na al echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door moniek1979, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik twijfel zo. weet niet wat ik moet doen...
    ik zou graag rond 7-8 week een echo willen, om te zien of het allemaal goed gaat daarbinnen.. maar als ik rond 12 week heen ga, is de periode waar het het meest mis gaat voorbij! en die wil ik zeker hebben. ik weet niet of ik beide keren voor een echo mag :cry:
    wat zouden jullie doen? denk dat ik toch maar naar de ha ga van de week

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hoi Moniek,

Waarschijnlijk krijg je niet beide echo's vergoed. Als ik moest kiezen zou ik kiezen voor 12 weken. Mocht je toch graag nu ook een echo willen laten maken, dan kan je ervoor kiezen om die zelf te betalen. Ik ga dat ook doen. Ik heb met 6w6d een echo gehad omdat ik in het ziekenhuis belandde. Ik heb nu geen recht meer op de 12 weken echo, omdat die puur is om de termijn te betalen en die weten ze bij mij nu al. Ik wil liever niet wachten tot 20 weken, dus laat ik er een op eigen kosten maken.

Grts, Maartje

3. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    hoi waar laten jullie die echo maken?
    bij een speciaal buro of bij de vk kan je dat dan aangeven?

zit nl met het zelfde probleem

4. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Mijn eerste echo is in het ziekenhuis gemaakt toen ik werd opgenomen. De 12 weken echo moet ik nog krijgen. Ik ga donderdag even aan de Vk vragen of die weet waar ik dat kan doen, dus dan zal ik het hier neerzetten.

5. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    zaggen ze toen al wat in het ziekenhuis was dat een termijn echo?

6. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    zaggen ze toen al wat in het ziekenhuis was dat een termijn echo?

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ja. Het hartje klopte. Verder was er nog niks te onderscheiden. Je kon nog niet echt een mensje zien, eerder een boontje. Voor mij was het al een hele geruststelling dat het hartje klopte!

8. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik wacht wel tot ik 12 weken heen ben denk ik. dan maar een tijd in onzekerheid zitten. zo'n echo moet je nog best veel voor betalen

9. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    wat zijn de kosten dan ik dacht iets zelf van 35 euro?

ik zelf zit heel onzeker
    me ma heeft nl 3 miskramen gehad voor ik kwam
    2mnd
    4mnd 6 mnd

dus vandaar dat ik graag wil weten dat alles oke is

10. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    voor sommigen onder ons is 35 euro al veel!
    ik ben zelf ook heel onzeker na mijn miskraam bij 13 week...
    maar kies dan toch maar voor de echo van 12 week... blijf liever nu in onzekerheid dan daarna tot 20 week

11. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    ik zeg ook dat het niet weinig is hoormaar op sommige site zie je verschillende bedragen staan en ik dacht dat deze goedkoopste was.

ik merk het de 19e wel zal gelijk eens vragen

12. augustus

augustus Niet meer actief

35 euro koste het bij mij ook...

13. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    is het niet normaal dat je na een miskraam een echo bij 7/8 weken gratis krijgt?Ik mag als ik weer zwanger word namelijk gewoon bij de verloskundige een gratis extra echo maken met 7/8 weken en 1 met 12!

Bel er anders voor de zekerheid even heen!

liefs

14. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Moniek,
    Ik zie in jou onderschrift dat jij net als mij een mk hebt gehad november 2006. Ik mocht bij mijn gyn in de 6e week komen voor een echo alvast vanwege de mk , vraag ff aan je gyn en leg je ongerustheid uit dan mag het vast wel. Ik hoef die echo ook niet zelf te betalen en krijg 27 maart nog een echo . Ik heb het hier wel vaker gelezen van meiden die na een mk in hun 6e week alvast een extra echo kregen.

15. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    dat is juist het probleem. ik loop niet bij een gyn. maar hier hebben we gewoon nog de ha die alle onderzoeken doet en je eventueel doorstuurt. maar misschien heb je wel gelijk en stuurt de ha me ook wel door!

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Nou, ik heb ook een miskraam gehad, maar krijg echt geen echo meer hoor. Mijn gyn was tevreden met mijn echo bij 6w6d en vindt het onzin om er nog een te doen. Tenzij ik een nekplooimeting wil, maar dat wil ik niet, dus geen echo bij twaalf weken. Tis denk ik per arts verschillend.

17. jalayla

jalayla Lid

16 feb 2007
    5
    0
    0
    Ook ik ben zwanger van mijn 3e.
    Ik heb een echo mogen maken met 6 weken, omdat ik zo een last had van mijn buik en er gevreesd werd voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vervolgens mocht ik met 12 weken ook nog een termijn echo maken. En heb nergens extra voor hoeven betalen.
    Misschien als je verteld dat je heel ongerust bent, dat je gewoon de echo mag maken. (beide)

In ieder geval veel suc6 ;)

Deel Deze Pagina