Tweede zwangerschap anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Ik ben nog maar een heel klein beetje zwanger, nog geen zes weken, maar behalve dat ik veel moe ben merk ik weinig. Terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap rond deze tijd echt heel misselijk was. Natuurlijk niet erg als dat dit keer niet gebeurd;) maar wordt er wel wat onzeker van! Moet nog 3 weken wachten op de eerste echo dus weet voorlopig nog niet of het wel goed is allemaal.

Iemand die ook zo'n verschil had tussen de zwangerschappen en bij wie alles gelukkig goed gekomen is?

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ja hoor, dat zegt niks. Bij de eerste nergens last van gehad, de 2e keer van 5 tot 12 weken kotsmisselijk geweest en nu een beetje met vlagen.
    Oja en het zijn trouwens alle 2 jongens, dus dat zegt ook niks, hihihi.

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Of alles goed komt is nog maar de vraag. Ben net over de helft. :)

Maar kan al wel wat zeggen. Mijn eerste zwangerschap was ik gesloopt. Erg moe. Slapen, werken, slapen, eten, slapen, werken etc. Meer deed ik niet in de eerste paar weken. Ik had een afkeer van de geur van vers brood en had geen eetlust. Enorme behoefte aan chocolade. Volgens mij wel 20 kilo aangekomen. o_O Uk voelde ik tegen de 20 weken bewegen. Het was toen, en is nog steeds, een kalm jochie. Bekkeninstabiliteit vanaf 20 weken. Met 30 weken uit de running...

Nu mijn tweede zwangerschap. Wel moe geweest maar dat is bij hazenslaapjes gebleven. Weinig eetlust, en al het aziatische voedsel mocht niet bij mij in de buurt komen. In het begin had ik cravings voor vlees. Ben ooit 40 km omgereden voor kipkluifjes. Nu in het 2e trimester gaat d'r in eens bijna een emmer tomaatjes per dag door, met rauwe komkommer, rauwe wortelen en zelfs rauwe bloemkool als het voorgaande op is. Nog maar nauwelijks aangekomen (heb wel een buikje). Uk voelde ik vanaf 15 weken. Mijn lief voelde hem met 16,5 weken ook al. Het is een erg druk, beweeglijk ukje dat zich meerdere keren per dag duidelijk laat voelen. Bekkeninstabiliteit is hier nu al vanaf 12 weken. Met 15,5 week uit de running, helaas. Ohja, en kan geen koffie meer verdragen. Uk ook niet. Wordt ie NOG drukker van. :p

Ik weet niet of het heel anders is, nu ik het hier zo typ. Ik ervaar het wel heel anders. Ik heb alles al eens meegemaakt. Het 'magische' is er wat van af en ben een stuk nuchterder.

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Eerste: misselijk en paar keer overgeven tot week 16. Kon niet tegen etenslucht en zelf koken ging niet. Daarna weinig klachten, tegen het eind log en bekkenklachten. Omvang 115 cm bij 38 weken. Kindje was druk in de buik. Heerlijk naief in de zwangerschap, echt onbezorgd genieten.

Tweede: misselijk en paar keer overgeven tot week 16. Bloedverlies en heel veel slijm. Weinig last van kookluchtjes etc .En vervolgens ongeveer alle kwalen die er maar zijn: heel veel maagzuur, kramp in benen vanaf week 10 al bekkenklachten, die nu echt wel fors zijn (fysio). Heeeeel druk kind, dat zich constant naar buiten drukt. Geeft veel ongemak.
    Ik ervaar deze zwangerschap als veel zwaarder. Was bij 28 weken al de omvang van de eerste op het eind. Veel spanning of het allemaal wel goed zou gaan, veel controles gehad.

Aan de andere kant ben ik heel blij dat ik nog een keer zwanger ben en geniet ik echt van de liefdevolle manier waarmee de oudste ermee omgaat. Dat maakt deze zwangerschap juist weer heel bijzonder.
    Ik herken het beeld dat anderen soms hebben van een tweede zwangerschap, dat dat een beetje ongemerkt voorbij lijkt te gaan, wat dat betreft helemaal niet. Kind en buik zijn ook zo enorm aanwezig dat het niet te negeren valt, hihi.

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik heb 3 verschillende zwangerschappen gehad, dus wil echt niet zeggen hoor over het verloop ervan ;)

En nog gefeliciteerd natuurlijk!!

6. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Zegt helemaal niets hoor dus geen zorgen maken dit is mijn 4de zwangerschap en voor de 4 de keer helemaal anders. Succes en geniet ervan.

Deel Deze Pagina