39 weken en wat voel ik nu precies?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nuk, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    En, al kindjes geboren?:)

Hier wederom niks hoor.. van zoonlief zou ik al bevallen zijn! Dan gaan we maar voor de volle maan ;)

2. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Goedemorgen!

Nee, ook nog geen kindje geboren hier..
    Volgens mij vanmorgen wel mijn slijmprop verloren, maar dat zegt ook nog niets (helaas)
    Dan inderdaad maar voor de volle maan :)

3. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Amytje: De slijmprop verloren, da's tenminste íets :) .
    Het laxeermiddel heeft geholpen, had geen buikkrampen meer en heb daardoor afgelopen nacht goed geslapen. Dat scheelt weer.
    M'n moeder belt nu elke dag, ik krijg steeds sms-jes en berichtjes van mensen die willen weten 'of het al zover is'.

Even een hele andere vraag: hebben jullie al kinderopvang geregeld? En zoja, wanneer kun je bij de belastingdienst kinderopvangtoeslag aanvragen? Kan dat al als je het contract van de kinderopvang in huis hebt, of moet je kind eerst geboren (en aangegeven) zijn? Ik vind het niet op de betreffende sites namelijk. Is echt zo'n klusje wat ik nog even kan doen nu er nog niks aan het handje is.

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ja is wel iets, maar kan ook nog ff duren!

Fijn dat je beter geslapen hebt en het laxeermiddel helpt..
    Toevallig heb ik vorige week ook geprobeerd om kinderopvangtoeslag aan te vragen, maar dit kan pas als je de definitieve geboortedatum van de kleine weet.. En hij/zij een sofinummer heeft. Net wat jij al zegt dus..

Hier ook elke x smsjes etc. hoor..

Weten jullie het geslacht van de kleintjes?

5. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Oh de slijmprop, nou ja dan gebeurt er tenminste iets!:cool:

Kinderopvang hebben we hier al heel vroeg geregeld in verband met wachtlijsten, bij m'n zoontje met 20 weken en nu voor de kleine meid met 12 weken al.
    Voor kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget moet je inderdaad al een burgerservicenummer hebben en voor het invullen van de formulieren is het ook handig om de dagen en uurprijzen te weten.
    Toen het allemaal was opgestuurd was het vrij snel geregeld.

De smsjes en belletjes beginnen hier ook, m'n moeder heb ik dagelijks aan de telefoon, meestal zelfs twee keer haha. Daar kan ik heerlijk mee kleppen over kinderen en bevallen. Bovendien moet ze goed op de hoogte blijven omdat ze straks heel snel hierheen moet komen om op te passen op Sid als het begonnen is..:)

Net ben ik bij de vk geweest, ik was eigenlijk nieuwsgierig of er al iets aan de hand was maar ze toucheerde nu nog niet omdat dat alleen maar ongemak op zou leveren. Geduld hebben dus..

6. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Aha, dat dacht ik al, dat er eerst een Sofi/BSN moet zijn. En voor kinderbijslag krijg je toch automatisch bericht?
    Ben af en toe bang dat ik iets vergeten ben te regelen ofzo...

@ Amytje: Ja, ik krijg een meisje.

@ Daphne: Toucheren doen ze toch pas als er al ontsluiting is?

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik lees hier over een verloren slijmprop? Nou das best een goed teken hoor!
    Het hóeft niets te betekenen, maar in de meeste gevallen komt de bevalling toch wel binnen enkele dagen op gang als je rond de uitgerekende datum de slijmprop verliest.
    Hoop dat het voor jou ook opgaat!

@Nuk, fijn dat het laxeermiddel geholpen heeft. Alleen jammer dat de darmkrampen niet toch een aankondiging waren van de bevalling, dat hoor je ook wel es!

Hier een (derde) meisje onderweg!

Kinderopvangtoeslag kan ik helaas niet aanvragen omdat ik momenteel geen werk heb. Woon echt in een rotregio wat werk betreft (drenthe) en was druk aan het solliciteren toen ik zwanger raakte.
    Na het verlof maar weer goed aan de gang en hopen dat ik dan wel eindelijk iets leuks vind.

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Heb nu sinds uurtje steeds beetje steekjes/krampjes in mijn onderbuik.. Zou het??
    Had ik van de week ook al x 's avonds en toen is het weer weggetrokken..
    Heb ook echt geen idee wat ik zou gaan moeten voelen haha!

Volgens mij als je het aanvraagt is het snel geregeld de kinderopvangtoeslag.
    Je kan het natuurlijk al aanvragen als kindje is aangegeven..

Hebben je meiden een leuke verjaardag gehad Caithlinn?

