39 weken: zooo moe en dan moet de bevalling nog beginnen

Discussie in 'De bevalling' gestart door kirsty84, 17 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Vandaag ben ik 39+1 weken en ik ben zo moe! :(
    Ik vind zwanger zijn sowieso echt een rottijd om uit te zitten (hoe zielsgelukkig ik ook ben dat er een kindje op komst is!) . Eerste 20 weken misselijk geweest en vanaf week 18 steeds erger wordende bekken/rugklachten.
    Nu in mijn verlof viel het me tot deze week niet tegen. Ik kan vrijwel niks meer ivm klachten maar kwam de weken toch redelijk goed door.
    Aangezien mijn dochter (nu 3) met 41 weken kwam reken ik erop dat ik nog wel even moet wachten.
    Deze week is echt vreselijk. Ik slaap snachts steeds minder en voel me overdag een wrak. Nu is mijn dochter ook nog eens verkouden waardoor ze snachts veel hoest dus dat helpt ook niet mee.
    Verder doet mijn rug zo veel pijn dat ik bij het kleinste klusje (even wat fruit snijden bijvoorbeeld) al veel last heb.
    Kortom, ik zit er een beetje doorheen.. :(
    Ook ben ik bang dat ik straks helemaal uitgeput ben tegen de tijd dat ik de bevalling begint. Ik weet wel dat je dan zoveel adrenaline krijgt dat je dat dan niet merkt maar toch. Ik zou me heel graag wat minder moe willen voelen. De eerste dagen met de kleine zullen er immers ook wel inhakken...

Wie herkent dit?

2. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ik herken dit wel. Zelf ben ik nog maar 34 weken en 2 dagen, maar ik ben ook zoooo moe dat ik opzie tegen de bevalling. Dit is mijn derde, maar de vorige keren was ik niet zo moe. Nu heb ik wel bloedarmoede door ijzertekort, dus dat verklaart wel voor een groot deel de vermoeidheid. Maar door die allesomvattende vermoeidheid kan ik me deze keer ook niet voorstellen dat ik nog energie ga hebben voor een bevalling. We moeten er maar op vertrouwen dat we het toch wel aankunnen.
    Heb jij je HB nog laten checken?
    Je moet nu niet lang meer, trek je daaraan op, en het komt vast goed met de bevalling! Succes!

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Komt allemaal goed. Als t zover is heb je echt de energie er voor. Ik was ook super moe. Sliep al weken niet en een dreumes van 14 maanden.
    Okee, 2e bevalling duurde nog geen 1.5 uur maar je haalt echt ergens de kracht vandaan.
    Daarnaast inderdaad ijzer checken. Bij mij was die veel te laag. Met wat pillen voelde ik me al stukken beter. Succes!

Deel Deze Pagina