Slijmprop is een ranzige sliert van wel 20 cm lang bah.. Kleinere stukjes zijn deeltjes, kan je wel in 20 keer ook verliezen.
Goeiemiddag! Nee nog geen hummeltje hier hoor.. Nuk, hier ook wat meer afscheiding de laatste dagen maar de slijmprop die herkende ik wel bij Sid! Die ben ik tijdens het puffen onder de douche in z'n geheel verloren en kon hem dus opvangen, nou echt een grote hand vol hoor! Dat was wel 'prop' te noemen. Ik vond het qua structuur wel wat weghebben van 'vruchtbaar slijm', en dan nog iets steviger. Een soort gelatinebol met sliertjes bloed er doorheen (sorry voor de plastische omschrijving haha). Hoe het er uit ziet als je hem in delen verliest weet ik niet. Caithlin, dat is wel fijn dat je nu tenminste een datum hebt om je op te richten. Voor zover ik begrepen heb ik strippen een van de weinige methodes die wel werken om de boel een zetje te geven! Volgende week do. heb ik weer een afspraak bij de vk, als de kleine meid zich dan nog niet heeft gemeld gaan we ook eventueel strippen bespreken. Kijken je dochters ook al uit naar de komst van hun zusje of zijn ze daar nog niet zo mee bezig. Is het trouwens een een of twee-eigige tweeling? Ik blijf het altijd bijzonder vinden, tweelingen! Over mezelf, vannacht ben ik wel wakker geworden met wat last van m'n onderbuik maar volgens mij beginnen m'n darmen een beetje te protesteren tegen het in de verdrukking zitten. Nu zeurt het nog een beetje maar het voelt niet alsof het doorzet. Ik richt me wel weer op de volgende nacht! En morgen hebben we ook die bijzondere volle maan, 'een super volle maan' (lunaire perigeum), dan staat 'ie het dichtst bij de aarde in 18 jaar en is hij bijzonder groot. Om 19.10 is hij het volst.
Oh ja, waar ik sinds vandaag ook nog meer last van heb: m'n hormonen! Ik ben al extra lichtgeraakt tijdens de zwangerschap maar heb vanmorgen echt moeten janken om een mooi geschreven bevallingsverhaal en daarstraks stond ik zowat in tranen toen ze bij de multivlaai geen losse punten abrikozenvlaai hadden en die mevrouw geen hele taart wou aansnijden. Ik vond het zo zielig voor mezelf..Genant!!
Oooh zo herkenbaar Die hormonen doen echt heel vreemd momenteel. Kan om niets heel chaggerijnig of verdrietig worden, laat van alles vallen en vergeet de domste dingen. Pffff haha Ja de meiden zijn erg nieuwsgierig! En vinden het heel leuk dat ze een zusje krijgen. Ben erg benieuwd hoe het gaat als de kleine er is, volgens mij willen ze constant helpen met van alles en nog wat Het is een twee-eiige tweeling, echt heerlijk verschillend zijn ze Lijken totaal niet op elkaar, maar kunnen toch goed samen spelen gelukkig. Hopelijk voor jou dan ook een strippoging volgende week! Nee eigenlijk zeg ik het verkeerd, hopelijk is je beeb er al eerder, en hebben we allebei geen strippoging nodig
Haha, Daphne, ik vind dat je je dan ook wel heel zielig mag voelen hoor, als je taart wil en je krijgt hem niet . @ Caithlin: hm, misschien dan toch geen slijmprop... Ik had onder de douche wel 2 stukjes taai spul in m'n handen toen ik m'n doos aan het uitspoelen was, maar verder geen bloed ofzo... M'n moeder heeft vandaag bij de kapper aan een boel moeders gevraagd hoe het bij hun allemaal begon, haha. Belde ze me alle resultaten door: "bij die kwam het zomaar ineens, zonder voortekenen", "die ander had ook nergens last van en plotseling braken de vliezen" etc. etc. Onder het motto 'alles kan vanavond ineens anders zijn!' Heel schattig wel. En hoopgevend .
Aaah Daphne, dat die vrouw dan niet ff voor jou een puntje afsnijdt zeg.. Denk dat ik dan elke x deeltjes verlies van de slijmprop.. Gisteren was het wel 2x flinke klont, maar vandaag elke x kleine klontjes (lekker verhaal sorry!) hoeft ook niet altijd bloed bij te zitten begreep ik?! Vandaag ook hele dag beetje zeurderig gevoel onder in mijn buik.. We gaan gewoon voor de volle maan morgen! Fijn Caithlin, weet je wel dat er volgende wk in ieder geval iets gaat gebeuren.. Als ze natuurlijk niet zelf al besluit om te komen Lief van je moeder, Nuk! Nou dan weten we dat ook haha.. Of te wel morgenochtend allemaal een baby??