Ps. hier ook een meid.. :)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh spannend hoor! Zijn het krampjes en steekjes die langzaam sterker worden of dat nog niet?
    Kan nog voorwerk zijn, maar wie weet begint het nu echt bijna... ik hoop het voor je! :)

Ja hun verjaardag was superleuk! Niet te druk en veel cadeaus gehad! Zaterdag komt de andere helft ;)

10. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Leuk, allemaal meiden dus!:)

@ Nuk, soms heb je bij de tweede al ontsluiting zonder dat je het merkt.;)

@ Amytje, oeh, dat begint toch wel spannend te worden! Hopelijk zet het door!

Hier weer een beetje zeurend gevoel in m'n onderbuik maar niks wat ik herken als het begin. Bij m'n moeder was de eerste bevalling met heel lang voorweeen, de tweede en derde begonnen vanuit het niets. Hopelijk is het erfelijk haha:D

11. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Nee, word volgens mij niet echt sterker.. Net wel een felle steek, maar weet niet wat ik ervan moet denken :)
    Wacht het maar rustig af..

Hoe is de bevalling van jou 1e begonnen dan Daphne? En bij jou Caithlin?
    Zegt niets natuurlijk maar jullie hebben wel ervaring :)

@Nuk ja als je jullie kindje aangeeft, geeft de gemeente het door aan ....?? (weet ik ff niet? SVB?) en krijg jij de kinderbijslag automatisch..

12. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Daphne: Aha, ik had er even overheen gelezen dat het je tweede is. Doen toucheren en strippen eigenlijk pijn?

Hier zijn de wachtlijsten voor kinderopvang ook zo lang. Ik had me al bij 5 kinderdagverblijven ingeschreven toen ik pas 6 weken zwanger was (dat was echt bizar, ik had het nieuws nog nauwelijks verwerkt). En dan nog hebben we geen garantie dat we over een maand of 3 de gewenste dagen krijgen.

Hier vandaag alleen een hele lichte zeurende pijn (nou ja, ik kan het niet eens pijn noemen eigenlijk) in de onderbuik. En een ontzettende gedemotiveerde hangdag; nergens zin in, pfff. Heb niet eens zin om te koken, misschien draag ik manlief wel op om een frietje mee te brengen ofzo (ja, ik weet het, heel slecht, maar ik ben vandaag gewoon compleet inspiratieloos :) ).

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Amytje, nou mijn vorige bevalling is ingeleid bij 38 weken, dus ik heb ook nog geen ervaring bij een natuurlijk begin ;)
    Dat hoop ik nu wel te mogen meemaken trouwens, dat het vanzelf begint. Al moet ik er 2 weken voor overtijd lopen (in gezondheid van het kindje natuurlijk)

@Nuk, ik vond toucheren en strippen wel pijn doen. Máár ik vind het dan ook nooit zo prettig als ze daar zitten. Heb altijd een beetje moeite als ze daar kijken en voelen en span m'n spieren dan automatisch al aan.
    Dinsdag word ik gestript trouwens (míts ontsluiting) als ik dan nog niet bevallen ben.

Die dag die jij beschrijft, heb ik al meerdere dagen. Heel vervelend, voor mezelf maar zeker ook voor m'n kinderen. Heb gewoon de puf niet om ze te vermaken of ergens energie in te steken. Dus ze zien veel tv en spelen vaak een Wii spelletje *bloos*
    Het is niet anders, haal die tijd wel weer in met ze.

Hebben jullie ook wel eens dat jullie harde buiken krijgen van de kleine die beweegt? Had net een half uurtje lang meerdere keren pijnlijke harde buiken die steeds terugkwamen, maar de kleine bewoog ook, dus denk dan dat het geen voorweeën waren maar gewoon reactie van de baarmoeder op de beeb?

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Toucheren, ik vond het niet pijnlijk. Niet dat het heel prettig is maar zeker niet vervelender dan bijvoorbeeld een uitstrijkje.
    Strippen heb ik geen ervaring mee. Ze hebben wel de vliezen gebroken bij een cm of 6 maar dat voelde ik nauwelijks (boven de weeën uit)

M'n vorige bevalling begon 3 dagen voor de geboorte met pijnlijke krampen in de nacht, overdag daarna vaak harde buiken. De tweede nacht trokken die krampen m'n benen in en moest ik steeds gaan staan of lopen om ze weg te krijgen, de dag daarna pijnlijke harde buiken maar niks met een goede regelmaat.
    Toen een nacht waarin ik echt alleen maar rondgelopen heb met (voor)weeën in m'n benen, de dag daarna bleef dat en kreeg ik zelfs geen eten meer door m'n keel. Er zal alleen nog steeds geen ritme in.

Bij de vk nog 0 ontsluiting, niks verstreken en ben nog naar de huisarts geweest voor controle op blaasontsteking. Dat was het niet dus de vk stelde een nachtje in het ziekenhuis voor zodat ik met een slaapmiddel en pijnstilling toch nog even kon slapen om bij te tanken voor de bevalling.
    (we hadden toen een hittegolf en thuis flinke verbouwing dus van goed slapen was sowieso al tijden weinig gekomen)
    Ze verwachtten niet dat het al begonnen was eigenlijk.

