Wanneer hebben jullie je aangemeld bij een verloskundige? En wanneer was dan je eerste afspraak? Wat ik me ook afvraag.. Ik las hier en daar dat je op de weegschaal moet. Moet dat echt altijd? Daar zit ik niet zo op te wachten namelijk.. Heb 't op de site bij de verloskundigen in mijn stad ook niet gezien.
Ik had de vk gebeld toen ik een zwangerschapstest had die positief was. (Naja in mijn geval eerst de gyn. nu loop ik wel weer bij de vk) Als je er echt bezwaar tegen hebt hoef je volgens mij niet op de weegschaal. Gewoon open kaart spelen.
Aangemeld: in de 6e week ergens. Afspraak in de 9e week Wegen: dit is mijn 3e zwangerschap maar ik ben nog nooit gewogen
ik heb me meteen de dag na een positieve test aangemeld en had de eerste afspraak met 9 weken. Maar dat was alleen maar praten en verder niks. Over de weegschaal hoor ik verschillende verhalen. Een vriendin van mij die een stad verder woont hoeft er niet op, maar bij mijn vk moet het echt. Het is ook belangrijk om te zien hoeveel je aangekomen bent ten opzichte van de vorige keer, als je in 1 maand 6 kilo aankomt bijvoorbeeld kan dat duiden op zwangerschapsdiabetes. Maar misschien als je uitlegt waarom je het moeilijk vindt dat ze je dan daarbij kan helpen? Je bespreekt de de eerste keer ook of je problemen hebt met je gewicht, eetstoornissen e.d. Uiteindelijk heb je helemaal geen enkel geheim meer voor die vrouwen
Ik moest wel wegen bij de intake want ze houden dat ook voor je in de gaten.. Is toch alleen maar goed?
Hm, nouja, ik zal wel zien dan. Aanmelden wacht ik dan nog even mee als de 1e afspraak toch pas in week 9 is. Heb met 7 weken al een echo bij de gyn. Ja, ik zag die vragenlijsten inderdaad! Erg apart dat er gevraagd wordt of je in het verleden psychiatrische hulp hebt gehad. In mijn geval dus wel, maar vind 't raar dat ze daar naar vragen. Blijkbaar verwachten ze dus idd wel dat je open bent..
Iedere controle moet ik wegen! En mag zelf kijken je hoeft het alleen even te zeggen, t is niet zo erg ben zelf ook niet de lichtste maar dat geeft niet het gaat om de baby
Ik heb me in de vierde week aangemeld en de eerste afspraak in de achtste week... Elke controle moet ik even op de weegschaal staan... Zo kunnen ze ook in de gaten houden of je niet ineens veel aankomt bijv, want dan zou er iets kunnen zijn.. Dus ja, waarom zou je dan niet willen wegen? Het is ook niet mijn favoriete onderdeel, maar alles voor de baby
Hey meis, Bij mij was het zo dat ik na de eerste echo bij de gyn door haar werd overgedragen aan de vk. Ik heb dus niet direct contact opgenomen maar pas nadat ik bij de gyn was geweest. Wat betreft de vragenlijsten, ze proberen een zo compleet mogelijk beeld van je te krijgen. Door de zwangerschap en alle hormonen kunnen onverwerkte of niet volledig verwerkte ervaringen soms boven komen drijven. Ik heb volledig open kaart gespeeld en voelde me daar goed bij doordat de vk zo aardig was. Ik hoop dat jij dezelfde ervaring zult hebben.
Ik heb me aangemeld met week 6 of 7 en de eerste afspraak was tussen 8 en 9 weken. Bij die van mij was de weegschaal optioneel.
Ik hoefde alleen te vertellen hoeveel ik woog,en met zo'n 30 weken vroeg ze of ik op de weegschaal wilde staan,om te kijken hoeveel ik bij was gekomen.meer niet,deze keer loop ik bij de gynaecoloog en nog maar 1 controle gehad.deze keer ook alleen naar mn gewicht gevraagd en meer niet.je lengte word trouwens ook gevraagd,zodat ze een BMI uit kunnen rekenen.
Hier overgewicht en iedere controle even op de weegschaal. Vind het zelf wel fijn, want het is echt belangrijk. Nu heb ik net als jij PCOS en met al die trajecten moest ik ook vaak op de weegschaal. Inmiddels stoort het mij dus ook niet meer. Ik weeg 119 kilo en dat zal de komende tijd nog wel ietsie meer worden Succes en veel plezier de komende tijd!
Else: Oh oke, dat is de gedachte erachter.. Tja, opzich is 't dan wel te begrijpen. Ik zag een praktijk met 3 verloskundigen, van allemaal rond mijn leeftijd, dus dat lijkt me wel fijn. Ik heb een eetstoornis gehad en PCOS, dus vrees dat ik dan wel op de weegschaal moet. Overigens geen overgewicht, gewoon normaal gewicht, maar vind 't toch niet zo fijn. Ik wacht nog maar ff met aanmelden, eerst de echo in week 7 en als dat goed is, dan meld ik me wel aan.
Heel wisselend idd. Hier word ook niet gewogen. Wel bij de intake het hemd van je lijf gevraagd hihi op een goede manier het is voor jou en hun belangrijk om elkaar goed te leren kennen. Een goede vk zal jou ook absoluut niet veroordelen op je verleden of gewicht. Ze zijn er om je te helpen en begeleiden en om evt. onzekerheden weg te nemen.
Aangemeld met een week of 5, eerste afspraak rond 8 weken. Wegen is niet verplicht. Niets is trouwens verplicht
Ik heb vrij snel na de positieve test al gebeld, door onzekerheid n.a.v. een vorig miskraam. Mn 1e afspraak/echo had ik met 7+1. Normaal gesproken heb je hier je eerste afspraak rond een week of 10. Weegschaal doen ze hier wel, zal vast een reden achter zitten waarom dat gedaan word dus ik ga er gewoon braaf op. Ik kreeg idd ook een papiertje over medische dingen enzo, onder andere of ik bij een psycholoog heb gelopen; ja. Depressie in de familie; ja. Blabla. Dit gewoon eerlijk invullen. ze veroordelen je niet, maar zo hebben ze meer duidelijkheid over jou. Als het bijvoorbeeld vaker in de fam. voorkomt heb jij er ook een verhoogde kans op.. blabla door hormonen enzo. Een vk zal je niet beoordelen.
Dag na positieve test aangemeld, heb volgende week (in de 9e week) een afspraak staan. Geen idee hoe het verder gaat! Maar gewoon aangeven hoe en wat je wilt en voelt. Ter controle na mn miskraam ben ik ook bij deze vk geweest, het is al zo intiem allemaal dat het makkelijker is om dingen te vertellen.
Je gewicht is toch belangrijk om in de gaten te houden dus hier moet het regelmatig. Ik heb meteen gebeld want wist niet hoe ver ik was, toen echo gekregen en met 8-9 weken de intake e.d.
Ik heb me begin zwangerschap thuis moeten wegen en gister bij de vk ook was opzig maar goed ook ik dacht voldoende te eten ook geen honger verder , niet misselijk of overgeven van de zwangerschap maar wel 2 kilo afgevallen, beter eten dus