Nou, hier helaas nog geen baby vandaag... Even wat gory details? Daarnet verloor ik een scheutje wit, waterig slijm, met een héél klein sliertje bloed. Ik moest plassen en toen ik ging zitten kwam er nog meer uitgelopen. Echt, er gaat dan meteen zo'n schokje door me heen, van 'zou het?' Nou ja, ik houd jullie op de hoogte... Iemand anders al bezig?
Ooh Nuk ik ben jaloers! Ik wil ook een teken dat het snel gaat beginnen Succes, hopelijk is dit de aftrap en beginnen de weeën vandaag ook!
Nou, tot nu toe gebeurt er niks, dus misschien was het wel weer loos alarm of ontzettend wishful thinking... Ga vandaag lekker het zonnetje in, misschien kan ik die wacht-modus dan even uitschakelen. Edit: zojuist op de wc verloor ik ineens een hele lading doorzichtig slijm. Wat heeft dat dan te betekenen? Pff, schrik ervan... Nou ja, we gaan nu even de deur uit, even m'n hoofd ergens anders op richten.
Oeh Nuk, spannend!! Dat klinkt toch wel als het echte werk! Ik ga duimen voor je! Hier nog niks hoor.. weer hetzelfde gevoel als gisteren. We gaan dus maar lekker vriendlief door het huis sturen om alles te verslepen wat ik niet mag (van hem), nesteldrang...
Spannend Nuk! Hopelijk zet het door!! Sinds ik die slijmprop of deeltjes ervan verloren ben heb ik ook echt veel meer last van slijm.. En sinds gisteravond ook beetje constant buikpijn, met af en toe een felle steek erbij.. Zelfs zo dat ik er vannacht wakker van werd?! Nu echt beetje op en af buikpijn, en die steken trekken door naar achteren?? Pfff wil denk te graag haha.. Zit nu ook in het Zonnetje, lekker hoor!
Oké, zonder al te voorbarig te willen klinken: ik denk dat het bij mij een beetje is begonnen. Ik heb sinds een uurtje of 2 last van steeds terugkerende harde buiken met kramp. En ik verlies steeds scheutjes doorzichtig vocht (moet echt steeds inlegkruisjes verwisselen). Maar wat is dat vocht dan? Als het vruchtwater is, dan zouden m'n vliezen toch gebroken moeten zijn? Of kan dat ook gebeuren zonder dat je er iets van merkt? Het is allemaal nog niet heel pijnlijk en er is ook nog niet echt een regelmaat in te ontdekken, maar het is gebeurt vaak genoeg om het 'een begin' te noemen. (waah!)
Woehoe! Leuk voor je hee! Ben stiekem wel jaloers hoor Vruchtwater ruikt zoetig en volgens mij kun je het al best verliezen zonder dat je de 'scheur' gemerkt hebt. Heel veel succes in ieder geval mochten we je niet meer horen, hopelijk heb je morgen je meisje al in de armen!
En Nuk? Heeft het doorgezet? Ben erg benieuwd Verder nog iemand begintekens? Hier is de uitgerekende dag voorbij gegaan zonder beginsignalen helaas
Who spannend Nuk, hopelijk is je kleintje al geboren Hier nog steeds vage buikpijn, maar meer nog niet helaas.. De maan heeft niet geholpen in ieder geval
Hier ook nog niks hoor, jammer! Wel een mooie maan om te zien maar madam trok zich er niks van aan. Ik denk dat het wel een echt lente-kindje wordt, dat is ook leuk
En Nuk?? En de andere? Hier nog steeds geen baby, misschien dat ze het vandaag een mooie 1e lentedag vind?? Vage buikpijn is er nog steeds, maar verder niets..
Ik heb zo'n vermoeden dat Nuk inmiddels wel bevallen is Hier ook niks hoor! Soms heb ik wat krampjes, wat pijnlijke harde buiken en ga ik stiekem hopen. Maar dat trekt na 2 of max 3 keer weer weg en elke morgen word ik weer wakker met een ontspannen buik helaas Volgens mij ga ik echt zwaar overtijd lopen *zucht* @Amytje, was jij degene die wel al een gedeelte van de slijmprop was verloren?
@Caithlin, ja klopt afgelopen donderdag (gedeelte van) de slijmprop verloren en net als jij wat krampjes en steekjes elke dag maar verder niets.. Ben ook bang dat het nog wel ff gaat duren, kleine heeft het blijkbaar nog te goed binnen? *zucht* inderdaad!
Jullie ook nog niks dus? Ja Nuk heeft haar kleine vast al! Hoop dat alles goed is gegaan. Hier vannacht weer wakker met vage krampen en vandaag vrij veel harde buiken. De afspraak bij de vk was vervroegd en ben net geweest, de kleine meid ligt nu vast ingedaald dus er is in ieder geval íets gebeurd. Mn' moeder stond al op het punt om hierheen te komen maar die heb ik maar gerust gesteld haha. Over een week weer een afspraak, als ze er dan nog niet is gaan ze proberen te strippen.