39W echo... gyna heeft me echt pijn gedaan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LeennKen, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Goh echt waar ;)

Daar gaat het toch niet om, ik geef alleen dat als een inwendig onderzoek pijn heeft gedaan het nog niet hoeft te beteken dat er gestript is.

2. Spannend LeenKen! :D

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    heb ook zelfde onderzoek gehad dan met 41 wkn was meer om te kijken of je bv ingeleid mag en kan worden

doordat ze tijdens dat onderzoek gaan kijken of je al iets ontsluiting heb .. zo niet dan maken ze een begin dus 1cm

bij mij zouden ze alleen kijken maar doordat alles potdicht zat hebben ze het toch losgemaakt door het gewroet en had ik volle 1cm en erna prop verloren dus onbewust kunnen artsen dat wel doen dus.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe so overdrijven? Gyn gaat buiten z'n boekje, vanuit z'n machtspositie. Is te vergelijken met een tandarts die tijdens gaatje vullen zonder iets te zeggen maar meteen een kies trekt.

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hoeft echt geen strippen zijn geweest hoor!! Hier een dag voor de bevalling slijmprop verloren en de vk kwam even kijken. Toen heeft ze ook even gevoeld hoeveel cm ontsluiting ik evt al had. Nou mén, ik vloog tegen het plafond van de pijn! En ze heeft me toen echt niet gestript! Dit schijnt wel vaker extreem gevoelig te zijn als je bmm nog niet verstreken is. Bij mij zat er nog een 'tuitje' op en lag het nog naar achteren.

Dus lijkt mij wijsheid om de gyn eerst eens te vragen wat hij nu echt heeft gedaan voordat we allemaal conclusies gaan trekken en ts te adviseren aangifte te doen :$

6. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Nou...ik weet wel dat er bij mij ook gekeken (naja gevoeld dan he...lol) is met 39 weken, alles potdicht, niet te strippen etc. Maar...mannn dat deed echt zeer, te vergelijken met het strippen wat door de verloskundige in het ziekenhuis is gedaan.

Dat ze gestript is...dat is een aanname en geen feit, want inwendig onderzoek kan gewoon pijnlijk zijn.

7. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    #67 LeennKen, 24 jul 2013
    Laatst bewerkt: 24 jul 2013
    wel ik ben dus net terug van het ziekenhuis :) net voor ik vertrok ging het van kwaad naar erger. Harde pijn in bovenbuik en overgeven.. maar echt overgeven!!!

Ik had teveel eiwit in mijn urine dus direct bloed afgenomen voor te kijken of het een zwangerschapsvergiftiging was.. ik had ook nog is stekende hoofdpijn gekregen. Bloed was nog oke.. maar bloeddruk veel te hoog. Veel zitten twijfelen, gesprek gehad met gyna, ze heeft me naar huis laten gaan. Zodra ik terug stekende hoofdpijn krijg, vlekken zie of buikpijn moet ik direct binnen. Heb ook zelf een testertje gehad voor mijn urine morgen. Kleurt het staafje groen dan moet ik binnen.. Men vriend kei kwaad, maar hij heeft gelijk, dat ze me dan ook daar houden!

& what do you know: ik zit nog maar net in de zetel en krijg al terug hoofdpijn en ik verlies weer een beetje bloed.

Meisjes ik heb nooit gezegd dat ik gestript ben eh, het was een vraag :) Omdat normaal als ze mij onderzoeken het geen pijn doet (en ik moet al eventjes om de 2 weken op onderzoek en dan checken ze altijd op opening)

En nog iets ja ik ga vaak na het ziekenhuis.. maar als gij een verhoogd risico had op ne klonter in u hersenen/longen en al een zus verloren hebt aan een zwangerschapsvergiftiging wa zoude gij doen? :)

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik was niet naar huis gegaan...

Ik werd opgenomen met een onderdruk van 95 en mijn vk in het zh twijfelde ook of ik niet gewoon naar huis kon.
    Gelukkig was de dienstdoende arts wel alert en dat was maar goed ook want binnen een paar uur ging ik van amper klachten naar doodziek.

