Ik had een vraag over geplande keizersnede, namelijk: Hoe groot is de snede die ze maken bij een geplande keizersnede? En hoe groot is het litteken ongeveer daarvan? Ben even benieuwd naar jullie ervaringen daarmee.
Ik denk zo'n 15 cm, nooit opgemeten. Overigens hier geen geplande, maar spoed. De tweede keer is het litteken iets langer geworden. Overigens zie je het helemaal niet hoor, zit echt heel laag, in de haargrens en valt niet op.
Daar is nog niets van te zeggen, meestal bepalen ze dit op de ok. Mijn litteken schijnt groter te zijn dan normaal volgens de gyna en de kraamhulp. Mijn meisje lag dwars. Litteken is 13 cm... Volgens mij is het gemiddeld 10 cm.
Heb 3 mnd geleden een geplande ks gehad en heb t litteken even voor je opgemeten, is 15 cm. Weet niet of dat standaard is... Is wel netjes genezen, nog een klein beetje rood, maar je ziet er niet zo heel veel van.
Thanks voor jullie reacties. Ikzelf heb geen keizersnede op de planning staat, maar een vriendin van me wel. Ze dacht zelf dat het bij een geplande keizersnede heel klein was. 8 tot 10 cm ofzoiets. 15 is ook niet veel. Soms zie je echt van die hele grote snedes.
Hoe je litteken eruit ziet ligt er volgens mij meer aan of ie mooi geneest dan aan hoe lang hij precies is. bij sommigen zie je een dun huidkleurig streepje, bij mij ligt het er vrij dik op en is het ook rood gebleven. Ik heb er niet echt moeite mee maar mooi vind ik hem zeker niet. Hij valt ook niet in de haarlijn, tenminste ik laat daar geen haar staan.
ik had een snee van 17 cm maar daar moest ook een joekel kind door was trouwens een spoedje. De snee krimpt nog weer door de loop van tijd. later een snee van ongeveer 14 cm geloof ik. ben benieuwd wat ie volgende week wordt hihi