hechtingen weg, nog een scheurtje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Eveline2007, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

6 weken geleden ben ik bevallen en had ik een 2e graads ruptuur die is gehecht. ik heb er de eerste 3 weken geen last van gehad, maar in de 4e week toen ik op de toilet zat en moest ontlasten had ik ineens een scherpe prik en kwam er wat bloed uit (net ongeveer een cm vanaf de anus, een stukje van een cm). (ik heb trouwens altijd netjes tegendruk gegeven met een washandje als ik ging zitten op de wc)
    nu was dat denk ik de hechting die los liet, want aan de buitenkant zaten ze er nog in.
    toen ik bij de verloskundige kwam met de 6-weken controle, zei ze dat het van binnen mooi dicht zat, alleen aan de buitenkant was dat kleine stukje dus nog open. schijnt vanzelf dicht te groeien en alles was goed.

maar ik maak me toch een klein beetje zorgen.
    ik probeer altijd zo snel mogelijk te plassen, dat ik binnen 30 seconden weer opsta, want als ik langer blijf zitten en als ik moet poepen, dan komt er weer bloed uit.
    het zijn maar een paar druppels (een veeg en wat spettertjes in de pot) maar ik zou toch graag willen weten wanneer dit dan gaat dichtgroeien.

mijn man en ik willen graag weer proberen of gemeenschap goed gaat, maar we willen wachten totdat de snee dicht is.

hoe lang duurt het voordat hij uiteindelijk dicht groeit?
    zijn er geen kans op infecties als hij zo lang blijft bloeden?
    of blijft hij telkens openspringen als ik te lang blijf zitten?

ik hoor het graag.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

vervelend dat het nog niet dicht is.
    Kans op infectie is erg klein. Maar blijkbaar wil het niet dichtgaan omdat er steeds spanning op staat. Of dit alsnog vanzelf gaat sluiten weet ik niet. Misschien moet je toch nog een keer laten kijken door je verloskundige of huisarts. Je mag best gemeenschap hebben overigens.

Mirjam

Deel Deze Pagina