Ik heb toen ik thuis met bedrust lag ook meerdere malen voor "niets" gebeld.. het gaat om je kindje, jouw lijf.. better safe..

Bij ook maar iets waar je je niet fijn bij voelt bellen! Vertrouw op je intuitie, wacht niet te lang. Fien is met 38+3 gehaald je bent al zo ver gekomen! Het herstel na PE was echt geen lolletje ... als je dat kunt voorkomen..

Ik blijf hier checken en hoop dat je kindje snel bij je mag zijn!

9. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dank u! Wilde dat dus ook zelf zeggen.. en een 'inwendig onderzoek' bij 29 weken blijft toch echt anders dan bij deze termijn..... ;):p

10. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Meid, ik was terug gegaan hoor... denk echt aan jezelf en je kindje...

11. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Hey,

Ik heb dus die test gedaan die ze me hebben meegegeven... 2 x zelfs..
    Deze nacht rond half 4.. toen kleurde het ding geel: OKE
    Deze morgen rond 8 uur.. toen kleurde het ding.. geel groen.. geen limoengroen.. maar het was ook geen geel meer :s :s :s Das toch ook iets dat ze u zoiets thuis laten doen eh..

Ik vervlies nog altijd zo een beetje bruinig/ rozig slijm.. is dit dan nog steeds door het onderzoek volgens jullie?!

Heb hoofdpijn.. maar nu weet ik ook niet of dit komt door te slapen in die hitte... pijn in bovenbuik is weg maar net zoals maandag heb ik er weer in mijn onderbuik :s zeurderige menstruatiepijn.. net alsof wel ja.. de pijn die je krijgt smorgens als savonds u regels beginnen

12. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    En aja: mijn bloeddruk was 14-9..

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik had amper klachten.. ik plaste alleen een stuk minder, geen hoofdpijn, geen buikpijn, geen sterretjes, maar wel nier- en leverfalen.. iedereen was in paniek om me heen aan het rennen terwijl ik daar gewoon lag, echt heel onrealistisch..

moet je vandaag nog bellen?

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    die van mij toen 145-95.. een halve dag later 160-120...

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik zou zeggen: bellen. Laat ze in het ziekenhuis nog maar eens goed kijken. Beter een keer te veel gekeken dan dat je straks ineens doodziek bent en je kindje in de problemen komt.

16. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    wow 16-12...

ik moest bellen als mijn staafje groen zag.. >< over 5min zit mijn gyna..zal dan is bellen :s

17. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Vind het schandalig dat ze je met zo,n bloeddruk en klachtten naar huis sturen met de zin van als....en hier heb je een eigen pis staafje controleer zelf maar..........

Je bent 39 weken ze hadden je er moeten houden geef je vriend groot gelijk

Mijn vriend nam me echt niet mee naar huis hoor!!!

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou dat vind ik ook! Je hebt al een fikse medische indicatie, het rommelt al flink en dan ook nog eens met deze hitte!

19. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Gewoon binnen gaan en u niet meer laten wegsturen. Als er iets gebeurt moeten ze direct kunnen ingrijpen. Veel succes en hoop dat jullie prinsesje vlug de wereld mag zien. O, en ik denk als je aangeeft dat het allemaal te zwaar wordt, dat de gyne je wel in gang kan zetten, maar u niet laten afwimpelen. Succes!

20. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    wel ik heb net dus gebeld. Kreeg vroedvrouw aan de lijn.

elk uur zelf bloeddruk meten te hoog = binnenkomen
    net voor ik straks eet opnieuw checken op eiwit = ziet het geel/groen (net zoals nu) = binnenkomen
    blijft de hoofdpijn (kan nu idd komen door te slapen) = binnenkomen
    bloedverlies moest ik echt niet mee inzitten...
    pijn in onderbuik = kan teken zijn van beginnende arbeid net zoals maandag.. kan ook niet.. gaat dit naar de bovenbuik = binnenkomen...

Momenteel is mijn bloeddruk 13.5-8 dus oke..

Deel Deze Pagina