Ik plaats het ook even hier, had het in mijn "kletstopic" geplaatst, maar ben er nog niet zo gerust op. Zodra ik opsta blijft het een raar gevoel namelijk. Ben nu een uur verder maar wil nog steeds niet echt uit bed ofzo. Zou het kindje omgedraaid kunnen zijn ofzo?! Ik had net echt iets raars (vond het een beetje eng). Ik liep gewoon door de woonkamer toen ik ineens heel erge druk op mijn buik voelde. Net of er aan de onderkant een stofzuiger op werd gezet. Ik ben toen snel op de bank gaan liggen en toen zakte het af. Daarna liep ik naar boven om even op bed te gaan liggen en kreeg ik erg het gevoel dat ik voor grote boodschap moest. Lig nu een kwartiertje en het is weggezakt. Pixel ook alweer voelen bewegen, maar vind het toch raar hoor. Het deed geen pijn trouwens..... Kent iemand dit? Ik hoop dat iemand het herkent!
Ik heb geen idee, maar mijn vriendin vertelde dat ze een 'zware' doos had op een gegeven moment... Volgens haar verloskundige was dit normaal, misschien heeft het al met indalen te maken? Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden van anderen, want volgens mijn vriendin heeft bijna iedere zwangere dit haha!
ik voel ook altijd een zwaar gevoel / druk op mijn onderbuik..bij schaambot of de blaas ongeveer..tis bij mij net alsof de boel dan weer even een moment nodig heeft om weer te wennen aan het rechtop staan na een nacht te hebben gelegen.. geen pijn maar wel even ongemakkelijk..bedoel je dat?
Dankjulliewel voor de antwoord. Gewoon drukkend heb ik wel vaker gehad, daar is het nu gelukkig ook alweer in overgegaan. Maar dit voelde meer alsof iemand een beentje van het kindje pakte en er heel hard aan trok, overdreven gezegd of het er bijna uit zou vallen. Maar ik heb de verloskundige gebeld omdat het aan bleef houden, hij had wel een goede verklaring. Vandaag best druk geweest met opruimen enzo. Hij zei dat het voor je buik nu best zwaar wordt, omdat het kindje en de rest snel zwaarder wordt. Met 26,27 of 28 weken kan het kindje in je bekken zakken, maar nu nog niet. Omdat het zwaarder is, zeker als je iets hebt gedaan, wil het kindje eigenlijk in je bekken zakken maar dat kan dus niet en dat geeft het drukkende gevoel. Mocht het fout gaan dan heb je bloedverlies en pijn, dit komt vaak voor zegt hij. Misschien een wazig verhaal, maar hoop dat jullie het snappen. Ik voel nu nog wel wat druk maar het is zakkende, kindje is verder ook erg druk, dat lijkt me een goed teken. Vanavond lekker warm douchen en optijd naar bed....
Haha, is dat grappig?! . Ik heb een praktijk met twee mannen en een vrouw, maar het bevalt me prima! Tis een man die al 25 jaar in het vak zit die de praktijk is begonnen en hij is een heel rustgevende en ervaren verloskundige. Wat grappig is is dat veel mensen eroverheen lezen. Dan zeg ik "mijn verloskundige, hij zei...."en dan zeggen ze "wat zei ze nog meer?"... Er zijn niet veel mannen denk .
@Sallie: dan zitten (zaten - ik ben nu overgedragen naar het zkh) we vast bij dezelfde vk's... Ik zat bij de oudste bij de andere praktijk, maar kan iedereen "de mannen" aanraden!
Lindangel: kan bijna niet missen als je in dezelfde provincie woont, in of nabij de stad van de kaas . Maar ik ben ook erg tevreden hoor! Heb de vrouw nog niet gezien maar ook goede verhalen over gehoord. De andere praktijk vond ik te groot, deze sprak mij om een of andere rede meer aan! Ben benieuwd hoe jij je bevalling bij de mannen ervaart, zou je me dat over een tijd eens willen laten weten?
Ow, lees nu over de overdracht naar het ziekenhuis. Dan heeft de VK zeker ook niks meer met je bevalling te maken?!
Ja, dat zijn dezelfde! Vorige keer had ik een spoedkeizersnede, dankzij de dames van de andere praktijk. Daarom ben ik nu overgedragen aan het ziekenhuis. Dat moet dan verplicht. Die dames van de andere praktijk hadden stuk voor stuk niet opgemerkt dat zoonlief al wekenlang in stuit lag. Dus daar kwam ik pas in het ziekenhuis achter. Vandaar ook dat ik deze keer bij de mannen zit. Die komen na de bevalling trouwens wel langs voor de controle. En bij een eventuele derde kan ik de eerste 36 weken weer bij ze terecht. Toch fijner dan het ziekenhuis. Een van mijn beste vriendinnen heeft al haar kinderen gekregen met behulp van de mannen en ik hoor van haar altijd alleen maar goede verhalen. En ook van anderen hoor ik dat. Ik vond ze zelf ook lekker nuchter en ze geven wel vertrouwen ofzo. In andere praktijken (vooral die grote) zitten toch veel jonge meiden die zelf ook nogal paniekerig lijken.