waar breng ik de oudste onder als ik moet bevallen?

Discussion in 'De bevalling' started by mamalucas, Feb 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamalucas

mamalucas Lid

Feb 13, 2009
    6
    0
    0
    Het is voor mij nog lang niet aan de orde, maar ik denk er wel al eens over na. Ik ben in september uitgerekend. Maar hoe ga ik dat organisatorisch oplossen met met zoontje als ik ga bevallen? Ik moet wegens medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en mijn zoontje was er binnen 3 uur. Kans is dus aanwezig dat deze bevalling ook snel gaat. Ouders wonen op 20 minuten rijden, maar ik zie het niet zitten om hen midden in de nacht te gaan bellen als ik hals over kop naar het ziekenhuis moet.
    Hoe hebben anderen dit aangepakt?

2. Juniper

Juniper Actief lid

Aug 23, 2007
    372
    0
    0
    Ik ben nog niet zwanger van mijn tweede hoor, maar hij/zij zit wel al in de "planning"... als het zover is, bellen wij toch gewoon mijn mams uit bed. Die woont ook op twintig minuten rijden, maar wat moet je anders? Kunt je kindje moeilijk meenemen naar het ziekenhuis...

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik zou toch ook voor je ouders gaan hoor. tenzij je een vriendin hebt die goed met je kindje omgaat en dichtbij woont. maar Opa en Oma is dan toch het bekendst. Je kindje voelt nl dat er iets aan de hand is. dus wel erg fijn als opa en oma er dan zijn

4. iekieb0e

iekieb0e Lid

Jul 1, 2008
    28
    0
    0
    mijn vriend heeft 2 dochters van 11 en 9 en die zijn deze week bij mij omdat ze vakantie hebben..mocht ik deze week gaan beginnen laat ik hun op bed liggen en maak de oudste wakker om te zeggen dat we naar het ziekenhuis gaan en dat ze als ze wakker worden na de buurvrouw kunnen..nu zijn de meiden natuurlijk al wat ouder en die kan ik alleen laten voor een paar uurtjes..en het scheelt dat wij een hele goede band met de buren hebben..de buurman haalt ook mijn vriend op van zn werk mocht het beginnen (hij is vrachtwagenchauffeur)..dit hebben we wel al ruim van te voren afgesproken want het is idd fijn om te weten dat er altijd opvang voor je kids is!

5. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Je kan ook opa en oma bellen met de vraag of ze naar jullie kunnen komen voor de kinderen te komen halen.
    Tot dat ze er zijn schakel je de buren of iemand anders uit de straat in zodat zij de tijd kunnen overbruggen.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier bellen we of mijn ouders of mijn schoonouders, die komen of naar ons toe, of wij brengen de kleintjes die kant op.

Wij hebben besloten dat gewoon te doen, wanneer de weeen regelmatig komen, dan hebben we nog best wat tijd.

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn ouders wonen ook een kwartier bij mij vandaan. Ik heb afgesproken dat ik ze bel, als ik mijn zoontje kwijt wil. Als het midden in de nacht is, en alles gaat rustig en goed, laat ik hem misschien gewoon wel slapen. Anders kan ik ze 24/7 bereiken en dan komen ze hem ophalen of ze kruipen in ons bed als wij naar het ziekenhuis gaan.
    Mijn moeder laat speciaal haar mobiele telefoon naast het bed liggen, vanaf dit weekend, zodat ze altijd bereikbaar is voor mij.

8. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Mijn ouders wonen op ruim een uur rijden bij ons vandaan. Mijn moeder gaat mee naar het ziekenhuis, mijn vader past op de kinderen hebben we afgesproken. Ze moeten wel de A2 afrijden, dus hopen dat ik begin buiten de spits :( .

Ze lopen nu al constant met hun mobieltjes op zak, aangezien ik de vorige keer met 31 weken begon en je weet maar nooit he?

Mijn man werkt op 2 uur rijden van huis, dus het wordt allemaal nog spannend of het allemaal gaat lukken...

Ach...de meeste bevallingen beginnen toch 's avonds of 's nachts...

Share This Page