Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor een 3d/4d pretecho, leuk! Ik heb 'm over 3 weken en ik ben dan 27 weken. Nu is het zo dat mijn placenta aan de voorkant (buikkant) ligt. Ik ben eigenlijk helemaal vergeten te vragen of dit uitmaakt voor de kwaliteit van de beelden. Weten jullie dit? We laten de echo overigens doen bij Babyview in Hoofddorp.
Hi Jippo, wat toevallig, ik heb mijn pretecho ook over 3 weken ongeveer, dan ben ik 17 weken en daarna nog een keer met 27 weken en ook bij babyview in Hoofddorp. Wat betreft je vraag daar heb ik helaas geen antwoord op. Ik weet zelf niet eens waar mijn placenta ligt. Maar ik denk niet dat het zoveel zal uitmaken, ik denk dat ze toch wel je kindje goed kunnen zien hoor. Veel plezier alvast en laat weten hoe het is geweest.
Volgens mij is het dan mogelijk dat je het gezichtje niet zo goed ziet? Maar dat moet je even informeren
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en het maakt dus vaak wel uit. De kans is groot dat je het gezichtje niet goed zit omdat de placenta in de weg ligt. Je krijgt wat vager beeld. Wij hebben met 27 weken een 3/4 D echo laten doen en moesten 2 keer terugkomen ivm slecht beeld en dat werd dus veroorzaakt door de placenta. Je ziet het gezichtje wel maar het kan veel mooier.
He wat jammer... Ik ga voor de zekerheid ook maar even bellen en vragen of als het beeld erg slecht is we terug mogen komen, alhoewel ik dan wel afvraag of dat veel helpt, ik bedoel: die placenta zit een week later niet ineens aan de andere kant. Kiwi1: Kon je het gezichtje de twee andere keren wel wat beter zien? Enne... heb je misschien een voorbeeld? Ben wel benieuwd hoe 'slecht' het beeld dan is...
Het is niet zo dat het beeld erg slecht hoeft te zijn door de placenta, maar het is wel onduidelijker doordat de placenta tussen het echoapparaat en de baby zit. Het wordt iets vager. Laat ik ik het zo zeggen, het kan echt mooier. De eerste keer was het slecht, maar het kwam ook door dat de baby niet echt meewerkte en de laatste keer werkte hij wel mee en kregen we mooier resultaat, maar zoals de echoscopiste al zelf zei: het kon een stuk mooier als de placenta aan de achterwand lag. Sorry, ik kan even geen voorbeeld laten zien, maar ik denk dat het toch wel de moeite waard is om het te laten doen. Als het beeld erg slecht zal zijn, dan zal je echt wel terug kunnen komen, lijkt me.
Ik ben vorige week geweest bij Babywatch in Amstelveen. Mijn placenta ligt ook voor en n tikkie naar onder. Helaas was mijn meisie al gedraaid dus lag ze met dr gezichtje recht achter de placenta. We hebben dr niet echt mooi kunnen zien hier door. Ze lag telkens met dr neus in de placenta gedrukt alsof t een kussentje was. En de enige keer dat we wel dr hele gezichtje even zouden kunnen hebben zien hield madam dr handje er voor alsof ze als een echte VIP wilde zeggen "no pictures please!" Ook konden we het geslacht hier door niet in 4D zien want ze lag met dr billen zover omhoog daar konden ze niet meer bij Maar op 3D werd net zoals bij de 20 weken echo duidelijk dat het een meisje was. 97% zeker dus nu. En ik heb toch nog leuke beelden hoor. Heb dr zien bewegen en met dr handjes zien friemelen aan dr neus omdat de navelstreng in de weg lag
Hoi, mijn placenta ligt ook aan de voorkant en heb afgelopen maandag een pretecho gehad ( met 27 weken). Het gezichtje was in eerste instantie niet goed te zien omdat ons meisje haar handjes voor het gezichtje had..! Los daarvan konden ze alles prima in beeld krijgen! Toen ze haar handjes omlaag deed hebben we erg goed haar gezichtje kunnen bekijken, en we hebben er prachtige foto's aan over gehouden! Gewoon proberen dus!
ik had ook de placenta echt midden op de buik zeg maar....met 17 weken was 3d nog goed te zien maar met 20 weken zag je alleen nog blokjes beeld dus als ik jou was zou ik toch even bellen of het de moeite nog waard is dan.. grtz
Bij mij lag de beeb met ruim 26 weken ook met het gezichtje in de placenta. Ook mijn placenta ligt aan de voorzijde. Ook had beeb een arm voor het gezicht liggen. De man die de echo maakte zei dat er een klein beetje vocht tussen het gezicht en de placenta moet zitten omdat hij dat dan als meetlijn kon gebruiken. Is eigenlijk makkelijker uit te leggen als je er een echo apparaat bij hebt . Bij mij lag de kleine ook al een stukje ingedaald, en was er dus geen vocht. Dus het gezichtje hebben we amper gezien. Dat was ff een domper, maar al met al hebben we er geen spijt van. We hebben hele mooie opnames van de handjes en voetjes en houding. En ook een grote gaap... zo lief allemaal. En we wilden zelf niet zien wat het is. En zelfs zonder dat was het zeker de moeite waard.
Hallo allemaal als ik dit lees ben ik erg benieuwd hoe het bij ons zal zijn. Wij hebben de echo dinsdag de 24 ste Ook bij mij ligt de placenta aan de voorkant. groetjes marieke
Ik heb met 16 weken en 4 dagen een pretecho laten maken 3- en 4D) en ook mijn placenta ligt aan de buikwand. Wij hebben echt superfoto's gekregen hoor! Ja, je ziet de placenta, hij lag er lekker tegenaan te 'hangen' en toen hij ons zat was dook hij met zijn hoofd de placenta in. Maar toen waren we al klaar. We hebben alles gezien inclusief zijn kleine gezichtje, so cute! Ik wil met 27/28 weken weer!
hey, wij zijn vandaag voor de 3d/4d echo geweest. hier kwam ik te weten dat mijn placenta ook aan de voorkant lag (had dit zelf niet verwacht want voel mijn zoontje al een 4tal weken erg hard trappen) bij mij was de echo opzich wel goed gegaan, alleen was ons zoontje zo eigenwijs om zich constant achter zijn handjes te verstoppen. in mijn album een foto!
In mn album staat een foto met 28 weken en 3 dagen. Je ziet het gezichtje wel hoor, de placenta kunnen ze gedeeltelijk "wegpoetsen" Bij mij ligt ie ook voor.Zonder placenta is het beeld natuurlijk altijd mooier. Nu is het bij mij ook nog es zo dat de beeb met het gezicht naar mn rug ligt dus GELUKKIG keek de beeb even om, anders hadden we niets gehad!