Ik heb net bij de gynacoloog te horen gekregen dat zijn advies was geen 4de keer zwanger te raken, dit omdat er teveel risicos aan vast zitten omdat ik al drie ks gehad heb, Niet dat ik zozeer aan een vierde kindje zat te denken maar mijn vriend had er toch nog wel graag voor nog 1 willen gaan (2kids uit eerdere relatie). Gyna gaf aan dat litteken weefsel het bemoeilijkt en kans op complicaties groot zijn voor zowel zwangerschap en mij.. Nu ben ik toch benieuwd naar ervaringen van anderen die wil voor een vierde of meer kinderen zijn gegaan ondanks risico ks.
Ook ik heb dat advies gekregen na mijn 3e ks. Mijn baarmoederwand is erg dun en veel verklevingen door het littekenweefsel.(3e ks was al moeilijk) Ze raden het af en het zou veel complicaties kunnen geven en het kindje zou met week 36 of 37 gehaald moeten worden. Wij nemen mijn lichaam in acht en laten het erbij,ook al zou er nog een kindje zeer zeker welkom zijn. Het is natuurlijk altijd een advies,als je toch nog een zwangerschap zou willen dan zou ik me goed laten adviseren door de gyn,de voors en tegens en dan een beslissing maken. Ik heb bijv nu al maanden oud bloedverlies in de cyclus en dat stopt in de laatste week voor mijn menstruatie en moet binnenkort terug naar de gyn om dit te laten onderzoeken. Zij denkt,ook door middel van een eerdere echo, dat ik een soort nisje heb door het littenweefsel en daar wat menstruatiebloed in achter blijft en dan nog weken daarna eruit komt. Dit kan voor complicaties gaan zorgen zoals ontstekingen en daarom gaat dit onderzocht worden en gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik ga dus ook mijn eigen gezondheid niet op t spel zetten en hoe moeilijk het soms ook is,accepteren dat ons gezin zo "compleet" is Succes!
Hier ook 3 en hier wordt een 4e ook niet aangeraden. Ik luister daar volledig naar. Ik heb ook geen echte kinderwens meer, dus dat helpt natuurlijk, maar het zou voor mij ook niet opwegen tegen de risico's. Ik zie mijn man daar al staan met 4 kids en zonder vrouw, heel cru gezegd.