel genoeg eigenlijk
Gefeliciteerd met je kids Caithlin! Hier gisteravond tussen half 9 en 10 uur ook om de 20-30 min wat steken, maar daarna niets meer.. Nog geprobeerd met seks de boel beetje op te wekken, maar helaas.. Blijf wel dat zeurderige gevoel onderin mijn buik houden.. Baby beweegt nog volop/genoeg, bij jullie ook?
Gefeliciteerd met je kinders! Hier is ukkie echt super actief!!!! Hoe zou je rugweeen kunnen omschrijven? Ben namelijk erg 'gewend' aan rugpijn (felle steken, zeurende pijn, vlagen, etc)
Dank jullie wel @Amytje, ja de kleine beweegt nog genoeg gelukkig. Soms ook wel eens lastig, dan heb ik een pijnlijke harde buik en weet ik niet of het voorweeën zijn, of gewoon van de beeb komt @Siepie, ik heb niet echt veel rugweeën gehad bij de vorige bevalling, maar herinner me nog wel een pijnlijk drukkend gevoel in m'n onderrug. Ook heb ik nu soms menstruatiekrampen die dan doorstralen naar m'n rug. Voelt nog steeds als menstruatiekrampen maar dan op een andere plek, heel vaag. Weet niet of het zoiets is?
Wauw, al twee kleuters, gefeliciteerd Caithlin!! Leuk dat ze ook de leeftijd hebben dat ze meekrijgen dat er een baby aan komt, kleine man hier snapt het hele baby in de buik verhaal nog niet. Ach ja, af en toe vind ik het zelf al moeilijk te geloven dat er toch een heel compleet mensje in mij zit.. Dat uitstralen van dat menstruatiegevoel ken ik wel, bij mij trok het m'n bovenbenen in en werden het echt beenweeen toen. Of er onwijs de kramp in schiet. Ik neem aan dat dat naar je rug wel hetzelfde kan zijn! En nog steeds een vrij drukke baby in de buik. Maar dat was zoonlief ook tot echt vlak voor de geboorte.
Hee allemaal, hier nog steeds hetzelfde. Afgelopen nacht urenlang wakkergelegen met buikpijn en harde buiken. Maar ik weet vrijwel zeker dat dat m'n darmen waren. Toch ging ik erop liggen letten en tja, toen wilde de slaap helemaal niet meer komen. Gedraaid en gedraaid, niks lag lekker, echt, wat een vreselijke nacht was dit. Vanochtend om 8 uur maar weer naar bed gegaan en tot de middag geslapen. En nu zit ik hier gaar te zijn . Vandaag even naar de apotheek voor een laxeermiddeltje (sorry voor dit heerlijke detail), want nóg zo'n nacht trek ik niet. Dan ben ik straks al uitgeput als de bevalling nog moet beginnen. *klaag-modus uit* Wel geruststellend om te lezen dat het dus niks hoeft te betekenen als je geen voortekenen hebt; het kan dan dus alsnog ineens van het ene op het andere moment van start gaan. @ Caithlin: Hm, da's ook fijn, dat zelfs de vk zegt dat je baarmoeder nog niet genoeg reageert . Wat zei jij? 'heb je geen opbeurender nieuws te melden?!'
Pfff wat een nacht heb jij gehad Nuk! Hopelijk helpt het laxeermiddel en kan je vannacht lekker slapen.. (als de bevalling niet begint hihi) Erg hoor dat wachten... Heb al niet veel geduld Ik ga voor de volle maan as. zaterdag!
Ah, is het zaterdag volle maan? Nou, dat wordt nog wat... Voel vandaag helemaal níks, zelfs BabyNuk is erg rustig. Weet nu ook echt niks meer te doen: huis is schoon, was is gedaan, alles staat klaar, boodschappen zijn in huis...