Dooierzakje vs. vruchtzakje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by samkids, Dec 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Ik twijfel of ik deze vraag zal stellen, maar ik doe het toch maar, met de kans dat ik een beetje uitgelachen wordt.

Hier komt-ie: wat is nou het verschil tussen het dooierzakje en het vruchtzakje? Ik heb af en toe het idee dat deze termen door elkaar gebruikt worden. Of zijn het echt twee verschillende dingen?

Op mijn echo foto's (zie album) zeggen de artsen steeds dat die ronde structuur in het midden het dooierzakje is. Uiteraard twijfel ik daar niet aan. Maar is dat dan dezelfde structuur die mensen soms zien als ze heel pril zwanger zijn en nog geen vruchtje zien maar wel dit en dat dan het vruchtzakje noemen?

2. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Het vruchtzakje is het zakje waar het vruchtje in zit.
    Uit het dooierzakje haalt het kindje in het begin zijn voeding, omdat er dus nog geen navelstreng is.

Dus idd het zijn 2 verschillende dingen.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Het dooierzakje zit zeg maar in het vruchtzakje (samen met het vruchtje), dus het zijn inderdaad twee verschillende dingen :)

4. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    zoals hierboven beschreven, maar ik wil nog even toevoegen dat vragen nooooooit stom is! niet vragen is pas stom! dus schroom niet om je vragen hier te stellen!

5. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

Nov 17, 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Goed dat je t vraagt, Drew, ik wist t eigenlijk ook niet...

Share This Page