Hallo meiden, Ik heb de laatste 2 weken enorm veel last van mijn bekken. Hiervoor merkte ik natuurlijk ook wel dat het allemaal wat weker/pijnlijker werd daaronder, maar van BI is/was geen sprake. Ik had overdag weinig tot geen last, en liggen en slapen ging gewoon normaal. Nu echter, ga ik door de grond van de pijn. 's Nachts word ik wakker omdat het ontzettend pijn doet bij mijn bekken en schaambot. Kan niet meer omdraaien, liggen en o wee als ik op probeer te staan. Laat staan één stap verzetten... Het lijkt wel alsof er dan iets 'blokkeert' en gewoon niet verder kan en door mijn been zak. Ik had dit zo laat in de zwangerschap niet meer verwacht, en het is nu te laat voor eventuele fysio. Wie heeft er BI en heeft een aantal tips voor mij om hier (beter) mee om te kunnen gaan? Liefs Minya
Hey meid, Balen dat je zolaat toch nog BI hebt gekregen. Ik lig thuis plat vanaf 17weken en ga wel nog elke week naar de kiné. Het enige wat ik je kan aanraden om te doen is proberen je bekken wat te 'lossen' (zo heet mijn kinesiste het). Zoiezo enkel nog rechtstaan door éérst op je zij te rollen en dan terwijl je je benen uit het bed doet mee recht komen. Wanneer je dan rechtstaat eventjes blijven staan met de benen lichtjes gesprijd en met je bekken heen en weer wiegen gedurende 20sec ongeveer.Daarna gaat het stappen bij mij altijd wat vlotter en minder pijnlijk. Ook voor de bevalling zelf zijn er wel enkele houdingen die aangenamer zullen zijn maar dat zal de verloskundige vast ook wel weten op die moment. Zoiezo moeten je bekken op 1punt blijven. Dus wanneer je je knieen optrekt, moet je zorgen dat ze bijden even hoog zijn gehoffen, dit is tegen de pijn en ook zo kan je blijvende schade verkomen. Hoop dat je er wat aan hebt. liefs
Is het niet gewoon je kindje die dieper is gaan liggen in je bekken? Ik hoorde er iemand op zwangerschapsgym laatst over. Die had ook het gevoel alsof er iets blokkeerde en zij had ook dat het net leek of er een spier klem zat van dr been. xxx sas
Ik heb het sinds een paar dagen ook ( ben ruim 38 weken zwanger.) Vooral in bed, en als ik veel heb gelopen. Oei...het voelt echt als botpijn. Mijn VK zegt dat het inderdaad komt doordat het kindje laag ligt en je verweekte bekken zich in allerlei bochten kan wringen. Ik kreeg een paar tips: - Als je staat, altijd zorgen dat je knieën recht onder je bekken staan, dus niet leunen op 1 been. Je bekken moet zo veel mogelijk in een rechte positie blijven. ( Anders komt er spanning op de banden die de boel verbinden, en dat voel je dus!) - In bed op je zij liggen met een plat kussentje onder je buik en een kussentje tussen knieën en enkels. Evt. een kruikje tegen je stuit. Helpt bij mij heel goed, de pijn verdwijnt als sneeuw voor de zon, het is alleen lastig als je om wilt draaien, je moet heel de boel meenemen. Hihi. - Zorgen dat je je bekken met staan/lopen en zitten lichtjes naar achteren kantelt. ( Zodat je dus een heeel klein beetje een bolle rug maakt...) Dan ontzie je je lage rug en bekken. - En inderdaad, als je uit bed stapt of uit de auto b.v. nooit je benen wijd uit elkaar doen, maar knieën bij tegen elkaar, draaien en dan opstaan. Nou, lang verhaal. ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes met de laatste loodjes. Ik had vorige week nog zo iets van: Nou, dit hou ik nog wel een maandje vol, hoor. Maar nu begin ik toch wel een beetje terug te krabbelen, met al die lastige kwaaltjes, haha. Groetjes!
Bedankt voor de tips meiden! Hier kan ik wel wat mee Vanmiddag weer controle gehad bij de GYN en de baby is inderdaad wat meer ingedaald sinds 1,5 week. Het ligt (nog) niet vast in het bekken, maar de GYN zei ook dat mijn klachten hier inderdaad goed weg van kunnen komen. Pfff, maar snel bevallen!!! Ik riep voor 2 weken terug ook nog: 'zo kan ik nog wel 10 weken langer zwanger zijn!' maar hier kom ik ook écht op terug! Heb het ineens helemaal gehad en alles doet me pijn. Blegh...