Verstopte neus

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wwrr, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik heb sinds dag 1 van de zwangerschap last van een verstopte neus, vooral 's nachts is dat erg lastig. De eerste maanden sliep ik daardoor vrijwel niet en dat liep zo'n beetje uit op een depressie, waarna ik na overleg met huisarts en verloskundige heb besloten neusspray met xylometazoline te gebruiken. Ik gebruik het alleen voordat ik ga slapen een keer en dat werkt natuurlijk fantastisch. Inmiddels gebruik ik de kindervariant alleen 1x per nacht en dan in 1 neusgat, om toch maar zo weinig mogelijk rotzooi te gebruiken, maar ik heb het echt wel nodig. Af en toe probeer ik het zonder maar mijn neus zit zo dicht dat ik dan echt niet in slaap kom of elk halfuur weer wakker word, totdat ik het om een uur of 4 moet opgeven en maar opsta. Volgens de huisarts is het niet heel erg om op deze manier langer dan de normale periode (wat officieel als veilig wordt gezien tijdens de zwangerschap) dit spul te gebruiken, zeker in deze dosis, maar af en toe zit het me toch niet lekker. Zijn er meer dames met dit probleem? Uien naast mijn bed, zoutoplossing en andere middeltjes werken helemaal niet, er is ook geen sprake van verkoudheid of allergie, het is gewoon een zwangerschapskwaal, maar ik zou zo graag een oplossing hebben waar ik me niet schuldig over hoef te voelen...

2. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hier ook last van gehad, heel herkenbaar. Ik heb ook gewoon voor een langere periode neusdruppels gebruikt. Niet elke avond nodig, maar zeker een keer of 4,5 per week. Ik gebruikte bewust druppels ipv spray, omdat die beter te doseren waren voor mijn gevoel. Ik druppelde alleen voor het slapengaan hoogstens 1 of 2 druppeltjes in elk neusgat, soms ook maar in eentje. Dit was voldoende voor mij en zo heb ik de laatste 5 maanden goed kunnen slapen. Het is misschien niet ideaal, maar niets anders hielp en 5 maanden lang niet of nauwelijks slapen was ook geen optie...

Deel Deze Pagina