39 weken zwanger en ''Ver'' Op BeZoeK?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Roosje08, Sep 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

Sep 23, 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi damens,

Ik heb een kleine vraagje. Volgende week dinsdag hebben wij suikerfeest. Die dag ben ik 39 weken zwanger.

Ik wil heel graag die dag bij mij ouders zijn.. maarr is het wel verstandig om met de auto (1.5 uur reizen) daar heen te gaan. ( Den haag-Arnhem) Wat als bij mij ouders mijn vliezen breken of in een keer weeenstorm.. Redt ik het wel om terug naar den haag te komen.. ufff en wil zo graag bij hun zijn :(

Of toch maar thuis blijven? Ik weet het niet meer :( :(

Graag advies damens, wat hadden jullie gedaan?

Gr.

Hilal

2. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Gewoon lekker gaan!
    Als je zou gaan bevallen is dat meestal toch niet in 1.5 uur gepiept. Reken op een gemiddelde van 1 uur per cm, dus 10 uur waarvan je de begintijd dus rustig kunt gebruiken om terug te rijden. Zelf rijden zou ik met 39 weken niet doen, maar dat is ook heel persoonlijk.

En het gaat wel supersnel dan ga je daar naar het ziekenhuis, dat komt dan ook wel goed.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik zou doen waar jij je het beste bij voelt. Kun je nog wel 1,5 uur achter elkaar zitten. of misschien een paar keer stoppen, waarschijnlijk zul je toch wel moeten plassen. ;)

Als je vliezen daar breken, of als je weeen beginnen kun je prima terug naar huis, alleen als er verder geen medische bijzonderheden zijn. sommige meiden moeten direct gaan liggen als de vliezen breken ivm placenta.

Ikzelf zou het niet gedaan hebben omdat ik perse in het ziekenhuis hie wilde bevallen. maar als je zo graag bij je ouders wilt zijn, dan zou ik gaan. In het ergste geval beval je daar en niet thuis of in je eigen ziekenhuis.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

meid mocht het echt snel gaan ga je toch naar het rijnstate? neem eventueel de spullen mee (vluchtkoffer en de maxicosi) dan speel je op safe en vergeet niet de papieren mee te nemen van de vk

5. Roosje08

Roosje08 Actief lid

Sep 23, 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Autorijden laat ik over aan mijn man.. Achter het stuur binnen den haag lukt mij niet egt.. laat staan 1.5 uur :D

''Gelukkig'' geen medische bijzonderheden..

Oja dat kan ook '' naar rijnstate'' :D :D
    Heb ik even niet aangedacht :p :p

Maarrr misschien heb ik voor die dag mijn kleine meid in mijn armen :rolleyes: :rolleyes:

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    het is alleen zo waar je beval moet je de kleine aangeven is tegen mij door gemeentehuis en zo verteld
    dus ik woon zelf in hengelo maar beval ik in ede moet ik het kindje in ede aangeven.
    en dat is denk ik niet iets wat je wilt

maar gewoon doen wat jij denk goed te doen ik zelf zou niet gaan

7. meinouw

meinouw Actief lid

Sep 16, 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik denk idd dat je het gewoon op die dag zelf moet beslissen hoe je je voelt. En ook maatregelen nemen zoals de dames hierboven al hebben gezegd. Dan kan er niet zo veel mis gaan toch?
    En misschien duurt het daarna nog wel een week, zou dan toch jammer zijn als je dan niet naar het feest bent geweest?!?

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou volgens mij niet want ik moet naar arnhem om te bevallen maar ik mag gewoon in deze gemeente de kleine aangeven.alleen de geboorte plaats is arnhem je kan een kind niet aan geven als het niet in die gemeente woonachtig is

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik zou het persoonlijk niet doen, maar onze eerste werd dat ook geboren met 38.3 weken en was er binnen 1.45 uur met een stortbevalling.....

het loopt natuurlijk vaker anders en het duurt vaker langer, maar na dit een keer te hebben meegemaakt zie je mij na 37 weken echt niet meer ver van huis gaan ;)

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    toch is dat zo door meerdere hier gezegt
    raar dan

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja dat is idd raar want de kleine moet toch echt aangegeven worden in de gemeente waar het gaat wonen wat raar.

