wat heb jij een rare VK! hier word je meteen door gestuurt naar het ziekenhuis als je mindervoelt! als je belt komen ze niet eens bellen meteen de GYN en je mag meteen vertrekken richting ziekenhuis.
Heeft ze wel naar het hartje geluisterd? Idd raar zeg. Toen ik het had met 38 weken op 1e paasdag, werd ik gelijk naar het ziekenhuis gestuurd voor een CTG.
Idd, ik voelde mn dochter toen nog weinig. Was 40 weken zwanger en vertelde dat het minder was geworden en ik moest al direct naar het zkh van de vk. Dag later was ze geboren...
Ik werd ook niet naar het zkh gestuurd toen ik mijn kindje anderhalve dag niet had gevoelt. De vk kwam zelfs niet eens langs.. Gelukkig was er ook niks aan de hand dus hopelijk bij jou ook niet.
hoi hoi ik kom net van bed af. maar poeh wat is het warm met die zon op de ramen. ze heeft wel naar het hartje geluisterd dat was allemaal prima. ik heb telefonisch contact met haar gehad en heb met haar afgesproken zodra ik weer het gevoel krijg dat het niet goed is dat ze meteen komt. inleiden is geen optie dat doen ze hier pas echt met 41 weken want alles gaat goed met het kindje ik moet het verhaal van bevallen loslaten van haar want dat kan de bevalling nog wel eens tegen houden
haha jha zo lees ik het ook. Dat het antwoord van je vlos zo achterlijk is. ind ik ook maar helaas handelen ze hier net zo. Erg frustrerend maar wat fijn dat je beeb het nog goed doet! En wie weet is je beeb zich wel aan het voorbereiden op de bevalling..Want dan worden ze toch altijd iets rustiger? Of heb ik dat alleen gehad..
TS, heb jij hier nou een gerust gevoel bij? Dat ze zo makkelijk reageert, met alle gevolgen van dien!
tja ik moet me er maar bij neerleggen.. hoogstens nog 2 weken dan ben ik er vanaf. volgende keer maar gewoon via het ziekenhuis onder controle want dit is ook niks. ik ga nu even bij me moeder een kopje thee drinken eventjes er uit...
Sorry, maar je moet je er maar bij neerleggen? HET IS JE KIND WAAR JE HET OVER HEBT! Sorry, misschien reageer ik wat heftig, maar ik ben mijn kind kwijt geraakt toen ik minder gevoel had! Ben benieuwd of je je er ook bij neer kan leggen als het niet goed gaat met je kind en de vk je niet door wil sturen.
Heb je nou ondertussen je kindje wel weer gevoeld toen je op bed lag? Als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor, en aangeven dat het je ongerust maakt. En (volgende keer)vrijwillig in het ziekenhuis onder controle zal niet lukken denk ik
Ik denk het Mijn zoontje was tot de bevalling aan toe, en zelfs tijdens de bevalling mega druk!! TS: Hoop dat je je kleine ondertussen alweer gevoeld hebt! En anders gewoon weer bellen hoor, beter 10x te veel bellen, dan 1x te weinig. Ze moeten maar gewoon komen als jij het niet vertrouwd!
Ik kan je ook alleen maar op je hart drukken dat als je geen leven blijft voelen dat je weer belt! Ik heb met 38 weken minder leven gevoeld meteen aan de ctg. Alles leek goed ik had tenslotte een perfecte zwangerschap. 'kindjes nemen rust voor de bevalling' werd er tegen me gezegd tot ik met 40+1 weeën kreeg. Toen was het te laat... Twijfel nooit aan jezelf of lichaam. En laat de vk maar doen waar ze voor geleerd heeft. Dit is veel te kostbaar om je er bij neer te leggen. Ik hoop dat je inmiddels alweer wat voelt! Succes! Ik hoop dat je inmiddels
Dit is precies de reden waarom ik de verloskundige niet vertrouw en onder controle loop bij het ziekenhuis (vrijwillig, geen medische indicatie, dus Lara1, dat kan wel!) Wat een belachelijke reactie van je verloskundige! TS, weet dat je altijd moet bellen als er wat is en dan eis je gewoon van haar dat je naar het ziekenhuis doorgestuurd wil worden voor een CTG, dat recht heb je! Ik werk zelf op de afdeling verloskunde en wij zeggen altijd; bellen als je het niet vertrouwd en dan mag iemand altijd langskomen. Moettie zegt het al, zij is haar voldragen kindje verloren met 40+1wkn dus het verhaal 'ze worden rustiger als je bijna gaat bevallen' ging voor haar niet op. Dat wil toch niemand meemaken? Echt altijd bellen en eisen waar jij en je kindje recht op hebben! Sorry dat ik zo heftig reageer, maar in het ziekenhuis moeten wij vaak de fouten van verloskundige rechtzetten en dat is zo frustrerend. Ik heb echt geen vertrouwen in het verloskundig systeem. Natuurlijk maken ze in het ziekenhuis ook fouten, dat is absoluut waar, maar het is toch erg dat door laksheid een kindje onnodig overlijdt? Hopelijk heb je je kindje ondetussen weer gevoeld en gaat het goed met jullie. Liefs, Caitlin
Ik heb pas jouw verhaal gelezen Rachje en vind het zo erg dat ook jullie je prachtige dochter zijn verloren. Fijn dat je nu weer zwanger bent van een knulletje, maar dit had toch niet mogen gebeuren... Precies om dit soort situaties te voorkomen zeg ik altijd; bellen!!! Liefs, Caitlin
Zo ik ben weer thuis. we zijn er even op uit geweest even bij me mama koffie/thee gedronken in de tuin heerlijk effe ontspannen we moesten meteen blijven eten dus dat scheelde ons ook weer. ik heb onder tussen ons kindje een aantal gevoelt. ik hoop zo dat het niet lang meer gaat duren.
Ik vind het ook een beetje raar dat ze je niet even ingestuurd heeft voor een ctg. Mijn vk's zijn daar heel resoluut in... als jij het als moeder niet vertrouwd, dan ga je meteen naar het umcg. Ook als je de groei bijv niet vertrouwt sturen ze je meteen heen voor een groeiecho.