hallo mensen ik heb een belangrijke vraag ik ben 9 weken zwanger en zit steeds met 1 vraag kan ik een uitkering vragen omdat ik zwanger ben want ik ben werkeloos en kan moeilijk werk vinden mijn vriend zegt steeds tegen mij misschien kun je een uitkering vragen maar heb ooit gehoort van iemand dat ik dat niet krijg als ik zwanger ben maar ja daar heb ik me twijfels over dus wou het graag van andere weten of dat kan please let me know........ -xx- erris
hangt er vanaf of je nu een uitkering krijgt. als je nu ww krijg heb je misschien ook recht op een zwangerschapsverlof uitkering. kun je navragen bij uwv. sommige gemeentes hebben hier ook een potje voor, je unt ook nog informeren bij jou gemeente
volgens mij heb je ook recht op een bepaald bedrag voor de babyuitzet. Ik zou het even goed gaan uitzoeken als ik jou was
Je kunt als je geen inkomen hebt, een uitkering krijgen. Wat voor soort uitkering hangt van je situatie af. Het UWV kan je er meer over vertellen. Je hebt geen recht op een uitkering omdat je nu zwanger bent. Ik was ook werkeloos en zwanger. Ik kreeg een WW uitkering èn had een sollicitatieplicht. Overigens heb ik met 4 a 5 maand zwangerschap en een niet te verbergen toeter een baan gevonden.
ik lees in een ander topic dat je bij je vriend in een studentenkamer woont wat eigenlijk niet mag, zonder vast adres krijg je geen uitkering, dus je zult eerst een vast adres moeten zien te vinden met urgentiepunten omdat je zwanger bent, dan pas kan je een uitkering aanvragen.
Ik lees nu mijn reactie terug en zie staan dat je geen recht hebt op een uitkering omdat je zwanger bent. Ik bedoel hiermee te zeggen dat je zwangerschap zelf geen recht geeft op een uitkering.
oke bedankt voor de reacties ik snap het nu wel zo'n beetje echt bedankt jullie hebben me goed geholpen Gr erris