Om 23.30 in het ziekenhuis prik gehad en als een blok in slaap gevallen, 3.00 wakker omdat de weeën er toch weer doorheen kwamen. Toen had ik opeens toch 3 cm! Daarna echt alleen maar weeën zonder adempauze, 6.00 weer getoucheerd en toen 6 cm. De verpleegkundige stelde voor om m'n vriend maar te bellen, maar goed ook want 6.48 was de kleine er! Als m'n vriend niet toevallig al in de buurt had gefietst om naar z'n werk te gaan had hij het gemist..

Een bevalling met een hele langzame start en supersnel einde dus.
    Daarom hoop ik dat deze keer het wel duidelijk is wanneer het begint, m'n vriend moet anderhalf uur reizen vanaf z'n werk met het ov en onze familie woont in Arnhem (wij Tilburg)
    Ach, het blijft afwachten..;)

Nu ook last van harde buiken maar de kleine meid ligt te trappelen tegen alles.;)

15. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Geen baby's nog!? ;)

Zo dat was een lange aanloop naar je bevalling Daphne, maar uiteindelijk dus supersnel gegaan..
    Hopelijk gaat het nu iets sneller en is je vriend in de buurt/thuis!

Werd jij ingeleid ivm. de tweeling Caithlin? En dinsdag al gestript? Mits ontsluiting indd.

Ja ik heb het ook dat ik een keiharde buik krijg en het gevoel dat die kleine eruit scheurt pfff..
    Ik denk dan echt waar haalt ze de ruimte vandaan om nog zo te bewegen??

16. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Caithlin: Ah, je weet dus nu al dat je dinsdag gestript wordt? Da's best vroeg, heeft dat een bepaalde reden? (als ik er overheen gelezen heb, sorry!)

@ Daphne: Jeetje, dat klinkt best zwaar vind ik, zo'n langzame start van de bevalling. En dat je man zo ver weg zit op z'n werk, dat is ook best lastig. Ik hoop voor je dat het deze keer anders verloopt.

@ Amytje: Dat heb ik ook, dat ze zó ontzettend hard ligt te trappen dat ik echt denk dat ze er zelf ook gewoon uit wil :p .

Hier nog steeds niks. Dacht gisteren wel dat ik misschien wat kleine deeltjes van de slijmprop ben verloren, maar dat weet ik niet zeker. Kan ook gewoon 'normaal' slijmverlies zijn geweest natuurlijk.
    Maar de andere dames reageren niet, dus wie weet liggen die al wel te puffen :) .

17. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Haha ja wie weet :) Zij wel!

Toevallig dat jij gisteren ook wat deeltjes van je slijmprop verloren bent.. Verder ook niets?
    Kan natuurlijk helaas ook nog ff duren, ik had stiekem gehoopt dat ik vannacht wakker zou worden van een wee ofzo haha! :p
    Geduld is denk beetje op, helaas kan ik ook nog ff moeten doorlopen..

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Amytje, ja dat was idd vanwege de tweeling. Het was lichamelijk niet meer vol te houden en ze begonnen het ook wat minder goed te krijgen in m'n buik (groeiden niet meer) dus vandaar.
    Wel jammer dat ik nu niet weet wanneer de bevalling zelf zou zijn gestart ;)

@Nuk, ja ik ben dan 40,3 is opzich wel vroeg maar niet uitzonderlijk vroeg.
    Ik denk dat ze dat wil doen omdat ze weet dat ik erg bang ben dat mijn weeën niet vanzelf zullen starten (aangezien dat bij mijn moeder en zus ook niet is gebeurd).
    Maar misschien zijn ze daar sowieso wel makkelijker in?

Waarom denk je trouwens dat het gedeeltes van je slijmprop waren?
    Ik verlies wel veel slijmerige afscheiding, maar dat is gewoon heel dun dus denk niet dat het iets met de slijmprop te maken heeft.

Heb wel vaak dat het zo dun is dat het water lijkt, heel irritant omdat inlegkruisjes weer irriteren daar. Hebben jullie dat ook?

19. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Wel fijn dat ze dinsdag al gaan kijken of ze je kunnen strippen, hoop het voor je!

Slijmprop; nou omdat het niet echt (dunne/slijmerige) afscheiding was, maar echt stukken/klontjes waren.. (getver! sorry voor de details hoor!)

Ik heb sowieso ook last van veel afscheiding en redt het ook niet zonder inlegkruisjes, deze irriteren gelukkig niet.. Anders kon ik denk om het uur een droge (onder)broek aan.

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja dat klinkt wel echt als slijmprop idd!
    En ik ook hoor, probeer nu zo min mogelijk inlegkruisjes te dragen maar dat betekent idd regelmatig schoon ondergoed aan, bah.
    Gelukkig ben ik nu veel thuis en is het niet zo heel erg.

Deel Deze Pagina