12. valentijn14

valentijn14 Actief lid

Jul 8, 2008
    280
    0
    0
    ik zou thuis blijven of lekker gewoon opbezoek gaan in de buurt van je woonplaats.
    maarja zo denk ik erover, aangezien dit onze 3e kindje is en waarvan wij bij onze 1e niet zo een makkelijke bevalling hebben gehad. hij 3 wken in de couveuse moest blijven. zou ik lekker in de buurt blijven...
    mocht het mij overkomen

13. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    is niet waar, je moet het kindje aangeven waar het geboren is, onze zoon is in het ziekenhuis in helmond geboren moest DAAR aangegeven worden en zal ook de rest van zijn leven in documenten staan ipv Gemert.

Ik zou het gewoon doen als je er zin in hebt natuurlijk , neem voor de zekerheid je tasje mee met alles erin en een maxi cosi dan is als het echt nood nog geen probleem... en inderdaad meestal gaat het zo snel niet...

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,462
    113
    Dat is idd niet waar, want ik ben bevallen in Groningen, maar daar wonen wij niet en moesten toch ons zoontje daar aangeven. Je moet juist je kind aangeven in de plek waar je bent bevallen.

15. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Ik denk inderdaad, dat jezelf die dag kan beslissen of je wel of niet gaat...

Bij me eerste is het ook zo ongeveer gegaan. Was op bezoek bij familie. Ong 1.5 uur rijden. Die avond voelde me ik opeens niet lekker rond 23.00 uur, terwijl ik me s'ochtends kiplekker voelde. Me man was ff weg, en ik heb hem gebeld en gezegd dat ie moest komen, ik wilde naar huis, omdat ik me niet lekker voelde...

Eenmaal thuis...na half uurtje pijnlijke krampen.. Dacht ff douchen...Weer in bed...Weer krampen.....Weer douchen. Mijn man zei opeens ik ga de VK bellen, want ik heb je krampen in de gaten gehouden en ze komen echt om de 5 min... Ik zei nee dat kan niet... Ik heb geen weeen, dat zijn alleen krampen...Hij zei oke, als jij het zegt, jij voelt het...Na 10 min weer krampen...Hij vroeg me zal ik voor de zekerheid bellen...Oke.

De VK was er binnen 10 min. En wat denk je.. Ik had al 6 cm onlsuiting.....

Dus het kan wel snel gaan... Maar ik denk dat je het zelf kan bepalen...In 2 uren 6 cm onsluiting....

Liefs Jeanney...

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Gewoon gaan hoor, hoe groot is de kans dat de bevalling begint? En als het begint lig je niet meteen als een gek te puffen hoor. En ik neem aan dat ze daar ook een ziekenhuis hebben? Geniet van het suikerfeest!

17. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Ik zou het niet doen. Zelf ben ik vorige keer met bijna 38 weken nog even op een middag op en neer naar Groningen gegaan (2x2,5 uur in de auto). Het laatste uur van Amersfoort naar huis harde buiken gehad en me rot gevoeld.
    Bovendien werd mijn baby een paar dagen daarna geboren, dus 2 weken voor D-Day. Dit ging om een noodgeval (ernstig zieke oma), maar ik zou het bij de tweede toch niet meer doen, denk ik.
    Kunnen je ouders niet bij jullie komen?

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    onzin, luca is ook aangegeven in Lelystad en we wonen in gemeente dronten.

je moet een kind aangeven daar waar hij geboren is.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

zo word het hier door alle2 de gemeentes gezecht mischien dat het dat per regio anders is

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dan zou ik het nog maar een keer goed nakijken, want als ik google vind ik overal dit:

Share This Page