Stand baarmoedermond

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Whoopie, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Hallo,

Ik heb misschien een wat vreemde vraag, maar na twee vroege miskramen maak ik mij wat zorgen. Bij mijn drie zwangerschappen tot nu toe (waarvan 1 heeft geresulteerd in dan gezond zoontje) voelde ik dat mijn baarmoeder zich sloot en dat de opening naar achteren kantelde. Nu voelt mijn baarmoedermond wel als het puntje van mijn neus. Deze ligt laag en is hard. Maar ik voel nog wel duidelijk een kleine opening. Kan dit bij een goede zwangerschap, of moet ik mij inderdaad zorgen maken?

Ik ben nu ongeveer 4 weken zwanger en had twee hartstikke positieve testen (gisteren en twee dagen terug). Mijn temperatuur was vanmorgen nog gewoon hoog.

Alvast bedankt voor je reactie!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Whoopie,

als je al een keer bevalen bent, voelt je baarmoedermond vaak anders aan als daarvoor. Het kan ook na een miskraam veranderen. Of gewoon door de tijd. Er is zo vroeg in de zwangerschap eigenlijk niets nuttigs over de baarmoedermond te zeggen door er alleen aan te voelen. Zelf even voelen is natuurlijk prima, als je maar weet dat het niets zegt en je vooral niet ongerust moet worden als het iets anders aanvoelt dan anders.
    Als het nuttige informatie op zou leveren, zouden wij ook wel een inwendig onderzoek doen in het begin.
    Dus lekker varen op je positieve tests en in afwachting van je eerste echo!

Groetjes BRigitte

3. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Bedankt voor je geruststellende reactie, Brigitte.
    Nog één vraag: is het ook niet raar dat mijn bmm zo ontzettend laag zit? Ik kan hem al voelen als ik alleen met het topje van mijn vinger naar binnen ga. Ik denk dat hij max. 1-2 cm diep zit.

Deel Deze Pagina