Navelstreng door laten knippen door partner bij keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1982Justme, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Hoi,

Vanuit een ander topic kwam het naar voren en nu vraag ik het me dus af. Is het normaal dat de partner de navelstreng doorknipt bij een keizersnede?
    Bij ons is het 2x niet gevraagd en dus niet gebeurd. Heb 1x spoed en 1x geplandekeizersnede gehad. Waren beiden geen gentle sectio's.
    Wat voor soort keizersnede had jij en mocht je partner de navelstreng wel doorknippen?

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee hier knipte de gyn hem door. Ze laten dan wel een langer stuk eraan. Mijn man mocht het laatste stukje afknippen. Heeft ermee te maken dat het veld rondom je buik steriel is. Je man staat niet steriel en dus kan hij op dat moment niet knippen.
    Dit was een gentle sectio, beetje aangepast omdat het in de nacht was.

Als het goed is krijg ik nu een geplande gentle sectio ( als uk niet eerder komt), en dan gaat het hetzelfde heb ik begrepen.

Typicalme en 1982Justme vinden dit leuk.
  3. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bij ons is het ook op deze manier gebeurt. Was een spoedkeizersnede.

1982Justme vindt dit leuk.
  4. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hier ook. Was ook een spoedkeizersnede

5. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Hihi, en waar heeft jullie man het laatste stuk eraf mogen knippen? In de ok?
    Ik heb op film staan dat ze mijn jkngsten gingen wegen (op de kraamafdeling dus niet meer op de ok) en dat de verpleegkundige toen zei 'ohh dit is ook wel wat overdreven' en een lange navelstreng vasthield. Maar zelfs die heeft mijn man er niet afgeknipt. Blijkbaar wist zij en wij ook niet dat dat de bedoeling was...

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze dochter werd meegenomen net buiten de ok door de kinderarts omdat ze wat vroeg was. Daar heeft ml de navelstreng door mogen knippen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier 2 spoed en 1 geplande en dat kon niet, maar ook niet naar gevraagd moet ik erbij zeggen. Nooit echt bij stil gestaan.

8. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Op de ok. Daar waar ze onze dochter direct na ‘het uit de buik halen’ schoonmaakte, testjes deden etc.

1982Justme en dreamcatcher vinden dit leuk.
  9. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hier hetzelfde

10. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier geen 'spoed' in de zin van een geplande keizersnede die vervroegd is omdat mijn vliezen eerder braken. Hier heeft de gyn de navelstreng doorgeknipt, en hem niet langer gelaten voor mijn vriend. Ik heb dus nu aangegeven mocht het weer een keizersnede worden dat ze de navelstreng langer laten zodat mijn vriend het nog symbolisch kan doorknippen

11. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik heb een gentle sectio gehad en de gyn heeft de navelstreng doorgeknipt, maar deze wel langer gelaten. Bij de kinderarts, ook aanwezig bij de operatie, mocht mijn man het laatste stukje doorknippen. De schaar en de navelklem hebben we bij ontslag mee naar huis gekregen. Op het ziekenhuis werd de navelklem na een aantal dagen verwijdert, voor de comfort van de baby. Een luier zit gewoon lekkerder als er geen stuk plastic tussen geklemd zit.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Hier ook dat de gyn langer stuk liet zitten en man het laatste stukje eraf mocht knippen. Was een spoedje zonder spoed ;) hadden tijd genoeg

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik wilde schrijven dat mijn vriend bij mijn spoedkeizersnede gewoon de navelstreng doorgeknipt heeft, maar ik denk nu dat hij er maar een stukje van af geknipt heeft. Al is onze dochter wel gelijk meegenomen om beademd te worden, maar dat zal vast niet compleet met placenta zijn geweest.

14. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde als bijna alle anderen. Gynaecoloog doorgeknipt en lang gelaten, man laatste stukje geknipt in de ruimte aan de OK vast waar baby gecontroleerd werd etc.

Deel Deze Pagina